صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

تناسب اندام/ شگردي جالب براي کور کردن اشتها

تناسب اندام/ شگردي جالب براي کور کردن اشتها

کد خبر: 2852

شهر خبر/ «دلتان درد مي‌گيرد و ندايي در شما به وجود مي‌آيد که باعث مي‌شود به سمت يخچال رفته و يک خوراکي بخوريد.» اين صحنه دقيقا‌‌ همان چيزي است که بسياري از پزشکان تغذيه آن را بد‌ترين لحظات براي سلامتي بدن مي‌دانند زيرا خوردن خوراکي و رفتار کردن به سليقه اشت‌ها باعث افزايش وزن و غير قابل کنترل شدن وزن مي‌شود. براي آنکه بتوانيد از اين مشکلات دوري کنيد بايد راهکارهاي طلايي مقابله با اشتها را در ذهن داشته باشيد.

من گرسنه نيستم
ذهن خود را براي يک دوره مبارزه با اشتها آماده کنيد. براي اينکار لازم است تا سوالهاي مختلفي را ذهنتان پرورش دهيد. اين سوال‌ها به شما کمک مي‌کند تا راحت‌تر با اين موضوع روبرو شويد. از خودتان بپرسيد که آيا خوردن خوراکي مي‌تواند اشتها را کنترل کند؟ يا اينکه جملاتي مانند من گرسنه نيستم را زيرلب تکرار کنيد.

سرگرم شويد
در‌‌ همان حال که فکر غذاي خاصي به ذهن شما وارد شده است سريعا خود را به کاري مشغول کنيد. مي‌توانيد در زماني که اشتها شما به کار افتاده است تلفن را برداشته و به يکي از دوستانتان زنگ بزنيد. صحبت کردن با تلفن يا انجام بازي‌هاي رايانه‌اي از جمله راه‌هاي توصيه شده توسط متخصصين است.

زمان بندي داشته باشيد
براي خوردن وعده‌هاي غذايي يا حتي ميان وعده‌ها زمان بندي داشته باشيد تا مشکلات اشتها يا گرسنگي سراغتان نيايد. زماني که شما براي خوردن زمانبندي داشته باشيد، بدنتان نيز به اين زمان عادت کرده و پس از مدتي خودش را تنظيم مي‌کند. اين کار باعث مي‌شود تا حس گرسنگي‌هاي بي‌موقع از بين برود.

کمتر خريد کنيد
خريد کردن بتنهايي مي‌تواند باعث چاق شدن شود. هنگام خريد بسته‌اي يا به ميزان زياد مواد خوراکي را تهيه نکنيد. مي‌توانيد به جاي خريد يک بسته بيسکوييت تنها چهارعدد برداريد. اين باعث مي‌شود تا شما کمتر غذا خورده و دير‌تر چاق مي‌شويد.

شريک غذايي پيدا کنيد
خوراکي‌هاي خود را با ديگران تقسيم کنيد زيرا اين کار از نظر اخلاقي پسنديد است و به لاغري شما نيز کمک به سزايي خواهد کرد. تقسيم کردن خوراکي‌ها باعث مي‌شود تا کمتر غذا براي شما باقي مانده و مجبور مي‌شويد به ميزان کمتري غذا بخوريد. اشت‌ها شما نيز با نبودن هيچ خوراکي براي استفاده کاهش خواهد يافت.

نظرات بینندگان

ارسال نظر