صفحه نخست >> ورزشی تعداد نظرات: 0

تغذيه/ کدام «غذا» براي کدام عضو؟

«مصرف مواد غذايي» مختلف به تمام گروه‌هاي سني، به‌خصوص کودکان و نوجوانان، توصيه مي‌شود به اين دليل که رشد سريعي دارند و نياز بدنشان به مواد مغذي مختلف، زياد است. از اين رو، بايد هر روز انواع ميوه‌ها، سبزي‌ها، گوشت و لبنيات را مصرف کنند و در هر وعده غذايي‌شان حداقل 3 گروه غذايي وجود داشته باشد.

کد خبر: 3417

سلامت نيوز/ مصرف مواد غذايي مختلف به تمام گروه‌هاي سني، به‌خصوص کودکان و نوجوانان، توصيه مي‌شود به اين دليل که رشد سريعي دارند و نياز بدنشان به مواد مغذي مختلف، زياد است. از اين رو، بايد هر روز انواع ميوه‌ها، سبزي‌ها، گوشت و لبنيات را مصرف کنند و در هر وعده غذايي‌شان حداقل 3 گروه غذايي وجود داشته باشد.
در اين مطلب به تاثير هريک از مواد غذايي بر اعضاي مختلف بدن و نياز هريک از اعضا به مواد غذايي مختلف مي پردازد.

مغز
تخم‌مرغ، مغز‌هاي مختلف، ماهي سالمون، روغن زيتون، غلات کامل، اسفناج، توت‌فرنگي و ماهي تن

چشم‌ها
اسفناج، گوشت بوقلمون، گوشت مرغ، کدو حلوايي، تخم کتان، گردو، ماهي سالمون، سبزي‌هاي برگ سبز و تخم‌مرغ

دندان
شير، کلم بروکلي، ماست، بادام، خوراکي‌هاي غني‌شده با کلسيم و کاهش مصرف خوراکي‌هاي داراي شکر

قلب و کبد
ميوه و سبزي‌هاي تازه، گوشت قرمز لخم، ماهي، لبنيات و انواع مغز‌ها

استخوان‌ها
ماهي سالمون، قارچ، گوشت قرمز، شير، ماست، کلم بروکلي، بادام و خوراکي‌هاي غني‌شده با کلسيم
مو، پوست و ناخن
سبزي‌هاي تازه مانند اسفناج، انواع ميوه‌ها، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، سالمون، شير، ماست، حبوبات و مغز‌ها

ريه‌ها

تخم کتان، گردو، ماهي سالمون، سبزي‌هاي برگ سبز، تخم‌مرغ و کاهش مصرف خوراکي‌هاي داراي شکر

کليه

آب و کاهش مصرف خوراکي‌هاي داراي شکر و نمک
براي اينکه سالم باشي، بايد:
1.وقتي را به بازي و تفريح اختصاص دهي، بدوي، بپري، بالا بروي و بخندي.
2.به اندازه کافي آب بنوشي.
3.نصف هر وعده غذايي که مي‌خوري از انواع ميوه و سبزي‌ها تشکيل شود و نصف ديگرش شامل انواع حبوبات، گوشت، ماهي، مغزها و لبنيات باشد.
4.مقدار شکر و نمک مصرفي‌ات را محدود کني.
5.به اندازه کافي بخوابي.
6.از بدنت با استحمام، مسواک زدن دندان‌ها و شانه کردن موها مراقبت کني.

نظرات بینندگان

ارسال نظر