صفحه نخست >> ازدواج تعداد نظرات: 0

قبل از خواستگاري چه بخوريم؟

هر فردي در طول زندگي خود با رويدادهايي مواجه مي‌شود که زندگي او را تغيير خواهد داد و فرصت موفقيت يا شکست را پيش روي او قرار مي‌دهد. خوردن برخي مواد غذايي در اين لحظات، در دستيابي به موفقيت بي‌اثر نيست و به شما در موقعيت‌هايي چون مصاحبه شغلي، امتحانات درسي، خواستگاري، ازدواج، بارداري و ... کمک شاياني خواهد کرد.

کد خبر: 1706

زنان نيوز/ هر فردي در طول زندگي خود با رويدادهايي مواجه مي‌شود که زندگي او را تغيير خواهد داد و فرصت موفقيت يا شکست را پيش روي او قرار مي‌دهد. خوردن برخي مواد غذايي در اين لحظات، در دستيابي به موفقيت بي‌اثر نيست و به شما در موقعيت‌هايي چون مصاحبه شغلي، امتحانات درسي، خواستگاري، ازدواج، بارداري و ... کمک شاياني خواهد کرد.
اين غذاها، خُلق و خوي شما را تحت تاثير خود قرار خواهد داد، بدن شما را آماده خواهد کرد و به ذهن شما جهت‌گيري مناسبي خواهد داد. همچنين در دستيابي شما به موفقيت، مي‌توانند نقش پررنگي را بازي کنند. در ادامه، هفت رويداد مهم و غذاهاي مناسب براي مواجهه با اين رويدادها را مي‌خوانيد:


مصاحبه شغلي
اگر مصاحبه بزرگ و مهمي را پيش رو داريد، بهتر است با اعصاب آرام به محل مصاحبه برويد. محققان دانشگاه مک گيل در شهر مونترال کشور کانادا، دريافتند غذاهايي که حاوي تريپتوفان (يک اسيدآمينه ضروري) است، موجب افزايش اعتماد به نفس درونتان مي‌شود و به شما کمک خواهد کرد تا همه چيز به خوبي و در جهت مثبت حرکت کند و پيش برود.
منابع غذايي زيادي وجود دارد که حاوي تريپتوفان است، مانند گوشت مرغ و ماهي قزل‌آلا اما سوياي برشته‌شده سرشار از تريپتوفان است و مي‌توان آن را به عنوان يک ميان‌وعده خوشمزه و مغذي، درست پيش از انجام مصاحبه مصرف کرد.

امتحان
هنگام آماده شدن براي امتحان، سعي کنيد از غلات کامل استفاده کنيد تا ذهن شما تقويت شود. غلات صبحانه، نه‌تنها منبع فوق‌العاده‌اي از انرژي است و به تمرکز و هوشياري شما در جلسه امتحان کمک شايان توجهي مي‌کند، بلکه منبعي غني از فولات نيز هست که سرعت شما در پردازش اطلاعات و يادآوري آنها را افزايش مي‌دهد.
هرچند از لحاظ تکنيکي نمي‌توان آدامس را جزء غذاها محسوب کرد اما تحقيقات صورت‌گرفته نشان داده است که جويدن آدامس پيش از آغاز امتحان، نمرات فرد را افزايش داده و حافظه را حدود 35 درصد بهبود مي‌بخشد.

اولين جلسه با خواستگار
طبيعي است که در اولين ديدار با خواستگار، کمي عصبي باشيد و استرس داشته باشيد. حال اين نگراني مي‌تواند منفي يا حتي مثبت باشد. با اين وجود نيازي نيست تا ژست شجاع بودن و بي‌خيالي بگيريد. به جاي آن، پيش از ديدار، يک فنجان چاي بابونه بنوشيد.
براساس تحقيقات صورت‌گرفته، اثرات آرام‌بخش گل بابونه، آنقدر قدرتمند است که مي‌تواند علائم خفيف تا متوسط اختلال اضطرابي را کاهش دهد. در واقع به شما کمک مي‌کند تا جلسه را به آرامي به پايان برسانيد.

شرکت در جلسه خانوادگي براي حل مشکل
در حالي‌ که بسياري از اختلافات را مي‌توان با حرف زدن حل و فصل کرد اما بحث‌هاي جدي و مداوم، مي‌تواند به روابط، آسيب زده و شادي شما را تحت تاثير قرار دهد. به جاي آنکه از کلمات و جملات پشيمان‌کننده در طول يک بحث داغ و آزاردهنده استفاده کنيد، بهتر است با کنترل خشم و عصبانيت خود، بحث را در جهت درست هدايت کنيد.
تحقيقات نشان داده است که کمبود امگا-3 مي‌تواند به رفتار پرخاشگرانه دامن بزند. اين در حالي است که مطالعات ژاپني‌ها نشان مي‌دهد که زنان با مصرف روي، مي‌توانند خشم و عصبانيت خود را تحت کنترل خود قرار دهند.
براي آنکه بتوانيد هر دو ماده مغذي را با هم مصرف کنيد، هنگامي که احساس کرديد خونتان دارد به جوش مي‌آيد، سراغ گردو برويد. گردو پيش از آغاز بحث در رابطه با يک مشکل، به آرامش شما کمک خواهد کرد.

بعد از شکست در رابطه
يک رابطه شکست‌خورده مي تواند به طور طبيعي، به افسردگي و احساس منفي منجر شود؛ رويه‌اي که فرد را به آرامي نابود کند. در حالي که اين احساسات غيرقابل اجتناب است و کنار آمدن با آن به گذشت زمان نياز دارد، بهتر است براي سپري کردن اين دوران سخت، به سراغ ماهي‌هاي چرب، چون قزل‌آلاي وحشي و ماهي تن برويد.
اين ماهي‌ها منبع غني اسيدهاي چرب امگا-3 و ويتامين‌هاي B12 است؛ هر دوي آنها به بهبود خلق و خوي شما و کاهش افسردگي کمک مي‌کند.

شرکت در مراسم سوگواري
شرکت در مراسم سوگواري و برخورد با همراهان داغ‌ديده کار سختي است و معمولا افراد در اين‌گونه مواقع دچار ناراحتي‌هايي چون افزايش فشار خون و تپش قلب مي‌شوند. در اين‌گونه مواقع خوردن يک فنجان گل گاوزبان دم‌کرده همراه با نبات و چند قطره آبليمو به آرامش شما کمک زيادي مي‌کند.

تصميم‌گيري‌هاي بزرگ
اگر مي‌خواهيد تصميم بزرگي در زندگي‌تان بگيريد، حال چه در رابطه با شغل، روابط يا امور مالي‌تان باشد، مهم است که وضوح ذهني و تمرکز خود را افزايش دهيد تا بتوانيد درست و منطقي تصميم بگيريد. براي اين کار، مي‌توانيد ماست بخوريد که سرشار از يد و روي است و مي‌تواند عملکرد ذهني شما را بهبود بخشد.
محققان دانشگاه تورنتو، همچنين دريافته‌اند که باکتري پروبيوتيک يافت‌شده در برخي از انواع ماست، مي‌تواند اضطراب را کاهش دهد و به فرد در گرفتن تصميم درست، کمک کند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر