صفحه نخست >> سلامت تعداد نظرات: 0

عادت هايي که پيري زودرس مي آورد

کد خبر: 1066

تيتر1/ شايد هيچکس در دنيا نباشد که دوست داشته باشد پيري را ببيند اما سن ما در گذر است و روزي مي رسد که همه شاهد پيري و کهولت سن خود خواهيم بود. در ادامه مواردي را براي شما ذکر مي کنيم که شما را زودتر پير مي کند و بايد از آن جلوگيري کرد :

** چند کاري و شلوغ بودن سر يک از مواردي است که مي تواند شما را خيلي زود پير کند. هنگامي که چنيدن کار داريد استرس بيشتري نيز در بدن شما به وجود مي آيد.استرس فشار خون را بالا برده و باعث آسيب ديدن اندام هاي داخلي و حتي پوست شما مي شود. استرس هيچگاه از بين نمي رود ولي اگر در ابتداي روز يک برنامه جامع براي خود داشته باشيد مي توانيد بخش زيادي از اين استرس را از بين ببريد.

** يکي از بزرگترين اشتباهاتي که برخي به آن دچار شده اند اين است که به نظر ورزش تنها براي لاغر کردن مفيد است و ربطي به سلامت بدن ندارد. اين تفکرات اشتباه باعث ميشود تا بسياري از ورزش کردن اجتناب کنند در حالي که ورزش منظم مي تواند پوست را تا سن 60 سالگي هم سالم و بدون چروک نگه دارد. توجه داشته باشيد که حتي 30 دقيقه پياده روي سريع در طول روز نيز مي تواند به همين ميزان براي شما مفيد باشد.

** هيچ نشانه به اندازه سنگين شدن گوش ها خبر از کهولت سن نمي دهد. اين روزها با وجود دستگاه هاي پخش موسيقي و هندزفري هاي متفاوت بسياري از جوانان دچار سنگيني گوش شده اند. گوش دادن به موسيقي با صداي بلند باعث آسيب ديدن پرده گوش شده و ناشنوايي را تضعيف مي کند. اگر علاقه بسياري به موسيقي داريد مي توانيد آن را صداي پايين گوش دهيد يا از هندزفري هاي مناسب که گوش را اذيت نمي کنند استفاده کنيد.

** استفاده از سبزيجات به يک ناهار يا شام و صرفا در کنار غذا ختم نمي شود بلکه بايد سبزيجات را هميشه استفاده کنيد و آن ها را در هر وعده غذايي داشته باشيد. سبزيجات مي توانند از بيماري هاي مختلفي جلوگيري کنند همچنين با اين خوراکي هاي طبيعي اندام هاي داخلي بدن شما بهتر کار خواهند کرد. صحبت ما اين نيست که کلا به سمت سبزيجات برويد ولي توصيه مي کنيم در کنار غذاي اصلي ان را نيز حتما استفاده کنيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر