صفحه نخست >> سبک زندگی تعداد نظرات: 0

روانشناسي/ روش هاي علمي براي اينکه خوشحال‌تر باشيد

کد خبر: 5026

ايران سان/ ۱ . فعاليت فيزيکي بيشتري داشته باشيد.
فعاليت فيزيکي يکي از بهترين راه ها براي درمان افسردگي به حساب مياد. تحقيقاتي روي سه گروه از آدمهاي افسرده انجام شد: کساني که با دارو درمان مي شدند، کساني که با دارو و ورزش درمان مي شدند، و کساني که فقط با ورزش درمان مي شدند. ميدونيد نتايج چي بود؟ ۳۸ درصد افراد گروه اول بعد از درمان دوباره به افسردگي برگشتند. براي گروه دوم ۳۱% و براي گروهي که تنها ورزش مي کردند اين رقم به ۹% کاهش پيدا کرده بود!

۲ . خواب با کيفيت بيشتري داشته باشيد.
ما چيزي حدود يک سوم از زندگيمون رو صرف خوابيدن مي کنيم، پس نميشه اهميت اين بخش رو ناديده گرفت. يه تحقيق درباره تاثير خواب نشون داده که کساني که خواب بعد از ظهري دارن، کمتر تحت تاثير احساسات منفي قرار مي گيرن و در عوض بيشتر به احساسات مثبت توجه مي کنند.

۳ . موبايلتون رو زمين بگذاريد.
تحقيقي که توسط دانشگاه کنت انجام شد نشون ميده دانشجوياني که بيشتر از موبايلشون استفاده مي کنند، نمره هاي پايين تر، اضطراب بيشتر و سطح خوشحالي کمتري نسبت به بقيه دارند. بدون شک استفاده بيش از حد از تکنولوژي ميتونه خوشحالي و خوشبختي هاي زندگي رو ازمون بگيره.

۴ . زمان اجتماعي بيشتري بگذرونيد.
جالبه که بدونيد جزو ۵ حس پشيموني آدم هاي در حال مرگ، نگذروندن وقت کافي با خانواده و دوستان هست. وقت گذروندن با کساني که دوستشون داريم ميتونه خوشحالي و حال خوبمون رو بيشتر کنه.

۵ . قدرداني کردن رو تمرين کنيد.
قدردان بودن يعني براي چيزهاي ساده اي که در زندگي داريم شکرگذار باشيم. يه تحقيق معتبر نشون ميده تمرکز کردن روي داشته ها ميتونه تاثيرات خيلي مثبتي روي احساسات و تعابير روزمره ي ما داشته باشه. پس براي هر چيز کوچکي که در زندگي داريد شکرگزار باشيد.

۶ . هفته اي دو ساعت به ديگران کمک کنيد.
يک تحقيق در دانشگاه هاروارد نشون ميده کمک کردن به ديگران، در درجه اول حال خود آدم رو خوب مي کنه. نصف جمعيت تحت تحقيق بايد براي خودشون و نصف ديگه براي ديگري کادو ميخريدند. نصف دوم بلافاصله احساس شادي و نشاط بيشتري پيدا کردند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر