صفحه نخست >> ورزشی تعداد نظرات: 0

ضررهاي مصرف زيـــــــــــاد ويتــــامين‌ها

ويتامين ها براي رشد بدن مهم است. اما بايد به ميزان مناسب مصرف شود. به طور کلي ۲ نوع ويتامين وجود دارد: محلول در آب و محلول در چربي. ويتامين هاي محلول در چربي در بافت چربي بدن ذخيره مي شود و روند ذخيره آن از ويتامين هاي محلول در آب راحت تر است.

کد خبر: 3863

خراسان/ ويتامين ها براي رشد بدن مهم است. اما بايد به ميزان مناسب مصرف شود. به طور کلي ۲ نوع ويتامين وجود دارد: محلول در آب و محلول در چربي. ويتامين هاي محلول در چربي در بافت چربي بدن ذخيره مي شود و روند ذخيره آن از ويتامين هاي محلول در آب راحت تر است.
ويتامين هاي محلول در آب به مدت طولاني در بدن ذخيره نمي شود و از طريق ادرار دفع مي شود. برخي از ويتامين ها اگر به ميزان زياد مصرف شود، به بدن ضرر مي رساند؛ اين ويتامين ها عبارت است از:

مکمل‌ها و غذاهاي غني شده
مصرف مکمل هاي ويتامين و غذاهاي غني شده همراه غذاهاي طبيعي مي تواند خطرناک باشد و باعث تراکم سموم در بدن شود.

ويتامين C
تقويت کننده سيستم ايمني بدن است. مصرف ميزان بالاي آن حالت تهوع، اسهال، سنگ کليه و گرفتگي معده ايجاد مي کند.

ويتامين B
ويتامين B براي حفظ سلامت لازم است اما به ميزان کافي. مصرف ميزان بالاي اين ويتامين محلول در آب، مي تواند مشکل عصبي به وجود بياورد.

ويتــامين K&E
مصرف زياد اين ويتامين هاي محلول در چربي مي تواند براي سلامتي مضر باشد. مصرف زياد ويتامين E باعث خون ريزي داخلي مي شود و مصرف بالاي ويتامينK تأثير داروهاي انعقاد خون را کاهش مي دهد. در نتيجه مانع لخته شدن طبيعي خون مي شود.

نظرات بینندگان

ارسال نظر