صفحه نخست >> دانلود تعداد نظرات: 0

ارزش INSTAGRAM از زمان تصاحبش توسط FACEBOOK ۴۹ برابر شده است

زماني که فيس‌بوک در آوريل ۲۰۱۲ حاضر شد ۱ ميليارد دلار براي خريد اينستاگرام پرداخت کند، بسياري مارک زاکربرگ را به دليل گرفتن اين تصميم سرزنش کردند. اما حالا ارزش اينستاگرام ۴۹ برابر شده است.

کد خبر: 443

زوميت/ زماني که فيس‌بوک در آوريل ۲۰۱۲ حاضر شد ۱ ميليارد دلار براي خريد اينستاگرام پرداخت کند، بسياري مارک زاکربرگ را به دليل گرفتن اين تصميم سرزنش کردند. اما حالا ارزش اينستاگرام ۴۹ برابر شده است.

سه سال پيش مارک زاکربرگ براي خريد شبکه اجتماعي اينستاگرام، مبلغ يک ميليارد دلار پيشنهاد کرد. البته قيمت نهايي ۷۱۵ ميليون دلار بسته شد و فيس‌بوک در واقع بابت هر کاربر اينستاگرام ۳۳ دلار پرداخت کرد. حال به نظر مي‌رسد فيسبوک پاداش اين تصميم درست خود را گرفته است. ارزش اين شبکه اجتماعي مبتني بر تصوير، در عرض ۳ سال ۴۹ برابر شده است.

سوال مهم اين است که اينستاگرام چگونه در اين مدت کوتاه توانسته حالا با ۳۵ ميليادر دلار ارزشي بيشتر از لينکدين و توييتر بدست آورد؟ پاسخ کوتاه به اين سوال را بايد در «تبليغات» جستجو کنيم. تبليغاتي که باعث شده اين شبکه اجتماعي اشتراک تصاوير کاربران بسياري پيدا کند.

جالب است در ابتدا بدانيد که برآورد‌ها نشان مي‌دهد تعداد کاربران اينستاگرام تا سال آينده ۴۰ درصد نيز از مقدار کنوني بيشتر خواهد شد. احتمال اين رخداد بسيار بالا است، چرا که بين ماه‌هاي مارس تا دسامبر سال جاري ميلادي کاربران اين شبکه اجتماعي ۵۰ درصد رشد داشته‌اند. تحليلگران بر اين باورند که اينستاگرام در آينده مي‌تواند با تبلغ کردن بيشتر کاربران بيشتري پيدا کند که البته با اين کاربران توانايي بدست آوردن پول بيشتري را براي خود فراهم کند. اما اين موضوع براي من و شما کاربر اينستاگرام به چه معني است؟

تنها يک سال از زماني که اينستاگرام تصميم به آوردن تبليغ به درون اپليکيشن‌هاي خود گرفت، مي‌گذرد. اما پيش‌بيني مي‌شود درآمد بيشتر اينستاگرام ديگر به نشان دادن تبليغات بيشتر وابسته نيست. به عبارت ديگر، کاربران ايسنتاگرام براي زاکربرگ حالا از اهميت بسيار بالاتري برخورداند. اهميتي که هر کاربر را براي اين شبکه به ارزش ۸۰ دلار مي‌رساند و تصور تبليغات سنگين در اينستاگرام، همچون آنچه در فيس‌بوک وجود دارد، بعيد به نظر مي‌رسد. موسسه تحليلي و تحقيقي Citi بر اين باور است که اينستاگرام براي نشان دادن تبليغات به هر ۱۰۰۰ نفر ۱.۴۸ دلار دريافت مي‌کند (تا پايان امسال). اين مقدار کمتر از مبلغي است که توييتر دريافت مي‌کند اما اينستاگرام يک شبکه اجتماعي بزرگتر با پيش‌روندگي بيشتر و مخاطب محورتر است. همين سه عامل باعث مي شود تا اينستاگرام شبکه‌اي مناسب براي تبليغ‌کنندگان آينده نگر باشد.

مسئله ديگري که در بزرگترين شبکه اجتماعي دنيا نيز به چشم مي‌خورد از اين قرار است؛ فيس‌بوک به جاي اينکه هر صفحه‌اي را پر از تبليغات کند، با هدف قرار دادن اطلاعات عمومي کاربران سعي مي‌کند پست‌هاي اسپانسر‌هاي خود را به صورت موثر‌تر از باقي شبکه‌هاي اجتماعي به نمايش بگذارد. اينستاگرام نيز با همين سيستم مي‌تواند با توجه به نوع علايق شما و همچنين عکس‌ها و پست‌هاي مختلفي که لايک مي‌کنيد، نوع تبليغ مناسب حال و علايق شما را به نمايش بگذارد و به تبع آن پول بيشتري به جيب بزند.

اما مسئله‌ي که نياز است در اين ميان به آن توجه ويژه شود تعادل بين خواسته‌هاي تبليغاتي و مخاطبان حساس در اين شبکه است. تاکنون اينستاگرام توانسته به خوبي اين وظيفه را انجام دهد. براي مثال شما در اين شبکه اجتماعي هيچگاه نمي‌بينيد که تبليغ يک جت‌اسکي در برابر يک مرد ۶۵ ساله به نمايش درآيد. اين شيوه تبليغاتي و کسب کردن درآمد است که بدون اينکه به شما آزاري رساند باعث شده اينستاگرام شبکه‌اي با اين رشد فزآينده باشد و بتواند شبکه‌هاي بزرگي همچون توييتر را به راحتي پشت سر بگذارد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر