صفحه نخست >> هنر تعداد نظرات: 0

ستاره اسکندري از علاقه اش به ساختن سريال مي گويد

ستاره اسکندري با اشاره به اينکه از نقش هاي خوب در تلويزيون استقبال مي کند، گفت: من حدود دو سالي هست که در تلويزيون حضور نداشته ام با اين حال تلويزيون خانه من است و اينگونه نيست که من تا آخر عمر نخواهم در اين رسانه حضور نداشته باشم.

کد خبر: 5098

مهر/ ستاره اسکندري از وضعيت تلويزيون در سال هاي اخير، نبود نيروهاي متخصص در اين حوزه و همچنين اينکه اگر فيلمساز شود درباره ارتباطات دختر و پسر کار خواهد کرد سخن گفت.
ستاره اسکندري با اشاره به اينکه از نقش هاي خوب در تلويزيون استقبال مي کند، گفت: من حدود دو سالي هست که در تلويزيون حضور نداشته ام با اين حال تلويزيون خانه من است و اينگونه نيست که من تا آخر عمر نخواهم در اين رسانه حضور نداشته باشم.
اين بازيگر از فعاليت هاي خود در اين روزها در عرصه هاي هنري سخن گفت و بيان کرد: من تئاتر «هم هوايي» را روي صحنه تئاتر و همچنين فيلم «نزديک تر» را در جشنواره فيلم فجر دارم. «هم هوايي» کاري بود که بسيار مورد استقبال قرار گرفت و بسياري آن را دوست داشتند. وي درباره فعاليت هاي تصويري خود ادامه داد: با ورود آقاي پورمحمدي به تلويزيون اميدوارم اين رسانه به سمت توليدات خوب و با کيفيت حرکت کند و اگر به من هم آثاري خوب و باکيفيت پيشنهاد شود حتما مي پذيرم.
بازيگر مجموعه «مرگ تدريجي يک رويا» با اشاره به برنامه هاي تلويزيون يادآور شد: ما هر چقدر هم چشم خود را روي هم بگذاريم نمي توانيم منکر اين شويم که مخاطب تلويزيون ريزش پيدا کرده است. اعتراض من به تلويزيون به شکل عناد نيست بلکه اعتراض به يک سيستم است چون اين رسانه پديده اي جذاب براي مخاطبان و مردم است.
فيلمسازان قديم نسبت به شعور مخاطب نوعي احساس مسئوليت داشتند
اسکندري درباره آثار نمايشي که از تلويزيون به پخش مي رسد، اظهار کرد: آثار نمايشي شاخصه هايي دارند که بايد رعايت شود اما در اکثر مواقع مورد توجه قرار نگرفته اkد يعني آثار بايد از فيلمنامه خوب گرفته تا فيلمبردار، تدوينگر و يا بازيگران، حرفه اي و تخصصي عمل کنند. گاهي حتي ديده مي شود که سوژه ها بسيار به تکرار مي رسند و يا سريالي را که کشش لازم را ندارد زمانبندي آن را براي دريافت هزينه بيشتر اضافه مي کنند.
بازيگر سريال «فاکتور هشت» بيان کرد: ما زماني سريال هايي همچون «هزار دستان»، «بوعلي سينا»، «پهلوانان نمي ميرند» و يا حتي در اين سال ها سريال هاي اجتماعي چون «نرگس»، «مدار صفر درجه» و... را داشتيم که مخاطبان را با خود همراه مي کرد. هرچند که در آن زمان ها شرايط توليد سخت تر و امکانات کمتر بود اما آثار از متخصصان بيشتري بهره مي گرفتند و وقت مخاطب اهميت بيشتري داشت. آنها وظيفه خود مي دانستند که نسبت به شعور مخاطب نوعي احساس مسئوليت داشته باشند و هر بار مخاطب را يک گام جلوتر ببرند.
بازيگر سريال «مرگ تدريجي يک رويا» با اشاره به اينکه آثار تلويزيوني براي طيف هاي مختلف جامعه است، افزود: از زمانيکه تلويزيون شروع کرد به دسته بندي آثار و اولويت بندي برنامه ها براساس معيارها، از جذابيت هاي آن کاسته شد اما ما بايد بکوشيم که از واقعيت هاي مورد نياز مردم سخن بگوييم.
ساخت فيلم و سريال درباره روابط دختر و پسر
اين بازيگر با اشاره به سريال «نرگس» عنوان کرد: اين سريال به سراغ واقعيت هاي جامعه مثل روابط دختر و پسر رفت و از روابط اجتماعي موجود ميان آدم ها سخن گفت. ما پيش از اين سريال نوعي سياست پوشانندگي در آثار تلويزيون مي ديديم که البته اين اشتباه است چون وقتي مردم دغدغه خود را از رسانه ملي نبينند در خودِ جامعه با آن مواجه مي شوند.
وي با اشاره به واکنش ها به سريال «نرگس» از اين اثر مثال زد و اظهار کرد: در آن زمان مردم بسياري با من تماس مي گرفتند و از اين کار تشکر مي کردند و پدر و مادرها با تماشاي اين اثر به اين نتيجه رسيده بودند که بايد به ارتباط ديگري با فرزندانشان برسند.
بازيگر فيلم سينمايي «فردا» همچنين با اشاره به پرمخاطب شدن سريال ‌ش يادآور شد: اين اثر بعد از «در پناه تو» يک بار ديگر خيابان ها را خلوت کرد و من خاطرم هست که وقتي در زمان پخش با راننده آژانس تماس مي گرفتم سرويسي وجود نداشت و مسئول آنجا مي‌گفت خانم مگر نمي دانيد که الان سريال «نرگس» در حال پخش است.
اسکندري در پايان با بيان اينکه اعتياد و ارتباطات دختر و پسر از اولويت ها براي ساخت فيلم و سريال است، گفت: مطمئنا اگر من بخواهم فيلمسازي کنم درباره اين ارتباطات و عدم آگاهي دخترها و پسرها در ارتباط با هم خواهد بود.
 

نظرات بینندگان

ارسال نظر