صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

چطور «فشار خونمان» را تنظيم کنيم؟

براي داشتن دوره سالمندي سالم و فرار از ابتلا به فشار خون بايد از دوران کودکي يک سري نکات را رعايت کنيم که اين نکات به شرح زير است: 1-از غذاهاي متنوع استفاده کنيد به عبارت ديگر روزانه از مواد غذايي موجود در 5 گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه‌هاي سبزي‌ها، شير و پروتئين به مقدار توصيه شده مصرف کنند.

کد خبر: 4290

تيتر نو/ اگر در افراد درجه يک خانواده‌اتان فرد مبتلا به فشار خون داريد يا اگر مي خواهيد در دوران سالمندي از فشار خون در امان باشيد راهکارهاي زير را از دست ندهيد.
براي داشتن دوره سالمندي سالم و فرار از ابتلا به فشار خون بايد از دوران کودکي يک سري نکات را رعايت کنيم که اين نکات به شرح زير است:
1-از غذاهاي متنوع استفاده کنيد به عبارت ديگر روزانه از مواد غذايي موجود در 5 گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه‌هاي سبزي‌ها، شير و پروتئين به مقدار توصيه شده مصرف کنند.

2-از غذاهاي سرشار از فيبر نظير نان سنگک و جو از نوع کم نمک، ماکاروني سبوس دار، ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه استفاده کنيد.

3-روزانه از سبزي‌ها و ميوه‌ها به مقدار بيشتري استفاده کنيد(حداقل 5 وعده در روز)

4-روغن‌هاي گياهي را به جاي روغن‌هاي حيواني انتخاب کنيد.

5-غذاهايي با حداقل اسيد چرب ترانس و اشباع انتخاب کنيد. از مصرف غذاهاي سرخ شده، گوشت پر‌چرب، کيک‌ها، کلوچه و شيريني‌ خامه‌اي پرهيز کنيد.

6-نان‌هايي را صرف کنيد که در آن از جوش‌شيرين استفاده نشده باشد.

7-مصرف غذاهاي کنسروي و غذاهاي آماده را که در خارج از منزل تهيه مي شوند را محدود کنيد.

8-براي بهبود طعم غذا به جاي نمک از انواع سبزي‌هاي معطر، سير، آب ليمو و آب نارنج استفاده کنيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر