صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

تغذيه/ از فوايد ويتامين B۱۲ چه مي‌دانيد؟

کد خبر: 3054

سلامانه/ نياز بدن به ويتامين B 12 چندان زياد نيست اما کمبود آن حتي درحد ناچيز منجر به ضعف و بي‌حالي مي‌شود. تنگي نفس، عصبانيت، کرختي و احساس سوزش در دست‌ها و پاها و مشکلاتي در تعادل ازجمله نتايج کمبود جدي‌تر اين ويتامين است.
کمبود بسيار شديد ويتامين B 12 کم‌خوني بسيار خطرناک، هذيان‌گويي، دستپاچگي، مشکلات حافظه، افسردگي، توهم و آسيب مغزي را به همراه خواهد داشت.

توصيه مي‌شود که اين ويتامين را در کنار ديگر ويتامين‌هاي گروه B مصرف کنيد چراکه استفاده بلندمدت از يک ويتامين موجب برهم خوردن توازن در ساير گروه‌ها مي‌شود. همچنين مصرف بالاي فوليک اسيد (B9) ممکن است کمبود ويتامين B12 بدن شما را مخفي نگاه دارد.

مدت‌ها است که از اين ويتامين براي درمان کسل بودن و بي‌قراري عمومي استفاده مي‌شود. همچنين تعداد اسپرم در مردان را افزايش مي‌دهد. B9 (فوليک اسيد) و B12 از سرطان سينه جلوگيري مي‌کنند. B کمپلکس (به‌ويژه B 12، B 6 و B 9) به پايين آمدن ميزان سيستئين کمک مي‌کند. همچنين از ابتلا به توقف توليد مولکولي که منجر به نابينايي در سالمندان مي‌شود جلوگيري مي‌کند.

غذاهاي طبيعي سرشار از ويتامين B 12 شامل ماهي‌هاي ساردين، سالمون، تونا، کد، گوشت بره، ميگو، گوشت گاو، گوش‌ماهي، ماست و شير است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر