صفحه نخست >> اقتصادی تعداد نظرات: 0

آي تي آموزي/

تراکنش ناموفق بانکي چيست و چگونه پيگيري مي‌شود؟

در اغلب موارد بانک‌ها نيز در رسيد‌هاي خود اعلام مي‌کنند که اگر خدمت مورد نظر ارايه نشده اما پول از حسابتان برداشت شده، مبلغ تا 72 ساعت به‌صورت گروهي وارد حسابتان خواهد شد. اما گاهي اين اتفاق نيز نمي‌افتد و حتي با گذشت 72 ساعت پول به حساب واريز نمي‌شود.

کد خبر: 610

عصر ايران/ احتمالا براي اغلب شما اتفاق افتاده است که در هنگام درخواست يک خدمت از بانک (نظير برداشت پول يا خريد کارت شارژ) به صورت الکترونيک پول از حساب‌تان برداشته شود اما خدمت مورد نظر ارايه نشود. اين ماجرا بسيار گسترده‌تر است. براي مثال در هنگام انتقال پول از يک حساب به حساب ديگر نيز پول از حساب برداشته مي‌شود اما به حساب ديگر واريز نمي‌‌شود.

اما در صورتي که چنين اتفاقي بيافتد چه بايد کرد؟ در اغلب موارد بانک‌ها نيز در رسيد‌هاي خود اعلام مي‌کنند که اگر خدمت مورد نظر ارايه نشده اما پول از حسابتان برداشت شده، مبلغ تا 72 ساعت به‌صورت گروهي وارد حسابتان خواهد شد. اما گاهي اين اتفاق نيز نمي‌افتد و حتي با گذشت 72 ساعت پول به حساب واريز نمي‌شود. در اين صورت بايد دو رويکرد را در پيش بگيريد. 1- با بخش پشتيباني بانک تماس گرفته و موضوع را پيگيري نماييد. 2- از طريق سامانه موجود در سايت بانک‌ها تراکنش ناموفق خود را گزارش کنيد.

البته بخش دوم فعلا در تمام بانک‌ها عملي نشده است اما حدود نصفي از آن‌ها در حال حاضر چنين ويژگي‌اي دارند.

چگونه تراکنش ناموفق را در سيستم بانک‌ها ثبت کنيم؟ براي اين کار وارد وب‌سايت بانک مورد نظر شويد (توجه: براي مثال درصورتي که شما توسط کارت بانک ملت از پايانه‌هاي فروشگاهي بانک ملي استفاده کرده‌ايد بايد به وب‌سايت يا بخش پشتيباني بانک ملي مراجعه کنيد). اکنون وارد بخش تراکنش‌هاي ناموفق شويد و مشکل خود را از ليست انتخاب نماييد (ما از وب‌سايت بانک ملت در اين آموزش استفاده کرده‌ايم).

حال سيستم از شما شماره کارت عابربانک‌تان را مي‌خواهد (در تراکنش‌هاي مربوط به انتقال وجه شماره کارت فرد نيز درخواست مي‌شود).

با وارد کردن شماره کارت به صفحه جديدي منتقل مي‌شويد که در آن اطلاعات بسيار مختصري از کارت شما نمايش داده مي‌شود. در اين بخش اطلاعات مورد نياز نظير مبلغ تراکنش و… را وارد کنيد. حال دکمه تاييد را بزنيد تا سيستم بانک اطلاعات مورد نيازتان را در اختيارتان قرار دهد و ماجرا را پيگيري نمايد (البته به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که مي‌بايست حداقل 24 ساعت از تراکنش ناموفق شما گذشته باشد). نتيجه پيگيري از طريق شماره موبايل درخواست شده به شما اطلاع داده خواهد شد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر