صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

ورزش‌هايي براي گودي کمر

يک متخصص طب فيزيکي با بيان اينکه انجام مداوم حرکات ورزشي مناسب تاثير بسزايي در پيشگيري از تشديد گودي کمر دارد، گفت: انجام اين حرکات در نوجواني مانع از بروز گودي کمر مي‌شود. دکتر هادي شجاعي با اشاره به اينکه شنا کردن و کرال سينه مي‌تواند تا 90 درصد در بهبود ناهنجاري گودي کمر موثر باشد، گفت: حرکت‌هاي تقويتي و کششي جهت عضلات ران، عضلات شکم و عضلات گلوتئال (لگني) انجام مي‌شود.

کد خبر: 3226

ويستا/ يک متخصص طب فيزيکي با بيان اينکه انجام مداوم حرکات ورزشي مناسب تاثير بسزايي در پيشگيري از تشديد گودي کمر دارد، گفت: انجام اين حرکات در نوجواني مانع از بروز گودي کمر مي‌شود.
دکتر هادي شجاعي با اشاره به اينکه شنا کردن و کرال سينه مي‌تواند تا 90 درصد در بهبود ناهنجاري گودي کمر موثر باشد، گفت: حرکت‌هاي تقويتي و کششي جهت عضلات ران، عضلات شکم و عضلات گلوتئال (لگني) انجام مي‌شود.

وي تصريح کرد: براي اينکه بدانيم کدام تمرينات براي گودي کمر مناسب هستند، ابتدا بايد بدانيم عامل ايجاد گودي کمر چيست. ضعف عضلاني عمومي، عدم انعطاف کافي عضله جمع کننده لگن و پشت ران و ماهيچه گلوتئال ضعيف از علل ايجاد گودي کمر هستند که مي‌توان با انجام ورزش‌هاي درماني از پيشرفت اين عارضه جلوگيري کرد.
اين متخصص طب فيزيکي گفت: حرکت اول اين است که فرد در حالي‌که به حالت راحت دراز کشيده و زانوهايش خم است، سعي مي‌کند ضمن منقبض کردن عضلات شکم، لگن خود را کمي ‌بلند کند. هدف از انجام اين ورزش، تقويت عضلات باسن و کاهش انحنا کمر است.
وي افزود: در حرکت دوم فرد در حاليکه خوابيده و زانوهايش کمي ‌خم است، سعي مي‌کند با دست‌هاي کشيده به حالت نشسته در آيد. هدف از انجام اين ورزش، تقويت عضلات شکم و کاهش انحنا کمر است.
شجاعي گفت: در حرکت سوم فرد در حالت خوابيده، سعي مي‌کند زانوهاي خود را تا آنجا که مي‌تواند به طرف سينه حرکت دهد. هدف از انجام اين ورزش، ايجاد کشش و انعطاف‌پذيري در عضلات و عناصر اطراف ستون فقرات است و در حرکت بعدي فرد در حالي‌ که نشسته است، سعي مي‌کند به طور ملايم دست‌هايش را به مچ پا برساند. هدف از انجام اين ورزش، ايجاد کشش و انعطاف‌پذيري در عضلات پشت ران (عضلات همسترينگ) است.
اين متخصص طب فيزيکي گفت: در حرکت بعدي فرد در حالي که در حالت استارت دو و ميداني قرار گرفته است، سعي مي‌کند با متمايل شدن به سمت جلو بر روي پاي عقب خود فشار وارد کند. در مرحله بعد با عوض کردن پاها، همين حرکت را انجام مي‌دهد. هدف از انجام اين ورزش، کشش عضله جمع کننده لگن و کاهش انحنا يا قوس کمر است.
وي با تاکيد بر اينکه انجام مداوم اين حرکات تاثير بسزايي در پيشگيري از تشديد گودي کمر دارد، گفت: در حرکت پاياني فرد در حالي که کنار ديوار ايستاده است، سعي مي‌کند بنشيند. در ضمن ممکن است اين تمرين را با استفاده از يک صندلي انجام داد، يعني فرد در کنار صندلي قرار مي‌گيرد و به جاي اينکه بر روي زمين بنشيند، بر روي صندلي مي‌نشيند. هدف از انجام اين ورزش، تقويت عضله چهارسر راني است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر