صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

تناسب اندام/ چند نکته سالادي براي لاغر شدن

خوشبختانه سالاد هميشه طرفداران زيادي دارد. اگر سالاد از مواد مناسب تهيه شده باشد به لاغري شما کمک زيادي مي‌کند اما برخي از سالادها دقيقاً برعکس عمل مي‌کنند مثل سالادهاي سرو شده در رستوران‌ها. به خاطر اين که سرشار از ترکيبات پرکالري هستند.

کد خبر: 3518

باشگاه خبرنگاران/ خوشبختانه سالاد هميشه طرفداران زيادي دارد. اگر سالاد از مواد مناسب تهيه شده باشد به لاغري شما کمک زيادي مي‌کند اما برخي از سالادها دقيقاً برعکس عمل مي‌کنند مثل سالادهاي سرو شده در رستوران‌ها. به خاطر اين که سرشار از ترکيبات پرکالري هستند.

روغن زيتون بهترين سس
به خاطر اين که بدن بيشتر مواد مغذي مانند ويتامين‌هاي A، D، E و K را با وجود مواد چرب جذب مي‌کند، براي همين روغن زيتون بهترين سس محسوب مي‌شود چون به بدن کمک مي‌کند مواد مغذي موجود در سالاد را بهتر جذب کند. نتايج پژوهشي که در دانشگاه ايالت اوهايو انجام شده نشان مي‌دهد در خون افرادي که سالاد خود را با روغن زيتون يا روغن کانولا مي‌خوردند ميزان زيادي کاروتنوئيد وجود دارد. علاوه بر اين نتايج پژوهش‌هاي زيادي که انجام شده نشان مي‌دهد که اين اسيدهاي چرب اشباع نشده مي‌تواند به آب شدن چربي‌هاي دور شکم کمک کند و اشتها را کاهش دهند.
بهترين روش تهيه‌ سس اين است که روغن زيتون را با سرکه مخلوط کنيد و يک سس لاغر کننده‌ خوب با سالادتان ميل کنيد. به عقيده‌ متخصصان اين نوع سالاد با سس روغن زيتون و سرکه مي‌تواند از افزايش گليسمي خون بعد از مصرف غذا پيشگيري کند.

تنوع ايجاد کنيد
داخل سالادهايتان سبزيجات مختلفي از رزماري گرفته تا اسفناج اضافه کنيد. در اين صورت هم در طعم و هم در مواد مغذي دريافتيتان تنوع ايجاد کرده‌ايد. اصلاً سعي کنيد اين قبيل سبزيجات را به غذاهايتان نيز اضافه کنيد و تنوع غذايي ايجاد کنيد. سبزيجات معطر مانند ريحان و جعفري به سالادها طعم خوبي مي‌دهند و آنتي‌اکسيدان‌هاي بيشتري به سالاد اضافه مي‌کند. زماني که اين سبزيجات معطر را به سالادتان اضافه کنيد طعم سالاد از درون خوش طعم مي‌شود و ديگر لازم نيست براي خوشمزه کردن آن دست به دامن سس‌ها شويد.

پنير استفاده کنيد
اگر پنير کم چرب و به ميزان متعادلي مصرف شود کمک مي‌کند تا شما احساس سيري کنيد و به وزن متعادل نزديک‌تر شويد. پنير بهترين منبع کلسيم است و اين ماده معدني نيز به لاغري کمک زيادي مي‌کند. توصيه مي‌کنيم روي سالادهايتان چند ورقه پنير پارميسان اضافه کنيد. مي‌توانيد از پنيرهاي سالم ديگر که در بازار موجود است نيز استفاده کنيد فقط حواستان باشد تعادل را رعايت کنيد.

پروتئين‌ها را دريابيد
اگر به سالادتان مقداري مرغ يا ماهي آزاد کباب شده، توفو يا گردو و دانه هاي ديگر اضافه کنيد زودتر سير مي‌شويد و قدم به قدم به هدفتان نزديک‌تر مي‌شويد.
اضافه کردن مرغ يا ماهي به سالاد باعث مي‌شود شما از دريافت کالري‌هاي زياد دور باشيد.

سالادهايتان را با ميوه و سبزيجات مغذي‌تر کنيد
نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که بيشتر ويتامين‌ها و مواد معدني زماني که با هم مصرف مي‌شوند تأثير همديگر را تکميل مي‌کنند. در واقع شما بيشتر سود مي‌کنيد. توصيه مي‌کنيم به سالادهايتان ميوه و سبزيجاتي مانند خيار، هويج، فلفل دلمه‌اي، نخود فرنگي، آرتيشو، تمشک و گلابي اضافه کنيد. در اين صورت سالادي با بيشترين ميزان ويتامين‌ها و فيبرها ميل کرده‌ايد. حتماً خودتان هم مي‌دانيد که فيبرها به لاغري کمک مي‌کنند. به خاطر اين که در معده حجيم مي‌شوند و براي همين سيري طولاني مدتي ايجاد مي‌کنند. در اين صورت هم شما کمتر به سراغ مصرف مواد غذايي پرکالري مي‌رويد. براي همين زودتر به هدف خود مي‌رسيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر