صفحه نخست >> سرگرمی تعداد نظرات: 0

چگونه از تميز کردن خانه خود لذت ببريم؟

اين مقاله به اين دليل نوشته شده است تا به شما در قرار گرفتن در بهترين حالت ذهني براي تميز کردن خانه شما کمک کند؛ کاري که در اکثر اوقات تبديل به عادت روزانه‌اي مي‌شود که بايد انجام شود و شما از آن لذت نمي‌بريد. اين شيوه به شما کمک مي‌کند تا نه تنها در حين کار خسته و کلافه نشويد بلکه از کار خود لذت ببريد. اين شيوه هم‌چنين شما را در فرم جسماني بهتري قرار مي‌دهيد و باعث مي‌شود تا مشکلات مربوط به وضعيت قرارگيري بدن شما کاهش بايد.

کد خبر: 1100

چيدانه/ اين مقاله به اين دليل نوشته شده است تا به شما در قرار گرفتن در بهترين حالت ذهني براي تميز کردن خانه شما کمک کند؛ کاري که در اکثر اوقات تبديل به عادت روزانه‌اي مي‌شود که بايد انجام شود و شما از آن لذت نمي‌بريد. اين شيوه به شما کمک مي‌کند تا نه تنها در حين کار خسته و کلافه نشويد بلکه از کار خود لذت ببريد. اين شيوه هم‌چنين شما را در فرم جسماني بهتري قرار مي‌دهيد و باعث مي‌شود تا مشکلات مربوط به وضعيت قرارگيري بدن شما کاهش بايد.
مراحل تميز کردن خانه:
1. فراموش کنيد که حتما بايد مقدار مشخصي از کار خانه را در مقدار زمان معيني انجام دهيد.
تمام ساعت‌ها را از محل کار خود خارج کنيد.
2. تمرکز خود را متوجه وظيفه‌اي که در حال انجام آن هستيد نکنيد.
بر روي تنفس خود تمرکز کنيد و به ذهن خود استراحت دهيد. به هيچ چيز فکر نکنيد و اجازه دهيد که فکرهاي ناراحت‌کننده و يا اذيت‌کننده از ذهن شما عبور کنند، اما مراقب باشيد که به اين افکار در ذهن خود انرژي ندهيد. نگران نباشيد راه حل هاي ساده براي خلاصي از لکه هاي مزاحم دوغاب و پاکي خانه وجود دارد.
3. به نفس کشيدن در حالي آرام و آسوده ادامه دهيد
و بدن خود را به گونه‌اي خم کنيد که انگار براي اولين‌بار است که اين کار را انجام مي‌دهيد، اجازه دهيد عضلات شما کشيده شوند و سعي کنيد کاملا از حس فيزيکي عمل کشش بدن خود آگاه باشيد به جاي اين‌که در حالت‌هاي ايستاده قرار بگيريد تا بتوانيد کارها را سريع‌تر انجام دهيد.
4. سعي کنيد دقيقا روي کاري که در حال انجام آن هستيد تمرکز کنيد.
به جاي انجام صرف کارها، سعي کنيد لحظات و خاطرات خوبي را که در اتاقي که مشغول تميز کردن آن هستيد در کنار کسي که دوستش داريد داشته‌ايد را در ذهن خود يادآوري کنيد. اين کار باعث مي‌شود فعاليت شما لذت‌بخش‌تر شده و در عين حال شما ريخت‌وپاش‌هايي که توسط کساني که با آن‌ها زندگي مي‌کنيد به وجود آمده است را تميز مي‌‌کنيد.
5. سعي کنيد وسايل مختلف را در محفظه‌هاي مختلف و در قسمت‌هاي متفاوت خانه مانند اتاق خواب کودکان، حمام، آشپزخانه، و غيره قرار دهيد.
دستمايلي دور صورتتان ببنديد و از تکنيک هايي براي دور کردن خانه از آلرژي استفاده کنيد.به وسايلي که در اين قسمت‌ها پيدا مي‌کنيد واقعا نگاه کنيد و ببينيد که از کجا آمده‌اند. اگر وسيله‌اي را هديه گرفته‌ايد از کسي که آن را به شما هديه داده است در ذهن خود تشکر کنيد.
6. وقتي شروع به گردگيري مي‌کنيد از بالاي اتاق شروع کرده و سپس به سمت کف اتاق برويد.
سعي کنيد کف پاي خود را روي زمين بگذاريد و بدون اين‌که پاي خود را روي پنجه‌ها قرار دهيد در مرتفع‌ترين حالتي که مي‌توانيد قرار بگيريد. ممکن است پس از اين‌که در حالت طبيعي نتوانسته‌ايد به سطح مورد نظر دست يابيد و در بيشرين حالت کششي بدن خود قرار گرفتيد، به آرامي روي پنجه‌هاي خود بايستيد. وانمود کنيد که يک کودک هستيد و براي اولين‌بار است که مي‌خواهيد حالت کششي به بدن خود بدهيد. به گونه‌اي حرکت کنيد که انگار براي اولين بار است که مي‌خواهيد حرکت کنيد. شما بايد عضلاتي که به مرور زمان منقبض شده و يا سفت شده‌اند را بيدار کنيد. به تنفس خود در حالتي آرام و آسوده ادامه دهيد و بگذاريد هوا به آرامي از بيني شما وارد بدن‌تان شده و سپس آن را از دهان خود خارج کنيد.
7. از کف اتاق شروع کنيد.
مرکز اتاق را جاروبرقي بکشيد. شما اين کار را بايد دوباره تکرار کنيد، به همين دليل در بار اول سعي کنيد بيش‌تر کثيفي‌ها را تميز کنيد.
مبلمان را به مرکز اتاق منتقل کنيد.
مبل‌هاي سنگين را با عجله جابه‌جا نکنيد. اکثر مردم نمي‌توانند به طور کامل از بزرگ‌ترين عضله بدن خود يعني عضله بزرگ سريني استفاده کنند. تنفس درست را فراموش نکنيد. وقتي وسيله سنگيني را به روي زمين مي‌کشيد سعي کنيد از عضلات پشتي خود استفاده کنيد. تا آن‌جا که مي‌توانيد در حين کار قوز نکنيد و تا حد ممکن شانه‌هاي خود را به عقب حرکت دهيد.
سطوحي که به طور معمول مبلمان روي آن قرار دارد را با جاروي برقي يا جاروي دستي تميز کنيد.
وانمود کنيد که انگار براي اولين‌بار است که اين کارها را انجام مي‌دهيد و روي حالتي که بدن شما در حين کار حرکت مي‌کند تمرکز کنيد. در هنگام استفاده از جارو، برس، و جاروبرقي سعي کنيد که فقط آرنج خود را درگير کنيد. نيم تنه فوقاني خود را در حالتي صاف و ايستاده قرار دهيد و اگر مي‌خواهيد چيزي که دور از دسترس شماست را برداريد چند قدم به جلو گذاشته و سپس آن را برداريد. وقتي مي‌خواهيد خم شويد تا آشغال‌ها را وارد سطل آشغال کنيد، سعي کنيد تا آن‌جا که مي‌توانيد عضلات پشت خود را به عقب و بالا حرکت بدهيد. سعي کنيد کششي را که در عضله همسترينگ (زردپي) شما ايجاد مي‌شود حس کنيد. اگر با خم کردن زانوهاي خود کارها را راحت‌تر انجام مي‌دهيد اين کار را بکنيد، اما فقط سعي کنيد که خم شدن زانوي شما به آرامي صورت گيرد.
10. در قسمت مرکزي اتاق بايستيد، يک نفس عميق بکشيد، و به کاري که بدون قطع شدن تنفس صحيح و فشار آوردن به عضلات خود انجام داده‌ايد نگاه کنيد.
به اين ترتيب مي بينيد سراميک‌ها ي خانه تان برق مي زند اگر ...
11. سعي کنيد هنگام تميز کردن خانه موسيقي مورد علاقه خود را گوش کنيد.
بهترين کار اين است که گلچيني از آهنگ‌هاي مورد علاقه خود را کنار هم جمع‌ کرده و حين کار به آن‌ها گوش کنيد. اين کار فرايند تميز کردن خانه را لذت‌بخش‌تر و مفرح‌تر مي‌کند.
12. هنگام تميز کردن خانه يک شمع معطر روشن کنيد يا از مواد خوشبو استفاده کنيد.
برخي از مواد شوينده داراي رايحه خوبي هستند و خود آن‌ها به معطر شدن فضا کمک مي‌کنند.يا مي توانيد با مرکبات بهترين شوينده را درست کنيد! واز بوي آنها لذت ببريد.
13. براي اين‌که طبق يک روند معين کارهاي خانه شما انجام شود 15 دقيقه صبح‌ها و 15 دقيقه شب‌ها خانه خود را تميز کنيد.
آشنايي با آلوده ترين قسمت هاي آشپزخانه وخانه و تميز کردن آن باعث مي‌شود تا فضاي زندگي شما بيش از حد کثيف نشده و هميشه خانه‌اي تميز داشته باشيد و اگر زمان زيادي بين دو تميزکاري خانه وجود داشته باشد کارها پيچيده‌تر شده و شما احساس کلافگي و خستگي مفرط خواهيد کرد.
14. فهرستي از کارهاي مربوط به تميزکاري خانه طبق اولويت‌ها و ترتيبي که پيش‌بيني مي‌کنيد تهيه کنيد.
خلاقيت خود را در فضاي خانه به جريان اندازيد! و فهرستي تهيه کنيد اين کار باعث مي‌شود که هر گاه در حين کار دچار سردرگمي شديد به اين فهرست رجوع کرده و ترتيب کارهاي خود را متوجه شويد. اين کار انرژي شما را در جريان قرار مي‌دهد و به فعاليت‌هاي شما نظم مي‌بخشد.
15. به افتخار تميز شدن خانه خود کار ويژه‌اي انجام دهيد.
برپايي مراسم شامي در کنار اعضاي خانواده با پخش موسيقي و شمع‌هاي روشن، يا لم دادن و مطالعه کردن، و يا هر فعاليت لذت‌بخش و مفرح ديگر در يک بازه زماني مشخص مي‌تواند اين کار ويژه باشد.
16. هنگام تميز کردن خانه خود آواز بخوانيد و لبخند بزنيد.
هنگام کار کردن آهنگ مورد علاقه خود را تمرين کنيد، حتي اگر در اين کار مهارت زيادي نداريد. آواز خواندن و لبخند زدن باعث تازگي روح شما شده و از خستگي شما کم مي‌کند.
17. اگر مي‌خواهيد خانه‌اي حتي زيباتر داشته باشيد از کتاب‌هاي فنگ‌شويي کمک بگيريد.
حتي اگر يک خانه زيبا و جذاب داريد، باز هم مي‌توانيد از ايده‌هاي خلاقانه براي زيباتر کردن فضاي زندگي خود استفاده کنيد و لذت بيش‌تري از خانه خود ببريد. تعاليم فنگ شويي به خانه جلوه متفاوت و سرزنده‌اي مي‌دهند و فضاي زندگي شما را منحصربه‌فرد مي‌کنند.
18. بدانيد که بي‌نظم‌ترين و کثيف‌ترين فرد هم با پيروي از يک نظم مستمر روزانه مي‌تواند تبديل به فردي منظم و تميز شود.
شما مي‌توانيد خانه خود را تغيير داده و حس خوب بودن را با تميز کردن و دنج کردن محيط زندگي خود در زندگي خود جريان بخشيد.
19. جعبه‌هايي که مخصوص نگهداري از وسايل هستند را خريداري کنيد و وسايل اضافي خود را داخل آن‌ها قرار دهيد.
وسايل و لباس‌هايي که ديگر به آن‌ها احتياجي نداريد را بيرون بريزيد، و يا بهتر از اين کار، آن‌ها را به موسسات خيريه اهدا کنيد. هم‌چنين وسايلي که کم‌تر از آن‌ها استفاده مي‌کنيد را داخل اين جعبه‌ها قرار داده و آن‌ها را خارج از ديد خود بگذاريد.
20. محصولات شوينده معطر، تصويه‌کننده‌هاي هوا، و يا مايع‌هاي ظرفشويي معطر خريداري کنيد.
راه کارهاي مقابله با آلودگي هاي خانه بشناسيد. با استفاده از اين محصولات فرايند تميز کردن خانه تبديل به تجربه‌اي لذت‌بخش مي‌شود.
21. تمام شوينده‌ها و وسايل مربوط به تميز کردن خانه را يک‌جا و در داخل يک سطل قرار دهيد.
وقتي تمام شوينده‌ها و وسايل مربوط به تميز کردن خانه در يک جا قرار بگيرند، تميز کردن خانه کاري راحت‌تر و آسان‌تر شده و وقت کم‌تري از شما مي‌گيرد.
22. دستمال‌هاي مخصوص خشک‌کردن ظرف‌ها را به تعداد کافي خريداري کنيد تا در زمان نياز آن‌ها را جايگزين قديمي‌ها کنيد.
شما مي‌توانيد از دستمال‌هاي مخصوص خشک‌کردن ظروف استفاده کرده و يا لباس‌هاي قديمي را به صورت مربع‌هاي کوچک بريده و از آن‌ها به عنوان دستمال استفاده کنيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر