صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

کمي هم به فکر استخوان هايتان باشيد

از سويي تحقيقات نشان مي دهد نيمي از زنان 50 سال به بالا در ايالات متحده که دچار شکستگي لگن مي شوند، مبتلا به ضعف استخوان هستند و از هر 5 نفر يک نفر دچار پوکي استخوان تمام عيار است به همين علت تاکنون داروهاي زيادي براي پيشگيري از پوکي استخوان به کار برده شده است. بااين حال مصرف بيش از5 سال از اين داروها مي تواند تاثير منفي داشته باشد.

کد خبر: 549

خانواده سبز/ شايد اغلب ما در جواني، تقويت استخوان ها را ناديده بگيريم اما با اين حال بيماري هاي استخوان منتظر نمي مانند تا 50 سالگي به فکر تقويت استخوان هايتان بيفتيد.
از سويي تحقيقات نشان مي دهد نيمي از زنان 50 سال به بالا در ايالات متحده که دچار شکستگي لگن مي شوند، مبتلا به ضعف استخوان هستند و از هر 5 نفر يک نفر دچار پوکي استخوان تمام عيار است به همين علت تاکنون داروهاي زيادي براي پيشگيري از پوکي استخوان به کار برده شده است. بااين حال مصرف بيش از5 سال از اين داروها مي تواند تاثير منفي داشته باشد.
اما خبر خوب اين است:هرگز خيلي دير نيست! البته خيلي هم زود نيست همواره با تغييردر سبک زندگي، مي توان از ابتلا يا پيشرفت ضعف و پوکي استخوان جلوگيري کرد به ادامه مطلب توجه کنيد اين که چه کنيم اين که چه کنيم تا استخوان هاي محکم تري داشته باشيم؟
1-مصرف بيش از حد کلسيم بپرهيزيد-تحقيقات نشان داده است مصرف بيش از اندازه کلسيم تاثيرات منفي بر سلامت استخوان و دستگاه گوارش خواهد داشت.
2-تنها به لبنيات اکتفا نکنيد-پنير، ماست ، بستني و... بسيار اسيدي هستند اما بدن ما ترجيح مي دهد کمي قليايي باشد. براي همين با خوردن غذاهاي اسيدي، بدن کلسيم را از استخوان ها خارج کرده و خاصيت اسيدي را تا حدي خنثي مي کند.تحقيقات نشان مي دهد بهترين منابع کلسيم برگ هاي سبز گياهان، کلم بروکلي، لوبياسبز و اين گونه سبزيجات هستند.
3-سويا را فراموش نکنيد-مصرف کمتر مواد اسيدي، گوشت، شکر و نوشابه هاي گازدار مي تواند کلسيم بدن شما را تامين کند. سويا خواص زيادي براي شکل گيري استخوان دارد. سويا همچنين احتمال ابتلا به سرطان در زنان را کاهش مي دهد.
4-بي خيال نمک شويد-سديم باعث کاهش کلسيم در اوره مي شود. بدن ظرفيت مصرف 2300 ميلي گرم يا يک قاشق چاي خوري نمک را دارد. اگر سنتان بيش از 50 سال است يا فشار خون داريد بايد کمتر از 1500ميلي گرم نمک مصرف کنيد.
5-مصرف کافيين را کاهش دهيد-نوشيدن چاي، قهوه و ساير مواد کافيين دار، جذب کلسيم را در بدن کاهش مي دهد.بنابراين مصرف کافيين تان را به روزانه 2الي3فنجان چاي يا قهوه کاهش دهيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر