صفحه نخست >> سایر ویژه ها تعداد نظرات: 0

تغذيه/

بهترين زمان خوردن ميوه چه زماني است؟

بسيار مهم است که بدانيم چگونه و چه وقت بايد ميوه بخوريم و يا اين که راه صحيح خوردن ميوه‌ها چيست؟ به ياد داشته باشيد که ميوه‌ها را بعد از خوردن غذا ميل نکنيد، کارشناسان تغذيه بر اين باورند که ميوه‌ها بايد زماني خورده شوند که معده خالي است.

کد خبر: 935

بسيار مهم است که بدانيم چگونه و چه وقت بايد ميوه بخوريم و يا اين که راه صحيح خوردن ميوه‌ها چيست؟
به ياد داشته باشيد که ميوه‌ها را بعد از خوردن غذا ميل نکنيد، کارشناسان تغذيه بر اين باورند که ميوه‌ها بايد زماني خورده شوند که معده خالي است.
اگر ميوه‌ها را بعد از خوردن غذا ميل کنيد، نقش مهمي در مسموم کردن سيستم بدنتان خواهند داشت، در اين حالت بدنتان با مقدار زيادي انرژي روبرو مي‌شود که اين انرژي به جاي مفيد بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت براي انجام ديگر فعاليت‌هاي زندگي مي‌شود.
براي مثال درنظر بگيريد که دو تکه نان و يک تکه ميوه خورده‌ايد، تکه ميوه آماده است که مستقيما وارد معده‌تان و سپس روده‌تان شود اما به دليل آن دو تکه نان، از ورود سريع آن به معده جلوگيري مي‌شود.
در اين بين همه غذا فاسد شده، تخمير مي‌شود و به اسيد تبديل مي‌شود و به محض اينکه درون معده، ميوه با غذا و آنزيم‌هاي گوارشي تماس پيدا مي‌کند، همه حجم غذا شروع به ازبين رفتن و فاسد شدن مي‌کند .
پس لطفا ميوه را زماني مصرف کنيد که معده تان خالي است و يا قبل از خوردن غذا باشد.
شما بارها شنيده‌ايد که بسياري شکايت مي‌کنند که هر زمان که هندوانه مي‌خوريم، غذا بالا مي‌آيد، و يا زماني که موز مي‌خوريم احساس مي‌کنيم بايد فورا به دستشويي برويم.
در حقيقيت همه اين‌ها اتفاق نخواهند افتاد اگر ميوه را زماني بخوريد که معده تان خالي است در غير اين صورت ميوه‌ها با غذاي فاسد شده ترکيب مي‌شوند و گاز توليد مي‌کنند و درنتيجه شما بالا مي‌آوريد.
سفيدي مو، تاس شدن، عصبانيت و گودي‌هاي سياه زير چشم، همه‌شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالي ميوه ميل کنيد.
بايد بدانيم که چنين موضوعي صحيح نيست که بعضي از ميوه‌ها مانند پرتقال، نارنج و ليمو خودشان اسيدي هستند چرا که همه ميوه‌ها در بدن قليايي مي‌شوند.
اگر شما روش صحيح ميوه خوردن را کاملا بياموزيد شما به راز زيبايي، عمر طولاني، سلامت، انرژي، شادابي و وزن طبيعي دست پيدا خواهيد کرد.

از خوردن ميوه‌هاي پخته شده بپرهيزيد
زماني که نياز داريد آب ميوه بنوشيد فقط آب ميوه تازه بنوشيد نه آب ميوه کنسروها. حتي آب ميوه‌هايي که بسيار غليظ هستند را ننوشيد.
ميوه‌هاي پخته شده را نخوريد چرا که هرگز ماده مغذي ميوه‌ها را دريافت نخواهيد کرد تنها مزه‌شان را دريافت مي‌کنيد.
به خاطر داشته باشيد که پختن ميوه، تمام ويتامين‌ها را از بين مي‌برد اما به هرحال خوردن ميوه کامل بهتر از نوشيدن آب آن است.
اگر بايد آب ميوه بنوشيد طوري بنوشيد که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام فرو دهيد، چرا که بايد اجازه دهيد که آب ميوه با بزاق دهانتان قبل از فرو دادن آن کاملا ترکيب شود.
مي‌توانيد براي پاکسازي بدنتان 3 روز روزه ميوه بگيريد. به مدت 3 روز فقط ميوه بخوريد و در آخر متعجب مي‌شويد از اينکه دوستانتان به شما مي‌گويند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

با فوايد انواع ميوه آشنا شويد
سيب: اگرچه سيب مقدار کمي ويتامين سي دارد، اما داراي آنتي اکسيدان‌ها و فلاون‌هاست (ماده شيميايي بيرنگ و متبلور) که هر دوي اينها فعاليت ويتامين سي در بدن را زياد کرده و تسهيل مي‌بخشند و درنتيجه ريسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبي و سکته کاهش پيدا مي‌کند.
توت فرنگي: بالاترين قدرت اکسيدان‌ها را در ميان اکثر ميوه‌ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگي رگها و راديکال‌هاي آزاد محافظت مي‌کند.
پرتقال: مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال جلوي سرماخوردگي را مي‌گيرد، کلسترول را کم مي‌کند، از ايجاد سنگ در بدن جلوگيري کرده و يا سنگ‌هاي موجود در بدن را از بين مي‌برد و همچنين ريسک ابتلا به سرطان روده را کاهش مي‌دهد.
هندوانه: بهترين تسکين دهنده تشنگي است چرا که از 92% آب تشکيل شده است، همچنين حاوي بالاترين دوز گلاتاتيون است که به بالارفتن سيستم دفاعي بدن کمک مي‌کند.
همچنين اصلي‌ترين منبع ليکوپين است که اکسيداني براي مبارزه با سرطان است، ديگر مواد مغذي موجود در هندوانه ويتامين سي و پتاسيم هستند.
عنبه (انبه): بهترين برندگان براي داشتن بالاترين ميزان ويتامين سي هستند، اين ميوه سرشار از کاروتين است که حاوي ويتامين آ بوده و براي چشم‌ها مفيد مي‌باشد.
در آخر اين مطلب را هم به ياد داشته باشيد که نوشيدن آب سرد بعد از غذا مساوي با ابتلا به سرطان است؛ مي‌توانيد باور کنيد؟
شايد نوشيدن يک ليوان آب سرد بعد از غذا، بسيار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغني که در آن لحظه مصرف کرده‌ايد را سفت مي‌کند، روند هضم غذا را کند مي‌کند.
زماني که اين رسوب‌ها با اسيد واکنش نشان مي‌دهند و شکسته مي‌شوند و سريعتر از غذاهاي جامد، توسط روده جذب مي‌شوند.
اين موضوع بسيار سريع موجب چاقي و سپس سرطان مي‌شود بنابر اين بهتر است که بعد از غذا، سوپ گرم و يا آب ولرم مصرف کنيد .
بيتوته/

نظرات بینندگان

ارسال نظر