صفحه نخست >> سایر ویژه ها تعداد نظرات: 0

brand

نکاتي براي انتخاب نام تجاري

در اين دوره و زمان، اگر ميخواهيد کار و تجارتتان شکوفا شده و سودرسان باشد، وارد کردن آن به دنياي اينترنت يک ضرورت است. به همين دليل بايد دقت کنيد که نام تجاريتان براي اينترنت آشنا باشد. به اين معني که کاربران اينترنتي مشکلي براي دريافت اطلاعات درمورد کار شما از طريق نام تجاريتان نداشته باشند.

کد خبر: 887

باشگاه خبرنگاران/ ۱. دقت کنيد که اينترنت پذير باشد.
در اين دوره و زمان، اگر ميخواهيد کار و تجارتتان شکوفا شده و سودرسان باشد، وارد کردن آن به دنياي اينترنت يک ضرورت است. به همين دليل بايد دقت کنيد که نام تجاريتان براي اينترنت آشنا باشد. به اين معني که کاربران اينترنتي مشکلي براي دريافت اطلاعات درمورد کار شما از طريق نام تجاريتان نداشته باشند.
اول اينکه، اگر ميخواهيد از اينترنت براي بيزنس خود استفاده کنيد، نياز به يک وب سايت قانوني داريد که منبعي راحت براي دريافت اطلاعات درمورد برندتان باشد. اين يعني دامنه اينترنتي داشته باشيد که به طور ويژه مربوط به بيزنس شما باشد. به همين دليل بايد نام تجاري انتخاب کنيد که خيلي راحت توسط عموم مردم به خاطر سپرده شود و چيز پيچيده يا بي مفهومي نباشد.

۲. سادگي
هرچه برند شما راحتتر تلفظ شود، بسيار بهتر دهان به دهان پخش خواهد شد. همينطور هر چه تعداد کلمات استفاده شده در آن کمتر باشد، به خاطر سپردن آن نيز سادهتر خواهد بود.
گاهي اوقات کلمات آنطور که نوشته ميشوند، خوانده نميشوند و افراد براي جستجو آن شرکت در اينترنت دچار مشکل ميشوند. بعنوان مثال بااينکه برند "Xerox” به نام تجاري خوبي تبديل شده تا آنجا که حتي گاهي معادل فتوکپي از آن استفاده ميشود، احتمالاً در ابتداي تولد آن مشکلات تلفظي داشته است.
خيلي افراد ممکن است آن را با ديکته اشتباه "Zerox” اشتباه گرفته باشند و شرکت تعداد قابل توجهي از مشتريان احتمالي خود را بخاطر همين مشکل از دست داده باشد. بنابراين اگر ميخواهيد که مطمئن شويد که مردم ميتوانند برند شما را به خوبي به خاطر بسپارند، يادتان باشد که سادگي بهترين راهکار است.

۳. متفاوت باشيد.
جدا از سادگي، نامهاي تجاري بايد جالب هم باشد تا بتواند سروصدايي ايجاد کرده و مردم را به برقراري ارتباط با آن مشتاق سازد. اينکه نام تجاريتان را خيلي توصيفي و رک و راست انتخاب کنيد، کنجکاوي لازم براي حفظ اشتياق در مخاطب را از بين خواهد برد.
قبل از اينکه چند نمونه نام تجاري براي کار خودتان کانديد کنيد، بهتر است تحقيقي درمورد نامهاي تجاري که رقيبانتان انتخاب کرده اند داشته باشيد. شباهتهاي بين برندهاي مختلف را مشخص کنيد و سعي کنيد نام انتخابي شما شبيه به آنها نباشد.
به عبارت ديگر نام تجاري شما بايد بسيار متمايز با آنها باشد. وقتي مشتري بخواهد از بين چند برند در يک زمينه يکي را انتخاب کند، کدام اول نظرش را جلب خواهد کرد؟ مطمئناً آني که نام تجاري آن شبيه به بقيه نيست.

۴. علامت تجاري (لوگو) هم در نظر داشته باشيد.
نام و علامت تجاري کاملاً با هم در ارتباط هستند. اگر ميخواهيد برند فوق العادهاي براي بيزنس خود داشته باشيد، مطمئن شويد که مردم بتوانند نام تجاري شما را با علامت تجاريتان مرتبط ببينند. بعنوان مثال برند "Apple” را در نظر بگيريد که لوگويي بسيار مستقيم و مشخص از شکل يک سيب دارد. اين باعث ميشود مردم بتوانند خيلي راحت آن برند را به خاطر بسپارند. چرا؟ زيرا به جاي اينکه فقط به حافظه زباني خود تکيه کنند، ميتوانند حافظه بصري آن برند را هم ذخيره کنند.
حال که ميدانيد ارتباط بين نام و علامت تجاري تا چه اندازه اهميت دارد، لازم است که به نامي فکر کنيد که آزادي بيشتري براي ساخت لوگو به شما ميدهد. معمولاً لوگوهاي تصويري بسيار قويتر از لوگوهاي کلمه اي هستند، به همين دليل بهتر است به نام تجاري فکر کنيد که سمبل شيء يا چيزي باشد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر