صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

راه حل هايي سريع براي رهايي از درد کمر

درد کمر که عموما در قسمت تحتاني آن به وقوع مي پيوندد، درديست که اکثر افراد زير ۴۵ سال حداقل يک بار از آن رنج برده اند و مي دانند که اين درد مي تواند بخشي از زندگي آنها را مختل کند. اما در اين مطلب قصد داريم به راه حل هاي ساده براي پيشگيري و يا بهبود آن اشاره کنيم. تا از شر اين درد خلاص شويد.

کد خبر: 2992

بيتوته/ درد کمر که عموما در قسمت تحتاني آن به وقوع مي پيوندد، درديست که اکثر افراد زير ۴۵ سال حداقل يک بار از آن رنج برده اند و مي دانند که اين درد مي تواند بخشي از زندگي آنها را مختل کند.
اما در اين مطلب قصد داريم به راه حل هاي ساده براي پيشگيري و يا بهبود آن اشاره کنيم. تا از شر اين درد خلاص شويد.

۱. از گرما به جاي مسکن استفاده کنيد
هنگام بروز درد در ناحيه تحتاني ستون فقرات به جاي مصرف استامينوفن و بروفن، سعي کنيد کمرتان را گرم نگه داريد و از کيسه هاي آب گرم براي اين کار کمک بگيريد. گرم نگه داشتن کمر به مدت ۸ ساعت مي تواند تاثير معجزه آسايي داشته باشد.

۲. مقدار کمتري پول در کيف پولتان قرار دهيد
نشستن بر روي يک کيف پول تپل به سبب اينکه تعادل شما را بر هم ميزند، مي تواند منجر به آسيب به ستون فقرات شما و بعد از آن سيستم عصبي گردد. سعي کنيد کيف پول خود را سبک کنيد و به جاي حمل تعداد زيادي اسکناس کم ارزش، اسکناس هايي با صفر هاي بيشتر و يا کارت بانکي تان را حمل کنيد، تا در هنگام نشستن، ستون فقرات شما به يک سمت متمايل نباشد.

۳. کيف دستي تان را خالي کنيد
آويزان کردن يک وزنه سنگين به يک طرف بدن به اسکلت و ماهيچه هاي شما فشار وارد مي کند. از هر مدل کيفي که استفاده مي کنيد، در صورتي که وزن آن بيش از ۱۰ درصد وزن بدنتان است، بهتر است به فکر خالي کردن آن باشيد. نگاهي به درون کيفتان بياندازيد و ببينيد آيا آنچه را که حمل مي کنيد واقعا نياز داريد؟

۴. حواستان به خياط باشد
فرض کنيد براي دوخت شلوار به سراغ خياط ميرويد و خياط به شما مي گويد که يک پاي شما از ديگري بلندتر است. اين موضوع براي شما يک زنگ خطر جدي است. در صورتي که اختلاف ارتفاع ۲ پاي شما بيشتر از ۲ سانتيمتر است، بهتر است هرچه سريعتر به پزشک متخصص مراجعه کنيد و خودتان را براي پوشيدن کفش خاص آماده سازيد.

۵. زانو ها را بالا نگاه داريد
در صورتي که در نشستن هاي طولاني بر روي صندلي در محيط کار و يا در حين پرواز، پاي شما از سطح زمين فاصله داشته باشد، شما دچار درد در ناحيه کمر خواهيد شد. بهتر است در چنين شرايطي، يک شئ مناسب زير پاي خود قرار دهيد و پاها را اندکي بالاتر بياوريد. سعي کنيد ارتفاع به حدي باشد که زانوهاي شما بالاتر از باسن قرار بگيرند.
رعايت اين نکات به پيشگيري از کمردرد و بهبود سريع آن کمک زيادي مي کنند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر