صفحه نخست >> هنر تعداد نظرات: 0

«بهرام عظيمي»: کودک ۵ ساله هم مي‌فهمد که انيميشن‌هاي ما ضعيف‌اند

ن ۲۰ سال است که کار انيميشن مي کنم در اين مدت تنها اين را مي دانم يک تعداد آدم بودند که خوب کار کرده و مي کنند يعني آنها هستند که انيميشن ايران را زنده نگاه داشته اند. در اين بين هم تعدادي هستند که با چهره اي دولتي پسند کار خود را انجام مي دهند. بنابراين درصد افرادي که در انيمشن ايران ضعيف کار مي کنند خيلي بيشتر از کساني است که خوب کار مي کنند.

کد خبر: 2285

نسيم/ در اين سال‌ها ده‌ها هزار دقيقه انيميشن توليد شده که کيفيت ندارند
بهرام عظيمي در رابطه با هزينه ها و امکانات موجود در کشور براي توليد انيميشن هاي حرفه اي اظهار داشت: توليد يک انيميشن هزينه بالايي دارد براي مثال من در طول پنج سال با دو ميليارد و سيصد ميليون تومان انيميشن «تهران ۱۵۰۰» را ساختم در صورتي که مي شد با اين مبلغ دو يا سه فيلم سينمايي را در مدت زمان کمتري با حضور همين بازيگراني که من در فيلم خود داشتم توليد کرد بنابراين انيميشن هم زمان و هم هزينه بالايي را دارد.
*کيفيت کارهاي انيميشن خوب نيست
وي در همين رابطه ادامه داد: البته الان سرمايه گذاري براي اين حوزه زياد شده است اما خيلي از افرادي که سرمايه گذاري کردند جوابي نگرفتند زيرا کيفيت کارها خوب نبوده است.
کارگردان انيميشن «تهران ۱۵۰۰» در رابطه با چرايي کيفيت پايين انيميشن ها در کشور ما در مقايسه با کشورهاي ديگر تصريح کرد: با يک مثال اين قضيه را توضيح مي دهم، فاصله صنعت خودرو سازي ما با کشورهاي اروپايي و امريکايي در شرايطي که ما هم متخصصان فراوان، مديران متعهد، و هزينه هاي فراواني را براي اين صنعت داريم خيلي زياد است.
وي توضيح داد: چرايي و علت اين فاصله داشتن صنعت خودرو سازي در کشور ما با کشورهاي ذکر شده دقيقا مانند چرايي فاصله داشتن انيميشن کشور ما با کشورهاي اروپايي و امريکايي است علتش اين است که ما نمي توانيم توليد کنيم چون انحصارتوليد انيميشن در دست آنها است. مثل فرش ايران مي ماند که انحصار کيفيت آن در دست ما است که البته ممکن است شبيه به آن را بسازند اما هيچ گاه خود فرش ايران نخواهد شد.
* انيميشن يک صنعت و کار گروهي است که ما ضعيفيم
عظيمي افزود: علاوه بر اين انيميشن يک صنعت و کار گروهي است که متاسفانه ايراني ها در کارهاي گروهي ضعيف هستند، هميشه در کارهاي انفرادي قوي هستيم براي مثال نقاشان درجه يک و بين المللي داريم بنابراين بخشي از علت موفق شدن در کار انيميشن که يک کار گروهي است دور شدن از منم ها و قبول کردن نظرات يکديگر است.
وي خاطر نشان کرد: من ۲۰ سال است که کار انيميشن مي کنم در اين مدت تنها اين را مي دانم يک تعداد آدم بودند که خوب کار کرده و مي کنند يعني آنها هستند که انيميشن ايران را زنده نگاه داشته اند. در اين بين هم تعدادي هستند که با چهره اي دولتي پسند کار خود را انجام مي دهند. بنابراين درصد افرادي که در انيمشن ايران ضعيف کار مي کنند خيلي بيشتر از کساني است که خوب کار مي کنند.
*کودک ۵ ساله هم اين توليدات را پس مي‌زند
اين هنرمند در پايان عنوان کرد: متاسفانه در اين مدت ده ها هزار دقيقه انيميشني توليد شده که کيفيت ندارند به صورتي که اگر يک کودک پنج ساله هم آن را نگاه کند متوجه اين مي شوند که خوب کار نشده اند. اگر يک دهم هزينه همه اين انيمشن ها و زماني که براي توليدشان صرف شده است را به دست کساني مي سپردند که حرفه اي و کار بلد بودند شايد ما امروز در صنعت انيميشن در جايگاه کشوري مثل کره قرار داشتيم.

نظرات بینندگان

ارسال نظر