صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

سبزيجات را خام مصرف کنيم يا پخته؟

متخصص تغذيه که در شيکاگو طبابت مي کند مي گويد: «بعضي از محصولات اگر پخته نشوند مواد غذايي بيشتري دارند، در حاليکه انواع ديگري هستند که بايد آن ها را حرارت دهيد تا بهترين مواد آنها بيرون بيايند.» از مارچوبه گرفته تا گوجه فرنگي، در اينجا به گزيده اي از سبزيجات اشاره مي کنيم.

کد خبر: 5005

برترين ها/ متخصص تغذيه که در شيکاگو طبابت مي کند مي گويد: «بعضي از محصولات اگر پخته نشوند مواد غذايي بيشتري دارند، در حاليکه انواع ديگري هستند که بايد آن ها را حرارت دهيد تا بهترين مواد آنها بيرون بيايند.» از مارچوبه گرفته تا گوجه فرنگي، در اينجا به گزيده اي از سبزيجات اشاره مي کنيم.
مارچوبه
بهترين نحوه مصرف : پخته
بخار دادن به مارچوبه پتانسيل ضد سرطاني آن را برمي افروزد.
چغندر
بهترين نحوه مصرف : خام
چغندر بعد از پخته شدن بيش از 25 درصد فوليک اسيد خود را از دست مي دهد. مصرف آن به صورت خام موجب حفظ ترکيب مغزي آن مي شود.
بروکلي
بهترين نحوه مصرف : خام
حرارت دادن موجب غيرفعالسازي آنزيم ميروسيناز در بروکلي مي شود. اين آنزيم به پاکسازي کبد از مواد سرطانزا کمک مي کند.
قارچ
بهترين نحوه مصرف : پخته
حرارت دادن قارچ – به صورت سرخ کردن، جوشاندن، کباب کردن يا برشته کردن – پتاسيم عضله ساز بيشتري مي آورد.
پياز
بهترين نحوه مصرف : خام
فقط آن را ببريد و بخوريد: وقتي پياز را مي پزيد آليسين ضد-گرسنگي کمتري از آن دريافت مي کنيد.
فلفل دلمه اي
بهترين نحوه مصرف : خام
ويتامين ث آن با برشته کردن، سرخ کردن يا کباب کردن تا بيش از 375 درجه فارنهايت، شکسته مي شود.
اسفناج
بهترين نحوه مصرف : پخته
آن را بپزيد و بخوريد و بدين ترتيب کلسيم، آهن و منيزيم بيشتري جذب کنيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر