صفحه نخست >> علم و فناوری تعداد نظرات: 0

سهم ياهو از ترافيک جستجو در حال افزايش است

در حالي که طبق گزارشات StatCounter، گوگل بالاترين ميزان افت استفاده از سرويس جستجو از سال ۲۰۰۹ تا به حال را در ايالات متحده تجربه مي کند، گويي اوضاع براي ياهو در حال رونق گرفتن است. اين تغييرات در نوامبر گذشته و زماني که مرورگر فايرفاکس، موتور جستجوي اصلي خود را از گوگل به ياهو تغيير داد شروع شدند.

کد خبر: 3811

ديجياتو/ در حالي که طبق گزارشات StatCounter، گوگل بالاترين ميزان افت استفاده از سرويس جستجو از سال ۲۰۰۹ تا به حال را در ايالات متحده تجربه مي کند، گويي اوضاع براي ياهو در حال رونق گرفتن است. اين تغييرات در نوامبر گذشته و زماني که مرورگر فايرفاکس، موتور جستجوي اصلي خود را از گوگل به ياهو تغيير داد شروع شدند.

گوگل کمترين ميزان ترافيک جستجو از سال ۲۰۰۸ تا به حال را تجربه مي کند. سهم اين کمپاني در نوامبر گذشته، ۷۷٫۵ از ترافيک بوده که در دسامبر، به ۷۵٫۲ نزول پيدا کرد. از طرفي سهم ياهو از اين بازار از ۷٫۴ درصد به ۱۰٫۴ درصد ارتقا پيدا کرده و نمودار ترافيک جستجوي موبايل نيز با رشدي ۲ درصدي از ۸ به ۱۰ درصد رسيده است.

اين درصد رشد با توجه به استفاده سراسري از فايرفاکس در دسامبر گذاشته طبيعي به نظر مي رسد زيرا اين مرورگر ۱۴ درصد از ترافيک وب گردي در ايالات متحده را پوشش مي دهد.

با توجه به رشد فزاينده کمپاني هايي مانند گوگل و فيسبوک در ميدان رقابت، اخيرا نقش ياهو در دنياي تکنولوژي روز به روز در حال کم رنگ تر شدن بود که به لطف فايرفاکس، ياهو دوباره در حال نفس کشيدن و احياي خود در گوشه اي از رينگ است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر