صفحه نخست >> اقتصادی تعداد نظرات: 0

با ارزش‌ترين برندهاي دنيا در سال ۲۰۱۴

مجله معتبر فوربز همچون سال‌هاي گذشته در سال ۲۰۱۴ با ارزش‌ترين برندهاي دنيا را شناسايي و معرفي کرده است.

کد خبر: 2053

مجله معتبر فوربز همچون سال‌هاي گذشته در سال ۲۰۱۴ با ارزش‌ترين برندهاي دنيا را شناسايي و معرفي کرده است.

به گزارش پايگاه خبري فناوري اطلاعات برسام و به نقل از ديده بان بازار، در اين فهرست که بر اساس درآمد‌هاي بدست آمده به نسبت صنعت محاسبه شده است، سه غول دنياي فن‌آوري، اپل، مايکروسافت و گوگل با ارزش‌ترين برندهاي دنيا در سال ۲۰۱۴ معرفي شده‌اند.

با ارزش‌ترين برندهاي دنيا در سال ۲۰۱۴
برندهاي دنيا
ارزش برند اپل با ۱۹ درصد رشد مبلغي بيش از ۱۲۴ ميليارد دلار آمريکا محاسبه شده است و جايگاه نخست را از آن خود کرده است. ارزش برند اپل دوبرابر بيشتر از ارزش برندهاي ديگر است.

جايگاه دوم اين فهرست مربوط به برند مايکروسافت است که با تغيير ۱۱ درصدي به ارزشي بالغ بر ۶۳ ميليارد دلار دست يافته است.

و اما جايگاه سوم را برند گوگل با مبلغي معادل با ۵۶٫۶ ميليارد دلار و تغيير ۱۹ درصدي نسبت به سال گذشته از آن خود کرده است.

محبوب‌ترين برند نوشيدني دنيا يعني برند کوکاکولا در اين فهرست جايگاه چهارم را با ۵۶٫۱ ميليارد دلار داراست و پس از آن نيز ديگر غول تکنولوژي برند IBM جايگاه پنجم فهرست با ارزش‌ترين برندهاي دنيا را با ارزشي معادل ۴۷٫۹ ميليارد دلار آمريکا از آن خود کرده است.

فهرست ۱۰۰ برند با ارزش دنيا از بين ۱۵ کشور و ۲۰ صنعت اصلي دنيا انتخاب و محاسبه شده‌اند.
در اين فهرست پس از کشور ايالات متحده آمريکا که بيش از نيمي از برندهاي حاضر متعلق به آن است، ۹ برند آلماني، ۸ برند فرانسوي و ۷ ژاپني بيشترين حضور را دارند.
۱۹ برند فعال در حوزه فن‎‌آوري بيشترين حضور را در بين صنايع دارند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر