صفحه نخست >> سبک زندگی تعداد نظرات: 0

عاداتي ساده براي بيرون آمدن از حال بد

روانشناسان تاکيد دارند که با چند عادت ساده مي‌توانيد حال بد خود را به حال خوب تبديل کنيد. شاد بودن را نمي‌توانيد از کسي هديه بگيريد بلکه خودتان بايد براي دستيابي به آن تلاش کنيد. روانشناسان و مشاوران علوم رفتاري شش عادت ساده اما واقعا موثر را معرفي مي‌کنند که انجام آنها در طول روز به شما کمک مي‌کند حال خود را خوب کنيد و با روحيه شاد و راضي روزگار بگذرانيد:

کد خبر: 4103

ايسنا/ روانشناسان تاکيد دارند که با چند عادت ساده مي‌توانيد حال بد خود را به حال خوب تبديل کنيد. شاد بودن را نمي‌توانيد از کسي هديه بگيريد بلکه خودتان بايد براي دستيابي به آن تلاش کنيد.
روانشناسان و مشاوران علوم رفتاري شش عادت ساده اما واقعا موثر را معرفي مي‌کنند که انجام آنها در طول روز به شما کمک مي‌کند حال خود را خوب کنيد و با روحيه شاد و راضي روزگار بگذرانيد:

- گوش کردن به صداهاي طبيعت
تحقيقات صورت گرفته در دانشگاه پنسيلوانياي آمريکا نشان داده است که گوش کردن به صداهاي طبيعت حتي اگر ضبط شده باشند براي تنها سه دقيقه در روز، حتي پس از ديدن يک فيلم ناراحت‌کننده در خوب کردن حال فرد موثر است.

- لبخند زدن
يک لبخند ساده در صورتي که اين لبخند هدفمند باشد مي‌تواند تمام شرايط را براي شاد شدن شما فراهم کند. يافته‌هاي يک تحقيق صورت گرفته در دانشگاه ميشيگان آمريکا نشان مي‌دهد کساني که با فکر کردن به تفکرات و رويدادهاي مثبت لبخند مي‌زنند، شادتر از کساني هستند که بي‌دليل لبخند مي‌زنند؛ پس با يادآوري خاطرات مثبت مي‌توانيم حال خود را بهتر کنيم.

- تمرکز روي شاد بودن
‌تلاش براي رسيدن به شادي شما را سريعتر به اين هدف مي‌رساند. يافته‌ها نشان مي‌دهد آن دسته از افرادي که به موسيقي شاد گوش مي‌دهند و همزمان بر شاد بودنشان تمرکز مي‌کنند، واقعا شاد مي‌شوند.

- شاد کردن ديگران
حتي دادن يک هديه کوچک موجب آرامش قلب و شادي شما مي‌شود. تحقيقات ثابت کرده هزينه کردن براي ديگران (کم يا زياد) شما را شادتر مي‌کند. اين شادي حتي بيشتر از زماني است که شما براي خودتان هزينه مي‌کنيد.

- قرار گرفتن در برابر نورخورشيد
اگرچه بايد از پوست در مقابل اشعه‌هاي مضر خورشيد محافظت کنيم، اما اين به معناي محروم کردن کامل خود از مزاياي آفتاب نيست. بر اساس يک مطالعه انجام شده در آمريکا قرار نگرفتن در معرض نور خورشيد به اندازه کافي مي‌تواند موجب بي‌حوصلگي و بي‌حالي شود. يافته‌ها همچنين نشان مي‌دهد قرار گرفتن بيشتر در معرض نور خورشيد موجب کاهش علائم افسردگي و افزايش سطح ويتامين D بدن مي‌شود.

- پياده‌روي‌ با احساس شادي
پياده روي موجب بهبود خلق و روحيه مي‌شود و اگر آن را با حرکات دست، بازو و شانه همراه کنيد موثرتر خواهد بود. در واقع راه رفتن به گونه‌اي که شما را شادتر و سرحال‌تر نشان مي‌دهد در مقايسه با پياده‌روي آرام و بي‌تفاوت، به حس خوشحالي شما مي‌افزايد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر