صفحه نخست >> سرگرمی تعداد نظرات: 0

سوپرسدان کديلاک با موتور کوروت Z06 قدرتمندتر از BMW M5

ماه گذشته که کديلاک ATS-V را با تقريبا 25 اسب بخار قدرت بيشتر نسبت به BMW M3 معرفي کرد، مشخص بود که شمشير را براي رقباي آلماني‌اش، از رو بسته.

کد خبر: 3706

عصر خودرو/ ماه گذشته که کديلاک ATS-V را با تقريبا 25 اسب بخار قدرت بيشتر نسبت به BMW M3 معرفي کرد، مشخص بود که شمشير را براي رقباي آلماني‌اش، از رو بسته.

حال دارد آماده رونمايي از نسل جديد CTS-V در NAIAS 2015 مي‌شود؛ سوپرسدان ويرانگري که نه‌تنها قدرتمندترين محصول تاريخ کديلاک لقب گرفته، از اصلي‌ترين رقيب آلماني‌اش، BMW M5 نيز 80 اسب بخار قدرتمندتر است! نيروبخش اين کابوس تازه M5، موتور V8 6.2 ليتري مجهز به سوپرشارژري است که با کمي قدرت و گشتاور بيشتر، در نسل جديد کوروت Z06 نيز به کار رفته. به لطف 640 اسب بخار قدرت و 855 نيوتن‌متر گشتاور بيشينه اين نيروگاه حجيم، CTS-V جديد کديلاک شتاب صفر تا 100 زير 4 ثانيه دارد و مي‌تواند تا مرز جنون‌آور 322 کيلومتر در ساعت سرعت بگيرد. براي مقايسه هم که شده بد نيست بدانيد M5 شتاب 4.3 ثانيه‌اي دارد و حداکثر سرعتش، در حالت استاندارد به صورت الکترونيکي محدود است به 250 کيلومتر در ساعت. با اين قدرت ويرانگري که به چرخ‌هاي عقب CTS-V منتقل مي‌شود، تجهيز آن به سيستم کنترل هرزگردي تعجبي ندارد. گيربکس 8 سرعته خودکاري هم که وظيفه انتقال اين قدرت را بر عهده دارد، به ادعاي کديلاک، در حد گيربکس‌هاي دوکلاچ و نيمه اتوماتي است که امروز در بسياري از سدان‌هاي لوکس عملکردي به کار مي‌روند. CTS-V جديد کديلاک با محور‌هاي پهن‌تر جلو و عقب و يک ديفرانسيل لغزش محدود، سوار بر نسل جديد سيستم تعليق مغناطيسي تطبيق‌پذير جنرال موتورز است. مديريت عملکردي کشش با 4 حالت سواري سفري، اسپرت، پيست و برفي، به همراه ترمزهاي قدرتمند برمبو با ديسک‌هاي دوتکه 390 ميلي‌متري در جلو و 365 ميلي‌متري در عقب نيز از ديگر مشخصه‌هاي عملکردي آن هستند. همچنين کديلاک مدعي است استحکام پيچشي اين V به نسبت مدل استاندارد CTS، تا 25‌درصد افزايش يافته.

نظرات بینندگان

ارسال نظر