صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

تغذيه/ آشنايي با ۵ ميوه زمستانه براي لاغري

در اين مطلب ميوه‌هايي را معرفي مي‌کنيم که کالري کمي دارند و مي‌توانيد از خواص آن ها بهره ببريد و از خاصيت سيرکنندگي آن‌ها در جهت رسيدن به هدف‌تان استفاده کنيد.

کد خبر: 4955

همشهري آنلاين/ در اين مطلب ميوه‌هايي را معرفي مي‌کنيم که کالري کمي دارند و مي‌توانيد از خواص آن ها بهره ببريد و از خاصيت سيرکنندگي آن‌ها در جهت رسيدن به هدف‌تان استفاده کنيد.
بدون شک با خوردن هيچ ميوه‌اي نمي‌شود يک شبه لاغر و خوش اندام شد. اصلا هيچ ماده‌ي غذايي معجزه آسايي براي لاغري وجود ندارد. اين اراده و تلاش شماست که معجزه مي‌کند. اما با اين حال مي‌توانيد در چهارچوب يک رژيم غذايي سالم با کمک برخي از ميوه‌ها سريع‌تر به هدف تان برسيد.

ليموترش
ليموترش زردرنگ و ليموترش سبز رنگ جزو ميوه‌هايي هستند که باعث لاغري مي‌شوند. اين ميوه‌هاي ترش حاوي کالري اندکي هستند. در واقع هر 100 گرم ليموترش کمتر از 20 کالري دارد. ليموترش فاقد چربي و کلسترول است و کربوهيدرات کمي نيز دارد. اين مرکبات ترش و مفيد باعث تميزي بدن و دفع توکسين‌هاي آن مي‌شوند.

روش استفاده
مي‌توانيد ليموترش را در آب حل کرده و در طول روز بنوشيد. نوشيدني ليموترش پايه اصلي رژيم ليموترش است. علاوه بر مصرف اين نوشيدني حتما روي غذاهايتان ليموترش بچکانيد تا خوش طعم شوند. به طور کلي سعي کنيد براي خوش طعم کردن غذاها به جاي استفاده از کره و خامه و روغن از ليموترش، سبزيجات معطر و ادويه‌ها استفاده کنيد.

گريپ فروت
گريپ فروت نيز يکي ديگر از همياران تمام عيار لاغري است. اين ميوه سرشار از مواد مغذي فيتو مي‌باشد که بدون تحميل کالري باعث ايجاد احساس سيري مي‌شود. بايد بدانيد که هر 100 گرم از اين ميوه فقط 30 کالري به بدن مي‌رساند. گريپ فروت همچنين حاوي ميزان زيادي فيبر پکتين است. اين فيبر غيرمحلول باعث کاهش کلسترول خون شده و به بدن کمک مي‌کند تا چربي کمتري ذخيره کند.

روش مصرف
مصرف روزانه گريپ فروت بخصوص صبح‌ها تاثير زيادي در لاغري دارد. مي‌توانيد گريپ فروت را به همراه سالاد يا به صورت ميوه کامل مصرف کنيد. البته اگر مشغول مصرف داروي خاصي هستيد قبل از مصرف حتما با پزشک‌تان مشورت کنيد. در صورت داشتن مشکلات گوارشي نيز بهتر است قبل از مصرف ميزان زيادي گريپ فروت و همچنين ليموترش با پزشک مشورت کنيد.

پرتقال
پرتقال يکي ديگر از مرکبات پرطرفدار و شناخته شده است که ديگر نيازي به معرفي زياد ندارد. اين ميوه جزو ميوه‌هاي سيرکننده است و کمک زيادي به لاغري مي‌کند. بدون شک زماني که رژيم مي‌گيريد احتمال اينکه در معرض کمبود ويتامين قرار بگيريد بيشتر است.
ميزان بالاي ويتامين C موجود در اين ميوه مانند يک مکمل عمل کرده و به تامين ويتامين بدن کمک مي کند. اين ميوه نيز مانند ليموترش به سم زدايي از بدن کمک مي کند. البته کارايي آن به اندازه ي ليموترش نخواهد بود.
پرتقال حاوي ميزان قابل توجهي آنتي اکسيدان است که به دفع سموم بدن و همچنين کاهش هورمون کورتيزول که به هورمون استرس معروف است کمک مي کند.
به عقيده متخصصان ترشح زيادي اين هورمون يکي از عوامل ذخيره سازي چربي دور شکم است. بنابراين با کاهش ترشح آن مي‌توان به کاهش چربي‌هاي دور شکمي نيز اميدوار شد.

روش استفاده
پرتقال را پوست بگيريد اما بخش‌هاي سفيد و پوست نازک بخش گوشتي آن را جدا نکنيد چون حاوي بيشترين ميزان مواد مغذي و فيبرهاست. در چهارچوب يک رژيم لاغري سالم نه از آن دست رژيم‌هاي سخت، پرتقال را گنجانده و از ويتامين‌ها و خاصيت سيرکنندگي آن در جهت لاغري استفاده کنيد.

سيب
يکي از مزيت هاي سيب نسبت به ميوه‌هاي ديگر اين است که در طول سال در بازار ميوه وجود دارد و به راحتي مي‌شود از آن نهايت استفاده را برد. راز اصلي لاغري سيب در فيبرهاي لاغر کننده آن است. سيب حاوي ميزان زيادي فيبرهاي غذايي است که در بين آن‌ها پکتين شهرت زيادي در سيرکنندگي و لاغري دارد. اگر مي‌خواهيد از سيب در جهت رسيدن به هدف تناسب اندام استفاده کنيد لازم است که آن را قبل از غذا ميل کنيد. در اين صورت اشتهايتان را کنترل مي‌کند و مانع از پرخوري در وعده اصلي مي‌شود. اين ميوه پرطرفدار کالري زيادي ندارد. هر 100 گرم از اين ميوه حدود 50 کالري دارد که چندان به چشم نمي آيد.

روش استفاده
اگر رژيم گرفته‌ايد روزانه يک تا دو عدد سيب ميل کنيد. توصيه مي‌کنيم روي ميز يا داخل کيف‌تان سيب داشته باشيد که در صورت احساس گرسنگي بتوانيد يک ميوه کم کالري، پرخاصيت و سيرکننده ميل کنيد.

کيوي
اگر رژيم گرفته‌ايد حتما کيوي را وارد برنامه غذايي‌تان بکنيد. هر 100 گرم کيوي به زحمت 60 کالري وارد بدن مي‌کند. همين ميوه کم کالري حاوي ميزان زيادي پتاسيم، کلسيم و به ويژه ويتامين C است و شما را به هدف لاغري‌تان نزديک‌تر مي‌کند. کيوي همچنين سرشار از آب است که باعث تامين آب کافي براي سلول‌هاي بدن مي‌شود.

روش استفاده
کيوي‌هايي با پوست نرم‌تر را انتخاب کنيد. البته نبايد کيوي‌تان بيش از اندازه نرم باشد. توجه داشته باشيد که ميوه‌هاي رسيده حاوي بيشترين ميزان ويتامين‌ها و مواد معدني هستند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر