صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

بهبود قدرت باروري با تغذيه

تغذيه و رژيم غذايي نقش مهمي در عملکرد جنسي و قدرت باروري هر دو جنس دارد. الگوي تغذيه مناسب و دريافت مقادير کافي ويتامين ها و مواد معدني از جمله ويتامين هاي گروه B، ويتامينE ،A و عناصر روي، منيزيم ، سلنيوم و ... نقش مهمي در سلامت سيستم تناسلي، حفظ و بهبود قدرت باروري، توليد هورمون هاي جنسي، رشد و نمو ديواره رحم، توليد اسپرم و تشکيل سلول تخم دارند.

کد خبر: 1392

خبر خون/ تغذيه و رژيم غذايي نقش مهمي در عملکرد جنسي و قدرت باروري هر دو جنس دارد. الگوي تغذيه مناسب و دريافت مقادير کافي ويتامين ها و مواد معدني از جمله ويتامين هاي گروه B، ويتامينE ،A و عناصر روي، منيزيم ، سلنيوم و ... نقش مهمي در سلامت سيستم تناسلي، حفظ و بهبود قدرت باروري، توليد هورمون هاي جنسي، رشد و نمو ديواره رحم، توليد اسپرم و تشکيل سلول تخم دارند.
بر اساس مطالعه اي که در نشريه طب جنسي به چاپ رسيد مشخص شد که مصرف غذاهاي دريايي توسط زنان مبتلا به ديابت موجب مي شود که اين زنان عملکرد جنسي بهتري داشته باشند.
مصرف غذاهاي دريايي در مردان نيز موجب بهبود توانايي نعوظ در آنان مي شود. متخصصان معتقدند که پيروي از رژيم غذايي مديترانه اي که سرشار از ميوه ها، سبزيجات ، روغن زيتون و ماهي مي باشد، عملکرد جنسي را در هر دو جنس بهبود مي بخشد. از سوي ديگر مصرف کافئين، الکل، سيگار و بي تحرکي موجب بروز اختلال در عملکرد جنسي مي گردد.
بر اساس مطالعات ترکيب اسيدهاي چرب موجود در اسپرم يکي از عوامل مهم و موثر بر باروري به شمار مي رود. تحقيقات اخير نشان مي دهند که غلظت اسيدهاي چرب امگا-3 موجود در اسپرم مردان نابارور کمتر از ساير مردان است. همچنين در مردان بارور نسبت اسيدهاي چرب امگا- 3 به امگا- 6 بالاتر مي باشد. بنابراين اسيدهاي چرب امگا- 3 مي توانند در مردان ناباروري که دچار اختلال در تعداد، حرکت و شکل اسپرم هستند، به درمان ناباروري کمک کنند.

امگا- 3 نوعي اسيد چرب غير اشباع با چندين پيوند دوگانه است. اين اسيدهاي چرب در هر مرحله از زندگي ضروري اند و در تنظيم کليه عملکردهاي فيزيولوژيک بدن از جمله در سيستم قلبي - عروقي، توليد مثل، ايمني، عصبي، بينايي، پوست و اسکلت به کارمي روند. سه اسيد چرب معروف از خانواده امگا- 3 عبارتند از: آلفالينولنيک اسيد (ALA)، ايکوزاپنتانوئيک اسيد (EPA)و دوکوزاهگزانوئيک اسيد (DHA).
ماهي ها به ويژه ماهي هاي چرب و روغني، تخم کتان و گردو منابع غذايي امگا- 3 به شمار مي روند.البته بايد دقت شود که افراد سرد مزاج نبايد ماهي مصرف کنند .يا به مقادير کم همراه شويز و روغن زيتون، ماهي مصرف کنند

نظرات بینندگان

ارسال نظر