صفحه نخست >> علم و فناوری تعداد نظرات: 0

اينستاگرام خود را تحليل کنيد

طي ماه گذشته چه تعداد پست بر روي اينستاگرام ارسال کرده‌ايد؟ چه کساني شما را Follow و چند نفر از Follow کردن شما صرف نظر کرده‌اند؟ کدام يک از دوستان خود را بر روي اينستاگرام بيش از همه مورد توجه قرار داده و با وي تعامل داشته‌ايد؟ اين‌ها و بيشتر از اينها را مي‌توانيد با جزئيات دقيق در ‌اين وب سايت بي‌نظير و گزارش جامع آن از عملکرد شما بر روي شبکه اجتماعي اينستاگرام را دريافت کنيد.

کد خبر: 4659

تابناک/ طي ماه گذشته چه تعداد پست بر روي اينستاگرام ارسال کرده‌ايد؟ چه کساني شما را Follow و چند نفر از Follow کردن شما صرف نظر کرده‌اند؟ کدام يک از دوستان خود را بر روي اينستاگرام بيش از همه مورد توجه قرار داده و با وي تعامل داشته‌ايد؟ اين‌ها و بيشتر از اينها را مي‌توانيد با جزئيات دقيق در ‌اين وب سايت بي‌نظير و گزارش جامع آن از عملکرد شما بر روي شبکه اجتماعي اينستاگرام را دريافت کنيد.

به گزارش «تابناک»، چه آنکه يک کاربر تازه وارد به اينستاگرام باشيد يا آنکه کاربري با سابقه طولاني، داشتن درکي درست از نحوه عمل خود بر روي شبکه اجتماعي اينستاگرام، مي‌تواند کمک بزرگي به شما بکند تا روند تعامل اجتماعي خود بر روي اين شبکه مجازي را بهبود داده و تقويت کنيد.

اما در حالي که خود اينستاگرام فاقد ابزاري براي اين تجزيه و تحليل است، ما به شما وب‌سايتي را معرفي مي‌کنيم که‌ مي‌توانيد با آن بفهميد ‌در حساب کاربري شما در اينستاگرام چه خبر است.

يک مديريت جامع از حساب کاربري اينستاگرام

وب سايت Iconosqure که سابق با نام Statigram نام‌گذاري شده بود، يک مدير جامع براي حساب کاربري اينستاگرام است؛ ابزاري که البته زمان طولاني است ‌معرفي شده و هر روز نيز بهبود يافته است. البته اين وب سايت همه امکانات خود را ‌رايگان در اختيار شما قرار نمي‌دهد، ولي همان بخشي که رايگان عرضه شده براي اغلب کاربران اينستاگرام يک فرصت طلايي است تا برآوردي از وضعيت خود بر روي اين شبکه اجتماعي داشته باشند.


بعد از ورود به اين وب‌سايت، کافي است ‌از قسمت بالاي سايت و از دکمه ورود به حساب کاربري استفاده کرده که در بالا و سمت راست، در کنار گزينه جستجوست.

ما در اينجا بخش مربوط به آمار يا Statistics اين وب‌سايت را براي شما تشريح مي‌کنيم که البته اصلي‌ترين قسمت اين وب سايت نيز هست؛ اما خود مي‌توانيد با گشت و گذاري در اين وب سايت، از امکانات ديگر نيز بهره ببريد. بعد از ورود به حساب کاربري خود از طريق اين وب‌سايت، از نوار بالا وارد تب Statistics شويد.

پس از ورود به قسمت Statistics در پنل سمت چپ، قسمت Overview را مشاهده مي‌کنيد که شامل چند ابزار است که ما به ترتيب آن‌ها را تشريح مي‌کنيم. به شکل خلاصه اين قسمت اطلاعات جالبي در خصوص تعداد کامنت‌هاي دريافتي شما و همچنين تعداد افرادي که شما را در يک هفته اخير Follow کرده و همچنين تعداد Follower‌هايي که از دست داده‌ايد، ارائه مي‌کند.

۱ – Rolling Month Analysis

در اين بخش، آمارهاي مربوط به کل تعاملات شما در يک ماهه گذشته ـ از زمان بازديد فعلي ـ بر روي شبکه اجتماعي اينستاگرام نمايش داده مي‌شود. بخش Engagement ميزان کل Like، Comment، درصد پيشرفت آن‌ها، متوسط Like و Comment براي هر ويدئو و عکس و بر‌ترين پست‌هاي شما از لحاظ Comment و Like را نمايش مي‌دهد.

همچنين بخش Follower نمودار پيشرفت تعداد Follower هاي شما، به همراه فهرستي از ده کاربري که بيشتر با آنها در تعامل بوده‌ايد، نمايش مي‌دهد.

2 – Content

دومين بخش ذيل Overview مربوط به تجزيه و تحليل عادات ‌شما در ارسال پست‌ها بر روي شبکه اجتماعي اينستاگرام است که با رسم يک نمودار به خوبي نشان مي‌دهد ‌در کدام ماه، روز و ساعت بيشترين ارسال پست را بر روي اين شبکه داشته‌ايد.

همچنين بخشي مربوط به درصد استفاده شما از فيلترها و تگ‌ها و همچنين Geolocation:

3 – Engagement

بخش Engagement شايد يکي از جالب‌ترين بخش‌هاي اين وب سايت براي تجزيه و تحليل است، زيرا به خوبي الگوي دقيقي از دريافت Comment و Like را طول دوران اينستاگرامي شما نمايش مي‌دهد. مي‌توانيد پستي را که بيش از همه Like و Comment داشته است، ببينيد.

و يا در يک نمودار دايره‌اي درصد اين Comment و Like را به نسبت Follower ها يا ديگران بررسي کنيد.

4 – Optimization

اين بخش خود به سه بخش تقسيم مي‌شود: بهترين زمان براي ارسال پست، تأثير فيلتر‌ها و تاثير تگ‌هاست. در قسمت اول يعني بهترين زمان براي ارسال پست، مي‌توانيد تعاملات مربوط به Comment و Like را در بين مخاطبان خود ديده و آن را با عادت ارسال پست فعلي خود مقايسه کنيد. در نتيجه بهترين زمان براي ارسال پست‌ها را به اين طريق شناسايي کنيد.

در بخش تأثير فيلتر‌ها نيز مي‌توانيد در يک نمودار ميله‌اي به خوبي ببينيد ‌استفاده از کدام فيلتر منجر به بيشترين بازخورد در بين مخاطبان شما شده است.

اما در بخش مربوط به تأثير تگ‌ها، در قسمت چپ هشتگ‌هايي را که استفاده کرده‌ايد نمايش مي‌دهد و در قسمت راست هشتگ‌هاي محبوب و عمومي اينستاگرام نمايش داده شده است.

آنچه در بين هشتگ‌هاي شما پررنگ‌تر شده، ‌نشان دهنده ميزان بيشتر استفاده از آن‌ها از سوي شماست؛ آن‌هايي که با يک زمينه مشکي مشخص شده‌اند، هشتگ‌هاي محبوب اينستاگرام است و آنهايي که هم پررنگ هستند و هم با زمينه مشکي همراه، هشتگ‌هاي مشترک شما و محبوب اينستاگرام است.


نهايتا بخش آخر از Overview نمودار مقايسه‌اي از افرادي است که شما Follow مي‌کنيد در نسبت Follow Back‌ها. در اين قسمت نيز آماري از Follower‌هاي جديد و ميزان جذب و دفع Follower‌ها ديده مي‌شود. در پايين اين قسمت، بخشي با نام People You Enjoy قرار دارد که به خوبي نشان مي‌دهد، ‌شما به کدام دسته از مخاطبان خود در اينستاگرام علاقه بيشتري داريد و همچنين توصيه‌هايي در اين زمينه:

اينستاگرامي هاي عزيز اين وب سايت را از دست ندهيد!
همان گونه که ‌مي‌‌بينيد، اين يک وب‌سايت بي‌نظير براي تجزيه و تحليل عملکرد شما بر روي شبکه اجتماعي اينستاگرام است که مي‌توانيد با ‌آن به بيشترين بازدهي بر روي اين شبکه اجتماعي برسيد. ما در اينجا بخش کوچکي از امکانات اين وب سايت را معرفي کرديم؛ اما همان گونه که گفته شد امکانات ديگري نيز در بخش‌هاي اين وب سايت وجود دارد که البته تعدادي از آن‌ها نيازمند عضويت است، ولي در همين حد نيز تجزيه و تحليلي که اين وب سايت از حساب کاربري شما ارائه مي‌کند، تقريبا جامع و کم نظير است.
 

نظرات بینندگان

ارسال نظر