صفحه نخست >> هنر تعداد نظرات: 0

ارتباط خوب خانم‌ها با نمايش «تو‌ دهنتو‌ مي‌بندي يا من؟»

کد خبر: 1734

سينما خبر/ کمند اميرسليماني بازيگر عرصه تئاتر، تلويزيون و سينما که چندي پيش در نمايش "دورهمي زنان شکسپير" به نويسندگي و کارگرداني بهاره رهنما ايفاي نقش کرده بود اين روزها مشغول بازي در نمايش "تو دهنتو مي‌بندي يا من؟ " به نويسندگي بهاره رهنما و کارگرداني داوود بني اردلان است.
اميرسليماني در ارتباط با دليل حضور خود در اين نمايش به هنرآنلاين گفت: زماني که متن نمايش را خواندم متوجه شدم که اين نمايش بسيار جاي کار دارد و درنتيجه به نظرم کار جديد و نويي آمد و از سويي نيز بعد از تجربه تئاتري که در تابستان سال جاري داشتم برايم جذاب بود که دوباره کار در صحنه تئار را تجربه کنم.
او در واکنش به اين پرسش که آيا حضور بهاره رهنما در نمايش "تو دهنتو مي‌بندي يا من؟" دليل ديگري براي پذيرفتن بازي در اين نمايش از سوي او بوده يا خير، بيان داشت: طبيعتا يک بازيگر هيچ وقت به خاطر کسي يک کاري را انجام نمي‌دهد و طبيعي است که من نيز به دليل جذابيت‌هاي نقشي که در اين نمايش به من پيشنهاد شده بود تصميم گرفتم در اين نمايش بازي کنم بنابراين اگر اين نمايش و نقش را نمي‌پسنديدم طبيعتا قبول نمي‌کردم که در آن به ايفاي نقش بپردازم.
اين هنرمند با اشاره به ويژگي‌هاي کلي نمايش "تو دهنتو مي‌بندي يا من؟" ادامه داد: اين نمايش داراي داستاني زنانه، واقعي و از همه مهم‌تر به روز است و من تصور مي‌کنم به طور ويژه خانم‌ها اگر اين نمايش را تماشا کنند مي‌توانند ارتباط خوبي با اين نمايش برقرار کنند و درحقيقت آنچه براي من در اين نمايش بيش از هرچيز جذابيت داشت به روز بودن نمايش بود.
اين هنرمند با اشاره به ويژگي‌هاي کار با داوود بني اردلان؛ کارگردان نمايش" تو دهنتو ميبندي يا من؟" را فردي منعطف توصيف کرد که در عين اينکه نظر و ديگاه اصلي خود را در مورد نمايش مطرح مي‌کند اين فرصت را در اختيار بازيگران و ديگر عوامل نمايش نيز قرار مي‌دهد تا چنانچه ايده و نظري دارند مطرح کنند تا در نهايت با همکاري يکديگر به نتيجه‌اي مشترک برسند.
بازيگر نمايش "تو دهنتو مي‌بندي يا من؟" در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با توجه به اينکه بعد از سالها، بازي در صحنه تئاتر را تجربه مي‌کند در ارزيابي فضاي کنوني تئاتر؛ خاطرنشان کرد: به نظر مي‌رسد هنر تئاتر فعال‌تر و پوياتر شده و خلاقيت‌هاي جديدي در تئاتر به وجود آمده است و مهم‌تر از همه ارتباط مخاطب با تئاتر است که خوشبختانه تئاتر مخاطب خاص خود را کاملا پيدا کرده است و تماشاچي‌ها کاملا به هنر تئاتر اهميت مي‌دهند.
کمند اميرسليماني در اظهار نظري در رابطه با اعتقاد برخي منتقدان مبني بر اينکه بار هنري تئاتر کم شده است و به سمت تجاري شدن پيش مي‌رود، اظهار کرد: احتمالا چنين اظهار نظرهايي به اين دليل مطرح مي‌شود که بازيگران چهره سينما وارد تئاتر شده‌اند اما من نظري مخالف با اين عقيده دارم چرا که تئاتر مديوم خاص خود را دارد و بايد بر اساس چهارچوب‌هاي خود حرکت کند و پيش برود حال اگر دراين چهارچوب براي فروش بهتر و جذب مخاطب بيشتر، از يک سري فاکتورهاي تجاري هم در جهت صحيح استفاده شود به عقيده من هيچ اشکالي ندارد.
اين بازيگر در توضحاتي ديگر ادامه داد: بازيگر سينما اگر جذب تئاتر شود و از پس ايفاي نقش خود به خوبي برآيد هيچ مشکلي براي تئاتر ايجاد نمي‌کند، چنانچه بسياري از بازيگران تئاتر نيز در تلويزيون و سينما فعاليت مي‌کنند و به ايفاي نقش مي‌پردازند. بنابراين در حقيقت آنچه د ر اين بحث اهميت دارد هنر بازيگري است،حال چه در مديوم تلويزيون و چه در سينما يا تئاتر باشد.
اميرسليماني در ادامه اين مطلب در عين حال تاکيد کرد: اما به هرحال ديديم بازيگراني هم از سينما به تئاتر آمدند و تجربه موفقي نداشتند و طبيعتا هم تنها همان يک کار را انجام دادند و ديگر هنر نمايش را ادامه ندادند بنابراين مشارکت بازيگران چهره در تئاتر ممانعتي براي کسي ايجاد نخواهد کرد.
او افزود: من بر اين باور هستم؛ چندان هم خالي از فايده نيست که در صحنه تئاتر ميان بازيگران تئاتر و سينما تلفيقي وجود داشته باشد.
اميرسليماني با بيان اينکه متاسفانه بازيگران خوب تئاتر به دليل مهجور بودن اين هنر اغلب خيلي شناخته شده نيستند،افزود: چه اشکالي دارد که در کنار آنها از يک سري چهره‌هاي شناخته شده هم استفاده شود؟ چون سالن‌هاي نمايش خرج دارد و به هرحال وقت و زماني که صرف اجراي يک نمايش مي‌شود اين انتظار را براي عوامل نمايش ايجاد مي‌کند که فروش هم داشته باشند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر