صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

«کيوي» دوست روزهاي سرد و يار «تناسب اندام»

تناسب اندام/ کيوي دوست روزهاي سرد و يار تناسب اندام

کد خبر: 3643

ممتاز نيوز/ کيوي از ۸۰ درصد آب تشکيل شده و يک ميوه‌ي کم کالري محسوب مي‌شود. در واقع ۱۰۰ گرم از اين ميوه حدود ۴۷ کيلوکالري به بدن مي‌رساند. با مصرف يک عدد کيوي ۱۰ گرم گلوکز و فروکتوز به بدنتان مي‌رسد که بسيار زود هم جذب مي‌شوند. کيوي يک ميوه‌ي بسيار کم چرب است. در هر ۱۰۰ گرم از اين ميوه حدود ۰٫۶ گرم چربي وجود دارد که آن هم در دانه‌هاي سياه ريز آن نهفته است. اين چربي‌ها هم از نوع اسيدهاي چرب امگا ۳ مي باشند که براي مقابله با پيري پوست لازم و ضروري‌اند.
هر ۱۰۰ گرم کيوي ۳ ميلي‌گرم ويتامين E و ۰٫۰۵ ميلي‌گرم ويتامين پيش ساز A به بدنتان مي‌رساند. ترکيبات آنتي‌اکسيداني اين ميوه براي مقابله با بيماري‌هاي مختلف به خصوص پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي مفيد است. اگر مي‌خواهيد قلبتان خوب کار کند کيوي را دريابيد.

کيوي براي آن‌هايي که اهل ميوه نيستند
کيوي يک منبع فوق‌العاده براي ويتامين C محسوب مي‌شود. در واقع هر ۱۰۰ گرم از اين ميوه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ ميلي‌گرم ويتامين C دارد براي همين اگر اهل ميوه و سبزيجات نيستيد سعي کنيد حتماً روزانه يک عدد کيوي را ميل بفرماييد. علاوه بر اين اگر خداي نکرده سيگار مي‌کشيد نيز بايد حواستان بيشتر به ميزان ويتامين C بدنتان باشد. شما هم سعي کنيد حتماً هر روز يک عدد کيوي ميل کنيد.
کيوي سرشار از فيبر است. يعني ۲٫۵ گرم فيبر براي هر ۱۰۰ گرم کيوي. اين ميوه حاوي دو سوم فيبرهاي غير محلول در آب مانند سلولز و يک سوم فيبرهاي محلول
در آب مانند پکتين است. اين ميزان فيبر براي مقابله با يبوست بسيار مناسب است
مصرف روزانه اين ميوه براي خانم‌هايي که تحت درمان هورموني استروژن مي باشند نيز پيشنهاد مي‌شود به خاطر اينکه اين داروها ميزان ويتامين C بدن را کاهش مي‌دهد. بايد بدانيد اگر ويتامين C بدنتان کم باشد سيستم ايمني‌تان به مشکل بر مي‌خورد و بسيار زودتر از آنچه تصورش را مي‌کنيد بيماري به سراغتان مي‌آيد. بايد بدانيد که بر خلاف ميوه‌هاي ديگر ميزان ويتامين C موجود در کيوي بعد از چيده شدن از درخت تغيير بسياري نمي‌کند. در واقع پوست زبر اين ميوه از تماس با اکسيژن هوا و از بين رفتن ويتامين‌هاي آن جلوگيري مي‌کند. البته اين خاصيت محافظتي به سبب وجود اسيدهاي ارگانيکي مانند اسيدسيتريک و اسيدماليک هم هست.
وجود ويتامين‌هاي گروه B به خصوص ويتامين B6 و B9 براي سيستم عصبي ما فوق‌العاده است.

کيوي دوست سلامت قلب و سرشار از پتاسيم و منيزيم
کيوي سرشار از مواد معدني است. يعني هر ۱۰۰ گرم کيوي ۷۰۰ ميلي‌گرم از اين مواد معدني دارد. مصرف روزانه يک عدد کيوي مواد معدني مورد نيازتان را تامين مي‌کند. ميزان بالاي پتاسيم موجود در اين ميوه (۳۰۰ ميلي‌گرم) براي تقويت و حفاظت از سيستم قلبي عروقي و به خصوص کنترل فشارخون بسيار مفيد است.
اگر شما هم جزو اشخاصي ميباشيد که بعد از تابستان بسيار ديرتر با فصل سرما اخت مي‌شويد کيوي را دريابيد. به خاطر اينکه سرشار از منيزيم است. اين ماده‌ي معدني سبب تقويت و احساس آرامش شده و با عوامل ناشي از خستگي عصبي صبحگاهي يا سردرد مقابله مي‌کند. اگر دچار بي‌خوابي ميباشيد نيز کيوي و منيزيم آن به دادتان مي‌رسد.
علاوه بر اين‌ها کيوي منبع فسفر (۳۷ ميلي‌گرم)، کلسيم (۲۷ ميلي‌گرم) و همچنين آهن (۰٫۴ ميلي‌گرم)، مس (۰٫۱۴ ميلي‌گرم)، زينک (۰٫۱۲ ميلي‌گرم) و منگنز (۰٫۱ ميلي‌گرم) مي‌باشد.

کيوي، دوست تناسب اندام
يادتان باشد که کيوي سرشار از فيبر است. يعني ۲٫۵ گرم فيبر براي هر ۱۰۰ گرم کيوي. اين ميوه حاوي دو سوم فيبرهاي غير محلول در آب مانند سلولز و يک سوم فيبرهاي محلول در آب مانند پکتين است. اين ميزان فيبر براي مقابله با يبوست بسيار مناسب است و براي اشخاصي که روده‌هاي حساسي دارند نيز مشکلي ايجاد نمي‌کند. فيبرها براي پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي، کنترل ديابت نوع دو و ايجاد احساس سيري موثر‌ند.
اگر دغدغه‌ي تناسب اندام داريد بدانيد که يک عدد کيوي مي‌تواند ميان‌وعده‌ي مناسبي باشد. چون به خوبي سيرتان مي‌کند و اجازه نمي‌دهد ريزه‌خواري کنيد.
 

نظرات بینندگان

ارسال نظر