صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

با رژيم غذايي پهلوهايتان را آب کنيد

دکتر نصير دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتي گفت: امروزه افزايش وزن و به دنبال آن چاقي، به دغدغه اي مهم در سنين مختلف افراد جامعه تبديل شده است. به اين صورت که افزايش مصرف غذاهاي آماده و فست فود از يک طرف و خم چنين کاهش فعاليت فيزيکي افراد از سمت ديگر موجب برهم خوردن تعادل بين مقدار کالري دريافتي و مصرفي و نتيجتا ايجاد چاقي مي گردد.

کد خبر: 250

باشگاه خبرنگاران/ دکتر نصير دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتي گفت: امروزه افزايش وزن و به دنبال آن چاقي، به دغدغه اي مهم در سنين مختلف افراد جامعه تبديل شده است. به اين صورت که افزايش مصرف غذاهاي آماده و فست فود از يک طرف و خم چنين کاهش فعاليت فيزيکي افراد از سمت ديگر موجب برهم خوردن تعادل بين مقدار کالري دريافتي و مصرفي و نتيجتا ايجاد چاقي مي گردد.

رانها معمولاً محل مشکلي زايي براي اکثر خانمها مي باشد و اکثر افراد دچار اصافه وزن از چاقي موضعي ران رنج مي برند.

اکنون مي خواهيم غذاهايي که موجب سوختن چربي ها خصوصاً چربي هاي ران و پهلو مي شوند را معرفي کنيم:
1- دانه هاي روغني
مانند بادام- بهتر است بادام با پوست مصرف شود و حتماً مي دانيد که در مصرفتان نبايد زياده روي کرد. اين دانه ها مي تواند به عنوان جايگزين مناسب براي ميان وعده هاي شما باشد. اين دانه ها علاوه بر اينکه باعث کاهش ميان وعده هاي مضر و چاق کننده مي شود باعث فرآيند سخت شدن عضلات مي شود.

2- تخم مرغ
هرچه را راجع به تخم مرغ شنيديد، فراموش کنيد. خوردن هر از چندگاهي قرار دادن تخم مرغ به عنوان صبحانه ترجيحاً يا نهار و شام مي تواند به سوختن چربيها و ساختن عضلات کمک فراواني کند.

3- کره بادام زميني
تا زماني که در مصرف کره بادام زميني زياده روي نکنيد مي توانيد به عنوان يک ماده خوب غذايي در رژيم غذايي شما قرار بگيرد. اين ماده باعث افزايش سوخت و ساز مي شود که همانطور که مي دانيد اين هورمون باعث سوزاندن چربيها و ساخت عضلات و سفت شدن بدن مي شود. همچنين پروتئين کافي را در اختيار بدن براي عضله سازي در اختيار بدن قرار مي دهد و مي تواند جايگزين خوبي براي انواع تنقلات مضر مانند انواع شيريني و شکلات شود.

4- گريپ فروت 
گريپ فروت ميوه اي است که براي سوزاندن چربيها بسيار عالي است. اين ميوه از راههاي زيادي به بدن شما سود مي رساند. گريپ فروت مي تواند ميزان انسولين را کم کند و باعث تنظيم و بالا رفتن متابوليسم مي شود. همچنين اين ميوه قند خون را تنظيم مي کند و از اين طريق به سوزاندن چربي کمک مي کند.

5- ماهي
ماهي هاي روغني يا همان ماهي هاي سرشار از امگا3 مانند ماهي سالمون و ماهي تن تازه مي تواند در فرآيند سوزاندن چربيها بسيار موثر باشد. پروتئين هاي موجود در اين ماهي ها مي تواند باعث سير نگه داشتن شما براي مدت طولاني تر شود و تمايل شما را به ميان وعده ها و نا خنک زدن کم مي کند. همچنين اين ماده ي غذايي مي تواند توانايي بدن شما را در سوزاندن چربيها بالا ببرد.

6- غلات کامل
مصرف به اندازه نانهاي کامل (حاوي سبوس) و برنج قهوه اي مي تواند در سوزاندن چربيها بسيار موثر باشد اما بايد در نظر داشت مصرف بيش از حد آنها مي تواند چربي زيادي در بدن شما ذخيره کند.

7- انواع بنشن (حبوبات)
اين مواد براي هر رژيمي ضروري است. باعث سفت شدن عضلات، سوزاندن چربيها مي شود و همچنين باعث راحت تر شدن و تنظيم روند هضم مي شود.اين مواد در عضله سازي بسيار موثرند. اين مواد غذايي در هنگام ورزش کردن بسيار مفيداند.
براي آب شدن چربي هاي ران و پهلو لازم نيست چيزهايي را بخوريد که احتمالا از خوردن آن ها طفره مي رويد؛ اتفاقا برعکس تمام اين مواد غذايي بسيار خوشمزه اند اما در نظر داشته باشيد که در کنار خوردن اين مواد غذايي و قرار دادن اين مواد در رژيم غذاييتان ورزش منظم و سبک براي هر چه سريعتر رسيدن شما به هدفتان که همان داشتن اندامي سفت و زيباست ضروري است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر