صفحه نخست >> اجتماعی تعداد نظرات: 0

/ حتي يک سانتي متر عبور از خط ايست، برابر است با ثبت تخلف

جزئيات اجراي طرح «خط سفيد»

به گزارش پايگاه خبري پليس؛ سيد جعفر تشکري هاشمي پس دو هفته از اجراي طرح «خط سفيد» در مناطق 6 در محدوده مرکزي و 8 در شرق تهران، جزييات بيشتري از اين طرح را اعلام کرد.

کد خبر: 3742

به گزارش پايگاه خبري پليس؛ سيد جعفر تشکري هاشمي پس دو هفته از اجراي طرح «خط سفيد» در مناطق 6 در محدوده مرکزي و 8 در شرق تهران، جزييات بيشتري از اين طرح را اعلام کرد.

وي از «خط سفيد» به عنوان زبان هدايت عبور و مرور در شهر نام برد و گفت: در اين طرح تلاش کرده­ ايم تا رانندگان وسايل نقليه عمومي و شخصي، راکبان موتورسيکلت و عابران پياده را به عنوان سه گروه مخاطب اصلي ترافيک مورد توجه قرار دهيم.

تشکري با اعلام اين که در طرح مذکور، خطوط سفيد منقوش بر معابر شهري با توجه به نقشي که در ايجاد نظم و انضباط و برقراري آرامش و ايمني در شهر دارند، مورد توجه قرار گرفته­ اند، تأکيد کرد: خط­کشي‌ها براي نشان دادن مسير حرکت، تفکيک خطوط عبوري و محدوده گذرگاه عابر پياده مورد استفاده قرار مي­ گيرند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين که در طرح «خط سفيد»، الگوي خط­کشي تقاطع­ ها تغيير کرده و به جاي خط­ کشي نردباني کانال عابر پياده مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: به اين منظور دو خط موازي در عرض خيابان، مسير تردد عابران را مشخص مي کند و خط ايست توقف خودروها با فاصله دو و نيم متر از گذرگاه کشيده شده و با نواري مسي رنگ متمايز شده تا عابران با آرامش و ايمني بيشتري از گذرگاه عابر پياده عبور کنند.

تشکري هاشمي با بيان اين که حتي يک سانتي متر عبور از خط ايست، برابر است با ثبت تخلف توسط دوربين­ هايي که به اين منظور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند، گفت: يکي از مهم­ترين تغييرات خط­ کشي معابر در اين طرح، افزايش خط­ کشي­ هاي ممتد يا پيوسته و جايگزين شدن آن­ها به جاي خطوط منقطع يا بريده است.

وي با تأکيد بر اين که رانندگان در صورت تغيير مسير ناگهاني توسط دوربين­هاي ثبت تخلف جريمه مي­ شوند، گفت: اگر رانندگان در خط عبوري خود حرکت کنند و به مسير ساير خودروها احترام بگذارند، هم خودشان و هم ساير رانندگان با آرامش و سرعت بيشتري به مقصد مي­ رسند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين که در طرح «خط سفيد» جان­پناه­هاي بيشتري در خيابان­ها براي ايمني عابران پياده نصب شده که رانندگان هنگام عبور از کنار آن­ها بايد بيشتر احتياط کنند، گفت: بيش از 50 درصد تلفات ترافيکي تهران را عابران پياده تشکيل مي‌دهند و توجه به ايمني اين گروه از شهروندان هنگام عبور و مرور در سطح شهر چه از جانب خودشان و چه از جانب رانندگان و راکبان موتورسيکلت ضروري است.

تشکري هاشمي با بيان اين که در اين طرح، معابر شهري بيشتر از گذشته به دوربين­­­هاي نظارت تصويري، ثبت تخلف سرعت و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نيز سيستم­هاي هوشمند زمان­بندي تقاطع ­ها تجهيز شده­ اند، گفت: رانندگان براي سوار و پياده کردن مسافر، بايد حداقل 15 متر بعد از تقاطع اقدام کنند، چون در اين مورد سخت­گيري بيشتري به عمل خواهد آمد.

معاون شهردار تهران در پايان با تأکيد بر اين که طرح «خط سفيد»، صرفاً در خط­کشي سفيد طولي و عرضي معابر خلاصه نمي­ شود، گفت: در اين طرح احترام به قوانين و مقررات و رعايت حقوق ديگران بايد مورد توجه قرار گيرد و به منظور اجراي دقيق قانون، علاوه بر اين که مأموران خدوم پليس راهور، حضور پر رنگ­تري در سطح معابر خواهند داشت، دوربين­­ هاي نظارت تصويري نيز با حساسيت و دقت بيشتري معابر شهري و جريان ترافيک را زير نظر خواهند گرفت.

نظرات بینندگان

ارسال نظر