صفحه نخست >> فرهنگی تعداد نظرات: 0

براي زنان و دختران در حکومت جهاني موعود چه کرده ايم؟

در حکومت جهاني موعود زنان در پرورش نسلي که مصلح و پرهيزکارند و ميتوانند زمينه هاي تحقق آن حکومت والا را فراهم کنند نقش آفرين هستند. لذا همراهي کردن زنان با همسران و حضور فعال در نهاد خانواده و توجه به کرامتي که زن به عنوان مادر دارد، در تحقق حکومت جهاني موعود که حکومت صالحان است بسيار موثر است.

کد خبر: 1903

در حکومت جهاني موعود زنان در پرورش نسلي که مصلح و پرهيزکارند و ميتوانند زمينه هاي تحقق آن حکومت والا را فراهم کنند نقش آفرين هستند. لذا همراهي کردن زنان با همسران و حضور فعال در نهاد خانواده و توجه به کرامتي که زن به عنوان مادر دارد، در تحقق حکومت جهاني موعود که حکومت صالحان است بسيار موثر است.
حتما همه ما بر اين امر اذعان داريم که دختران و زنان در آفرينش امت واحده اسلامي و تشکيل حکومت جهاني موعود، جايگاه ويژه اي دارند تا آنجا که تعدادي از ياران راستين حضرت، زنان با ايمان خواهند بود. تقابل و چالش هاي زندگي دختران و زنان دهکده جهاني با معيار هاي حکومت آسماني موعود آخر الزمان، تقابل الهي زيستن و شيطاني زيستن است.
در عصر کنوني فراز و نشيب هاي فراواني، فراروي دختران و زنان است. چرا که بايد مراقب باشند تا در ورطه ايسم ها، نحله ها و گرايش هاي فکري شيطان گرفتار نشوند. تمسک به وحي و حفظ اصالت و هويت، عناصر حفظ کرامت و شرافت دختران و زنان در حکومت جهاني موعود است.
نقش زنان مسلمان در تحقق و ايجاد حکومت جهاني موعود
با توجه به اينکه زنان نيمي از پيکره هر جامعه را تشکيل مي دهند نقش ايشان در حکومت قابل انکار نيست و در روايات ۵۰ نفر از ۳۱۳ نفر يار امام را زنان تشکيل خواهند داد و زنان در خانه هاي خود قضاوت مي کنند و اين مويد اين مطلب است که زنان نيز همپاي مردان نقش آفرين بوده و مي توانند به رشد عقلي و فکري و کمالي که موقع ظهور حضرت براي انسان ها ايجاد مي شود نائل گردند.
زنان درآخرالزمان
در غرب بعد از جريان رنسانس، نگاه به زن نوعي نگاه ابزاري شد که عملا زنان را در حاشيه مي بينند و زنان نقش اصيل انساني خود را از دست داده و ايشان به عنوان ابزار حرکت افراد قدرتمند تلقي مي گردند.. واين در حالي است که در نگاه اسلام، ارزش انساني بسيار والايي براي زنان در نظر گرفته شده است، چون؛ مقام والا، مختص يک جنس خاص نيست و فراجنسيتي مي باشد. اما در غرب علي رغم شعارهاي فراجنسيتي، جنسيت مورد تاکيد قرار مي گيرد و اين دقيقا آن ستم نوين غرب عليه زن است.
عاقبت
کارکرد زنان در بحث تحقق حکومت جهاني موعود اسلام و دهکده جهاني غرب و نقش هاليوود
مي دانيم که در دهکده جهاني غرب، قرار است همه فرهنگ ها يکدست شود و همه يک گونه فکر کنند. که بخش عظيمي از اين قوانين از طريق فيلم ها و کارتون هاي هاليوود در حال القا شدن به انسانهاست که متاسفانه برخي مسلمين نيز از اين دسته مستثني نيستند.
حرکت اول که اين ارگان در حال پردازش آن مي باشد؛ بريده شدن انسان ها از فرهنگ ها و سنن گذشته به طور مطلق است. يعني؛ به نوعي باعث بريده شدن نسل امروز از نسل گذشته و کارها و اعمال ايشان است که دين و دينداري و پوشش، خود يکي از اين دسته هاست. به طوري که با اندک دقت و مقايسه بين فيلم هاي خارجي ۲۰ سال پيش با فيلم هاي کنوني متوجه تفاوت چشمگيري در بحث پوشش و حياي زنان و دختران خواهيم شد!
حرکت دوم ايشان دين ستيزي است و در مورد کشورمان بايد گفت؛ به اين علت که فرهنگ گذشته و ديني مان را پالايش و خرافه زدايي نکرده و ارزش هاي اصيل را به صورت زلال و پاک و به زبان امروز به نسل جديدمان عرضه ننموده ايم؛ غرب توانسته است تا حدودي به مقوله دين ستيزي پر و بال داده و جوانان را از دين و دين داري زده کند که مهمترين بحث در دين زدايي غرب، برداشت و تعريف غلط از آزادي و شعارِ نداشتن آزادي براي فرد دين دار است که خود باعث تهييج بسياري از جوانان گشته است.
کارکرد زنان در تحقق حکومت موعود
اما در مورد کارکرد زنان در تحقق حکومت موعود دو نوع تاثير مطرح است يکي مستقيم و ديگري غير مستقيم. نقش مستقيم ايشان همان حضور مستقيم ايشان در تحقق حکومت موعود است و تاثير غير مستقيم (که از اعتبار و اصالت بيشتري برخوردار است) نقش مادري و همسري کردن زن است. يعني همان نقش اصيلي که در طبيعت زن نهفته شده است. پس حضور زنان در حکومت جهاني موعود نه تنها ممنوع نيست بلکه حضوري متعهدانه و متخصصانه است.
زنان و مهدويت
انقلاب اسلامي و جامعه اسلامي چه الگو و نظام خاصي را براي بحث زن تدارک ديده است که در راستاي همان، زن را براي ايفاي نقش هاي موثر در تحقق و اداره حکومت جهاني موعود آماده کند؟
خانم ظهيري کارشناس ويژه امور زنان و مبلغ و مدرس حوزه و دانشگاه و عضو هيات علمي جامعت الزهرا اين سوال را اينگونه جواب دادند.
در اين جريان يک سري هست ها وجود دارد که بايد دانست، الان وضعيت زنان چگونه است؟ شرايط حقوقي شان چطور؟مشکلات ويژه آنان چيست؟ و… ما نمي توانيم بر روي مشکلات موجود چشمان مان را ببنديم. مثلا کمبود هاي حقوقي، بحث هاي اجتماعي، نوع فرهنگ ها و ديدگاه ها و بحث حمايت ها؛ در هر کدام از اين مراحل بايد طراحي و برنامه داشته باشيم.
گام اول: براي طراحي الگوهاي برتر اين است که ذهنيت ها و فرهنگ ها را اصلاح کنيم. که جز با شناخت مباني زلال وحي ممکن نيست.
گام دوم: در نظر گرفتن شرايط و موقعيت اجتماعي است. که بايد آنچه در تمدن حکومت مد نظر است را در جرياني که درصدد تامين حاکميت حکومت جهاني موعود است، ضرب کنيم. به اين معنا که پايا بودن دين را حفظ کرده و ظرفيت هاي اجتماعي، محدوديت ها، ممنوعيت ها و قابليت هاي مربوط به پويايي دين را بررسي کنيم.
اما برخورد با امواج جهاني به چه تدبيري نياز دارد؟
ما نمي توانيم جريان هاي جهاني را ناديده بگيريم اما مي توانيم به آنها جهت صحيح و ارزشي ببخشيم، بهترين الگو الگويي است که بتواند ما را در سطح جهاني اثبات کند. امروزه زنان ورزشکار ما با حجاب بر بلنداي قله اورست با پرچم يا زهرا(س) به دنيا معرفي مي شوند. لذا يک زن ايراني و مسلمان بايد ابتدا اصالت هاي خويش را حفظ کند و مورد حمايت قرار بگيرد. چراکه اگر حمايت اجرا نشود زنان ما به الگوهاي غربي (که متاسفانه براي برخي زنان مسلمان جاذبه دارد) رجوع خواهند کرد!
بحث بعدي اين است که در طراحي الگو بايد به روز باشيم. يک وقت مي خواهيم الگو به زن ايراني بدهيم يک وقت به طراحي الگو براي زنان مسلمان جهان مي پردازيم که اين دو نمي تواند يکسان باشد. اينکه ما مي گوييم حکومت جهاني از آن ماست؛
” و لقد کتبنا في الزبور من بعد الذکر ان الارض يرثها عبادي الصالحون” اين عبادي الصالحون يعني مردم مسلمان آزاده دنيا آيا اينها برنامه و الگو ندارند؟ نيمي از اين عبادي الصالحون زن هستند! چه برنامه اي براي ايشان داشتيد؟ چه طراحي کرده ايد؟ کجا ظرفيت هاي آن ها را شناختيد؟
مشکل زن بنگلادشي و عراقي و آمريکايي و فرانسوي با مشکل زن ايراني به علل جغرافيايي، اجتماعي، حقوقي، نوع فرهنگ ها و ديدگاه ها، نمي تواند يکسان باشد. لذا بخشي از الگوها قسمت ثابت طراحي ماست و چون دستور شريعت است قابل تغيير نيست اما چگونگي اجرا و حمايت آن قابل تغيير است. که اين خود نيازمند برنامه ريزي و طراحي متفکرانه است. و مي توان به جرات گفت؛ فلسفه حضور اين ۵۰ زن در حکومت جهاني امام عصر(عج) اين است که ايشان افرادي هستند که با قدرت اداره و تحليل و استنباط موضوعات مذکور حضرت را در اداره جکومت و بحث هاي مربوط به مشکلات زنان ياري کنند.
امر ديگري که در بحث الگوها وارد مي شود بحث اولويت بندي است. يعني بايد همان شرايطي که در باب ظرفيت ها و محدوديت ها مطرح شد. خود آن شرايط مي آيد و اولويت بندي مي کند. در نتيجه چيزي با عنوان تزاحم اشتغال و مادري و همسري نخواهيم داشت. خانم، کار نيمه وقت را براي خودش مي پسندد و مشاغل سنگين را قبول نمي کند و چيزي با عنوان رغبت زنان به شغل مساوي با مردان نخواهيم داشت ولي ما چنين کارهاي فرهنگي انجام نداده ايم!!
وقتي بچه ما در فيلم مي بيند خانم چادري، خانمي بدبخت و بيچاره است که سبزي پاک مي کند، خدمتکار است و خانمي که مهندس است و متشخص با مانتو و کلاه ايمني است خوب معلوم است دختر ما کداميک را بيشتر مي پسندد و حرف ما را گوش نخواهد کرد.
به نظر شما پيوند حوزه و دانشگاه در زمينه مشکلات و مشترکات زنان چگونه است؟
صراحتا مي گويم که حوزه هاي علميه خواهران به هيچ وجه احساس دردمندي درباره مسايل و مشکلات ندارند و متاسفانه پيوندي بين اين دو مشاهده نمي شود. در حالي که بحث هاي بنيادين و فکري خوبي در حوزه ها وجود دارد؛ و نبايد جريان هاي فکري حامي اين موضوع به خانم ها اختصاص داشته باشد بلکه اين حمايت بايد از سوي هر دو جنس صورت پذيرد.
در آخر در مورد حکومت جهاني حضرت و کنار آمدن مردم با دستورات ايشان بايد گفت طراحي الگو به طور صحيح انجام مي شود و طبعا با فطرت و سرشت آدمي سازگاري دارد و مردم بدون ايجاد تنش در مقابل آن تسليم مي شوند.
پس مهمترين کاري که مي توان براي زمينه سازي اين حکومت مطلقه انجام داد عبارت از؛ برنامه ريزي و تلاش براي پرورش نسلي صالح و آماده براي خدمت رساني به ايشان و خصوصا پرورش دختران با ايمان و صالح براي هدايت زنان و دختران در اين دوران خاموشي و خفقان. به اميد چنين روزي الهم عجل لوليک الفرج.

باحجاب/

نظرات بینندگان

ارسال نظر