صفحه نخست >> هنر تعداد نظرات: 0

موسسه پنتون رنگ سال 2015 را اعلام کرد

هفته گذشته نيز، پانتون رنگ سال 2015 را رنگ "مارسالا" معرفي کرد. از سال 1990 ميلادي تا کنون، موسسه "پنتون" رنگ مخصوص سال را انتخاب کرده است، آنها با اين کار خود باعث مي شوند مشتري ها در دوازده ماه آينده، رنگ خاصي براي پوشش ها يا خريدهاي مرتبط شان داشته باشند. هفته گذشته نيز، پانتون رنگ سال 2015 را رنگ "مارسالا" معرفي کرد.

کد خبر: 2175

هفته گذشته نيز، پانتون رنگ سال 2015 را رنگ "مارسالا" معرفي کرد. از سال 1990 ميلادي تا کنون، موسسه "پنتون" رنگ مخصوص سال را انتخاب کرده است، آنها با اين کار خود باعث مي شوند مشتري ها در دوازده ماه آينده، رنگ خاصي براي پوشش ها يا خريدهاي مرتبط شان داشته باشند. هفته گذشته نيز، پانتون رنگ سال 2015 را رنگ "مارسالا" معرفي کرد.
در نشست مطبوعاتي اين شرکت، مارسالا به اين ترتيب تشريح شده است: «رنگي که به طور طبيعي قوي است و بين خاکي و قرمز شرابي قرار دارد».
"لئاتريس ايسمان"، مدير اجرايي موسسه پنتون، درباره اين رنگ جديد گفته است: « سال گذشته رنگ سال، بنفش ارکيده اي بود، اين رنگ خلاقيت و نوآوري را در افراد تقويت مي کند. اما مارسالا ذهن هاي مان را غني مي سازد و باعث افزايش اعتماد به نفس و ثبات مي شود».
پنتون اعلام کرده است: « اين رنگ که قرمز پررنگ است مي تواند مظهر غنا و رضايت باشد، رنگي که صرف غذا را دلچسب تر مي سازد. تُن قهوه اي اين رنگ نيز که از خاک آمده يادآور طبيعت و خاک است. اين رنگ دلچسب و جذاب جهاني مي شود و به آساني در مد، طراحي هاي صنعتي، مبلمان خانه و فضاي داخلي مورد استفاده قرار خواهد گرفت».
همه از مارسالا، رنگ پانتون براي امسال متنفرند
در حالي که وبلاگ نويسان عرصه طراحي معرفي سالانه رنگ ها را ترفندي براي کسب سود بيشتر توصيف کرده اند، معتقدند بسياري از افراد علاقه چنداني به اين رنگ ندارند و از آن خوششان نيامده است. اما با تمام اين اوصاف، بايد دانست که رنگ يک موضوع ذهني و تجربه اي احساسي است و در موضوعات سليقه اي نظير انتخاب رنگ ها، نمي توان حرفي قطعي زد.
نشريه نيويورکي "کات" رنگ مارسالا را "زننده" توصيف کرده است. نشريه "آتلانتيک" نيز در مقاله اي تحت عنوان "مشکل با رنگ سال پانتون"، مارسالا را رنگي خشن و چرک خوانده و آن را مناسب براي حاشيه هاي حمام دانسته است. اين رنگ، مانند خون خشک شده يا آهني است که در معرض هوا زنگ زده باشد.
"ايسمان" براي توضيح درباره فرآيندهاي انتخاب رنگ از سوي موسسه پنتون در دسترس نبود، اما مسئول امور مطبوعاتي اين شرکت، فرآيند مذکور را نيازمند ملاحظات دقيق دانست و افزود همه مردم دنيا به دنبال رنگ هايي هستند که نفوذ بالايي داشته باشد. رنگي که بر مد، صنايع سرگرمي و هنري، تکنولوژي، ورزش و غيره تأثير بگذارد.
سيمرغ/

نظرات بینندگان

ارسال نظر