صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

چطور «فشار خون»مان را تنظيم کنيم؟

براي داشتن دوره سالمندي سالم و فرار از ابتلا به فشار خون بايد از دوران کودکي يک سري نکات را رعايت کنيم که اين نکات به شرح زير است: 1-از غذاهاي متنوع استفاده کنيد به عبارت ديگر روزانه از مواد غذايي موجود در 5 گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه‌هاي سبزي‌ها، شير و پروتئين به مقدار توصيه شده مصرف کنند. 2-از غذاهاي سرشار از فيبر نظير نان سنگک و جو از نوع کم نمک، ماکاروني سبوس دار، ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه استفاده کنيد.

کد خبر: 3432

باشگاه خبرنگاران/براي داشتن دوره سالمندي سالم و فرار از ابتلا به فشار خون بايد از دوران کودکي يک سري نکات را رعايت کنيم که اين نکات به شرح زير است:
1-از غذاهاي متنوع استفاده کنيد به عبارت ديگر روزانه از مواد غذايي موجود در 5 گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه‌هاي سبزي‌ها، شير و پروتئين به مقدار توصيه شده مصرف کنند.
2-از غذاهاي سرشار از فيبر نظير نان سنگک و جو از نوع کم نمک، ماکاروني سبوس دار، ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه استفاده کنيد.
3-روزانه از سبزي‌ها و ميوه‌ها به مقدار بيشتري استفاده کنيد(حداقل 5 وعده در روز)
4-روغن‌هاي گياهي را به جاي روغن‌هاي حيواني انتخاب کنيد.
5-غذاهايي با حداقل اسيد چرب ترانس و اشباع انتخاب کنيد. از مصرف غذاهاي سرخ شده، گوشت پر‌چرب، کيک‌ها، کلوچه و شيريني‌ خامه‌اي پرهيز کنيد.
6-نان‌هايي را صرف کنيد که در آن از جوش‌شيرين استفاده نشده باشد.
7-مصرف غذاهاي کنسروي و غذاهاي آماده را که در خارج از منزل تهيه مي شوند را محدود کنيد.
8-براي بهبود طعم غذا به جاي نمک از انواع سبزي‌هاي معطر، سير، آب ليمو و آب نارنج استفاده کنيد.
 

نظرات بینندگان

ارسال نظر