صفحه نخست >> سایر ویژه ها تعداد نظرات: 0

تغذيه/ رژیم غذایی :

در روز چقدر می توانیم گوشت بخوريم؟

گرفتن کالري از گوشت تنها که پر از چربي است مضرات فراواني دارد و سيرکننده هم نيست يکي از دلايلي که ميزان ابتلا به بيماري هاي قلبي-عروقي در کشورهاي اروپايي بالاست داشتن اين نوع عادت غذايي است. البته در کشورهاي اسکانديناوي، مصرف ماهي هم زياد است و شايد مصرف ماهي تا حدي جبران کننده مواردي مثل زياد خوردن گوشت قرمز باشد.اگر ما بخواهيم به عنوان وعده اصلي غذا چنين بشقابي داشته باشيم بايد توجه کنيم که مقدار گوشت اهميت بالايي دارد.

کد خبر: 589

زن روز/براي برخي افراد قرار گرفتن گوشت در سبد غذايي حرف اول را مي زند و از خوردن جايگزين هاي آن غافل هستند. دکتر مسعود کيمياگر متخصص تغذيه و رژيم درماني، استاد انستيتو تحقيقات تغذيه کشور در اين باره مي گويد: در طبقه بندي ما سيب زميني جزو گروه نان و غلات بوده و درست است که نوعي سبزي محسوب مي شود اما به دليل نشاسته اي که دارد در اين گروه جاي مي گيرد و اگر در کنار گوشت گريل شده و سبزيجات ، سيب زميني آب پز يا بخارپز هم وجود داشته باشد اين غذا، غذاي کاملي خواهد بود.

گرفتن کالري از گوشت تنها که پر از چربي است مضرات فراواني دارد و سيرکننده هم نيست يکي از دلايلي که ميزان ابتلا به بيماري هاي قلبي-عروقي در کشورهاي اروپايي بالاست داشتن اين نوع عادت غذايي است. البته در کشورهاي اسکانديناوي، مصرف ماهي هم زياد است و شايد مصرف ماهي تا حدي جبران کننده مواردي مثل زياد خوردن گوشت قرمز باشد.اگر ما بخواهيم به عنوان وعده اصلي غذا چنين بشقابي داشته باشيم بايد توجه کنيم که مقدار گوشت اهميت بالايي دارد.

ايده آل اين است که ما حدود 100 تا150 گرم گوشت قرمز يا مرغ و ماهي همراه سبزيجات فراوان و در کنار آن يک ماده غذايي حاوي کربوهيدرات مثل نان، برنج، سيب زميني و حتي نخود سبز مصرف کنيم. پس خوردن غذاي گوشتي با سبزيجات براي هر روز عادت خوبي نيست اما مصرف هر ازگاهي آن اشکالي ندارد. بهترين سبزيجاتي که مي توان در کنار گوشت خورد کلم بروکلي، لوبيا سبز ،کدو، هويج، نخود سبز و ذرت هستند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر