صفحه نخست >> ورزشی تعداد نظرات: 0

قبل از «ورزش» چه بخوريم؟

مهمترين مواد غذايي قبل از انجام ورزش، غذاهايي هستند که محتوي مقدار زيادي فيبر باشند. سيب يا فالوده سيب (سيب رنده شده) يکي از مهمترين منابع فيبر محسوب مي شود.

کد خبر: 3430

سلامت نيوز/ متخصصان تغذيه بر اين باورند که رژيم غذايي قبل از ورزش، تاثير مهمي در اثر بخشي آن دارد.
مصرف برخي مواد غذايي باعث افزايش گلوکز در عضلات مي شود. اين مواد غذايي عبارتند از

***سيب يا فالود سيب
مهمترين مواد غذايي قبل از انجام ورزش، غذاهايي هستند که محتوي مقدار زيادي فيبر باشند. سيب يا فالوده سيب (سيب رنده شده) يکي از مهمترين منابع فيبر محسوب مي شود.

***کشمش
يکي از مهمترين مواد غذايي توصيه شده قبل از انجام حرکات ورزشي، کشمش است. کشمش به دليل خواص ضد اکسيداني آن، از تخريب سلول ها جلوگيري مي کند و نقش مهمي در جلوگيري از پوکي استخوان دارد. کشمش حاوي کلسيم، پتاسيم، ويتامين B و آهن است.

استفاده از انجير خشک و خرما نيز اثر مشابهي دارد.

***حليم
مصرف حليم که معمولا به آن کِرِم گندم نيز گفته مي شود، قبل از ورزش موثر است. البته تاکيد شده است که اين وعده مغذي، بدون شکر و روغن ميل شود؛ از طرفي مصرف زياد آن نيز باعث دل درد مي شود.

***يک قاشق غذا خوري عسل
يک قاشق غذاخوري عسل حاوي 17 گرم کربوهيدرات است که باعث افزايش گلوکز عضلات مي شود.

***موز
موز در متابوليسم بدن نقش موثري دارد و حاوي پتاسيم است.

***آب چغندر
آب چغندر خون ساز است و باعث افزايش انرژي مي شود.
استفاده از اين مواد غذايي قبل از ورزش، باعث استحکام عضلات و افزيش انرژي مي شود.

نظرات بینندگان

ارسال نظر