صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

با خوردن اين خوراکي ها سلامت مويتان را تضمين کنيد

«سيبل فيشمن» از متخصصان پوست در نيويورک گفت: مدت زمان بيشتري لازم است تا به وجود تغييرات در مو پي برده شود در حالي که اين زمان در تشخيص تغييرات پوستي به مراتب کمتر است. به طور مثال رژيم غذايي نامناسب تنها در يک هفته مي‌تواند موجب بروز آکنه و خشکي پوست شود در حالي که سوء تغذيه يا تاثير رژيم غذايي ناسالم اثرات خود را چند ماه بعد روي موها نشان مي‌دهد.

کد خبر: 4954

ايسنا/ «سيبل فيشمن» از متخصصان پوست در نيويورک گفت: مدت زمان بيشتري لازم است تا به وجود تغييرات در مو پي برده شود در حالي که اين زمان در تشخيص تغييرات پوستي به مراتب کمتر است. به طور مثال رژيم غذايي نامناسب تنها در يک هفته مي‌تواند موجب بروز آکنه و خشکي پوست شود در حالي که سوء تغذيه يا تاثير رژيم غذايي ناسالم اثرات خود را چند ماه بعد روي موها نشان مي‌دهد.
«ليزا دراير» از متخصصان علم تغذيه نيز اظهار کرد: مواد غذايي که فرد مصرف مي‌کند به تحکيم فوليکول‌هاي مو کمک مي‌کند و باعث مي‌شود فرد موي سالمتري داشته باشد. همچنين بايد توجه کرد علاوه بر رژيم غذايي فاکتورهاي ديگري همچون استعمال سيگار، عدم تعادل هورموني و کمبود خواب مي‌تواند بر ظاهر مو تاثير بگذارد.
به گزارش وب‌ام‌دي، پزشکان معتقدند در صورتي که فرد از رژيم غذايي غني از پروتئين، متنوع و متعادل استفاده کند مي‌تواند موي سالمي داشته باشد. از جمله مواد خوراکي مفيد براي سلامت موها مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
ماهي سالمون
اين نوع ماهي علاوه بر آنکه غني از پروتئين و ويتامين D‌ است همچنين وجود اسيدهاي چرب امگا3 در اين ماهي اهميت بسياري دارد. بدن قابليت توليد اين اسيدهاي چرب را که براي رشد مو ضروري است،‌ ندارد. همچنين چربي‌هاي امگا3 در سلول‌هاي پوستي کف سر و روغن‌هاي طبيعي پيدا مي‌شود که موجب مي‌شود مو و کف سر مرطوب نگه داشته شود.
گردو
گردو تنها آجيل‌ حاوي ميزان قابل توجهي اسيدهاي چرب امگا3 است. اين ماده خوراکي غني از بيوتين و ويتامين E است که سلول‌ها را از آسيب DNA‌ محافظت مي‌کند. ميزان ناکافي بيوتين موجب از دست رفتن موها مي‌شود. همچنين گردو حاوي مس است که کمک مي‌کند مو رنگ طبيعي خود را داشته باشد.
صدف خوراکي
صدف‌هاي خوراکي سرشار از فلز «روي» هستند که کمبود آن در بدن به از دست رفتن مو و خشکي آن منجر مي‌شود. مي‌توان بخشي از «رويِ» مورد نياز بدن را از غلات و نان‌هاي سبوس‌دار تامين کرد اما صدف‌هاي خوراکي مي‌تواند سطح خوبي از پروتئين را افزايش دهد. مو حدود 97 درصد پروتئين است که بدون وجود ذخيره پروتئيني کافي، بدن نمي‌تواند موهايي را که به صورت روزانه و به طور طبيعي از بين مي‌روند جايگزين کند.
سيب‌زميني شيرين
سيب زميني شيرين منبع غني از آنتي اکسيدان بتاکاروتن به حساب مي‌آيد که بدن آن را به ويتامين A‌ تبديل مي‌کند. در اصل سلول‌هاي بدن نمي‌توانند بدون ويتامين A کافي عملکرد درستي داشته باشند. همچنين اين عنصر با توليد چربي از کف سر حفاظت مي‌کند.
تخم مرغ
تخم مرغ به عنوان ماده خوراکي مملو از پروتئين حاوي چهار ماده معدني ديگر به نام روي، سلنيوم، فسفر و آهن است. آهن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است زيرا مسئول انتقال اکسيژن به فوليکول‌هاي مو است.
اسفناج
آهن، بتاکاروتن، اسيدفوليک و ويتامين C موجود در اسفناج به سلامت فوليکول‌هاي مو کمک مي‌کند.
عدس
اين ماده خوراکي کوچک حاوي مقدار قابل توجهي پروتئين، آهن و روي است.
بلوبري‌ ها
ويتامين C موجود در اين ميوه براي گردش خون در کف سر حائز اهميت است و از رگ‌هاي خوني کوچک تغذيه کننده فوليکول‌ها حمايت مي‌کند.
گوشت مرغ
مصرف اين نوع گوشت به دليل دارا بودن پروتئين، روي، آهن و ويتامين‌هاي B براي سلامت مو توصيه مي‌شود. به گفته پزشکان مصرف مواد خوراکي حاوي پروتئين از قبيل گوشت مرغ مي‌تواند از ريزش مو جلوگيري کند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر