صفحه نخست >> اجتماعی تعداد نظرات: 0

درباره بيمه تکميلي بازنشستگان

فوريت پرداخت هزينه‌هاي دارو و درمان بيمه تکميلي بازنشستگان بيشتر ضرورت دارد / اگرچه خيلي‌ها از بابت بيمه و درمان همچنان با مشکلاتي مواجه هستند و وقتي سراغ آنان را مي‌گيريم ملاحظه مي‌شود که يکسري حالا نگوييم همه‌شان از بي‌اطلاعي از قوانين و مقررات و آئين‌نامه‌هاي مربوط به آن هست والا چنين مشکلاتي و يا مشکلي که خود مطرح مي‌کنند برايشان به‌وجود نمي‌آمد

کد خبر: 873

«فوريت پرداخت هزينه‌هاي دارو و درمان بيمه تکميلي بازنشستگان بيشتر ضرورت دارد» عنوان يادداشت روز روزنامه هدف و اقتصاد است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

اگرچه خيلي‌ها از بابت بيمه و درمان همچنان با مشکلاتي مواجه هستند و وقتي سراغ آنان را مي‌گيريم ملاحظه مي‌شود که يکسري حالا نگوييم همه‌شان از بي‌اطلاعي از قوانين و مقررات و آئين‌نامه‌هاي مربوط به آن هست والا چنين مشکلاتي و يا مشکلي که خود مطرح مي‌کنند برايشان به‌وجود نمي‌آمد حالا يک عده هنوز سرکار هستند و به سن بازنشستگي نرسيده‌اند و بالاخره کارهاي بيمه و درمانشان از طريق اداره‌اي که در آن مشغول به کار هستند، به‌گونه‌اي که مراجعه‌اي خود به مراکز دريافت بازپرداخت حق و هزينه درمان را ندارند، فقط با ارائه اسناد و پرونده بيماري خود و يا افراد تحت تکلف به اداره رفاه و تعاون خودشان کارشان راحت و بي‌دردسر انجام مي‌شود و حالا کم و يا زياد بالاخره از درصدي که به ايشان تعلق خواهد گرفت زودتر باخبر مي‌شوند چون به هر حال مشغول انجام وظيفه هستند و در جريان کار کاملا قرار دارند و قبلا حتي مراکز درمان و بيمارستان‌ها و آزمايشگاه‌ها به ايشان اعلام گرديده کاملا در جريان هستند ولي بازنشستگان کمتر در جريان قرار مي‌گيرند وقتي خداي نکرده بيمار مي‌شوند آن وقت سراغ اداره خود و به امور بازنشستگان مراجعه مي‌کنند متوجه مي‌شوند که قرارداد بيمه تکميلي منعقده با چه مرکز بيمه‌اي مي‌باشد و حال بايستي به کجا مراجعه کنند. اين مراجعه چون در محل ديگري و با ازدحام جمعيت نيز مواجه مي‌شود و بايستي در نوبت و مدتي نيز در انتظار قرار بگيرد و در هنگام نوبت اسناد را که ارائه مي‌دهد متوجه يکسري کسري‌هايي روبرو مي‌شود و حالا دهان به اعتراض مي‌گشايد.

از حقوق ماهيانه ما بالفور مبلغ بيمه تکميلي کسر مي‌شود ولي در وقت گرفتن بايستي در انتظار حداقل يک‌ماهه قرار گيريم، حالا چه مبلغي بدهند و حالا بايستي اين کسري‌ها را هم برطرف کنيم؟! واقعا گوش کارکنان در اين مراکز بيمه‌اي تکميلي از اين گله و شکايت‌ها پر شده ولي باز به مراجعه‌کنندگان مي‌گويند ما کارمند هستيم به ما گفته‌اند اين کارها را انجام دهيم حالا چه مبلغ مي‌دهند باز به مکان ديگري مربوط مي‌شود. حالا برخي از بيمه‌ها قبل از بستري شدن بيمه شده خود معرفي نامه براي بيمارستان‌ها و مراکز درماني تحت قرارداد خود صادر مي‌کند که ديگر معلوم هست که بيمه شده در بيمارستان بايستي چند درصد از هزينه را خود پرداخت کند ديگر مشکلي برايش به وجود نمي‌آيد ولي بازنشستگان بالاخره سني از ايشان گذشته مي‌خواهند به آنان توجه بيشتري کنند و حداقل مبلغ پرداختي هزينه دارو و درمان و بيمارستان‌شان را که خود پرداخته‌اند در هنگام مراجعه با ارائه اسناد در همان مکان و همان لحظه محاسبه پرداخت شود نه اين که اسناد و مدارک پرداخت شده خود را به بيمه‌کننده ارائه دهند و بگويند برويد يک ماه ديگر به فلان بانک مراجعه کنيد. گاهي هم ملاحظه شده پس از مراجعه وجهي به ايشان پرداخت نشده يا به وقت ديگري موکول شده است در حالي که مي‌توان در هنگام مراجعه و ارائه اسناد هزينه دارو و درمان و بستري و آزمايشگاه در محل پرداخت نمود، همان‌طوري که در خسارات بيمه‌اي اشخاص ثالث در جا محاسبه و در جا پرداخت مي‌شود.

نظرات بینندگان

ارسال نظر