صفحه نخست >> تغذیه / آشپزی تعداد نظرات: 0

کمبود منيزيم باعث پوکي استخوان و ديابت مي‌شود

منابع منيزيم مکمل‌هاي منيزيم در تمام داروخانه‌ها وجود دارند ولي همواره توصيه مي‌شود که اين ماده معدني به صورت طبيعي و همراه با مواد غذايي وارد بدن شود. برخي از مواد غذايي حاوي منيزيم عبارتند از:

کد خبر: 4868

طبنا نيوز/ به نقل از آسوشيتدپرس منيزيم يکي از ٧ ماده معدني ضروري بدن است. بدن انسان شامل ٢٠ تا ٢٨ ميلي‌گرم منيزيم است. بيش از ٥٠‌درصد منيزيم بدن، در سيستم اسکلتي ذخيره مي‌شوند و مابقي در عضلات، بافت‌هاي نرم و مايعات بدن قرار دارند.
منيزيم نقش مهمي در واکنش آنزيمي ازجمله متابوليسم مواد غذايي و سنتز اسيدهاي چرب و پروتيين دارد؛ همچنين اين ماده معدني در انتقال عصبي- عضلاني و فعاليت و استراحت عضلات موثر است. کمبود منيزيم در جوامع مسن بسيار شايع است و يکي از مهم‌ترين دلايل پوکي استخوان و بيماري‌هاي قلبي محسوب مي‌شود.

بدن به چند ميلي‌گرم منيزيم در روز نياز دارد
- ميزان نياز بدن به منيزيم بسته به جنس و سن متفاوت است. کودکان يک تا ٨‌سال به ٨٠ تا ١٣٠ ميلي‌گرم منيزيم در روز نياز دارند. ٢٤٠ ميلي‌گرم در روز براي کودکان ٩ تا
١٣ ساله توصيه شده است.
پس از ١٤ سالگي اين نياز بنا به جنسيت متفاوت است. بدن مردان بيشتر از زنان به منيزيم نياز دارد. به مردان بالاي ١٤‌سال توصيه مي‌شود که روزانه بين ٤٠٠ تا ٤٢٠ ميلي‌گرم منيزيم مصرف کنند؛ درحالي‌که اين ميزان در زنان بالاي ١٤‌سال بين ٣٢٠ تا ٣٦٠ ميلي‌گرم است.

منابع منيزيم
مکمل‌هاي منيزيم در تمام داروخانه‌ها وجود دارند ولي همواره توصيه مي‌شود که اين ماده معدني به صورت طبيعي و همراه با مواد غذايي وارد بدن شود. برخي از
مواد غذايي حاوي منيزيم عبارتند از:
- دانه آفتابگردان
- بادام
- دانه کنجد
- گندم و انواع غلات
- شيرسويا
- لوبيا سفيد و قهوه‌اي
- بلغور جوي دوسر
- کلم بروکلي
- اسفناج
- نخود
- شير
- موز
- برنج قهوه‌اي
- ميگو
- کره بادام‌زميني
- نان
متخصصان تغذيه توصيه مي‌کنند که از انواع مواد غذايي حاوي منيزيم استفاده شود و تمرکز روي يک منبع و مصرف بيش از اندازه آن صحيح نيست.

نظرات بینندگان

ارسال نظر