صفحه نخست >> اجتماعی تعداد نظرات: 0

پیشنهاد اختصاص شبکه 23 به‌نام گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برای اینکه گردشگری داخلی را در مملکت توسعه دهیم و ابزاری داشته باشیم که گردشگران خارجی را جذب کنیم، پیشنهادهای متفاوتی شده و جلسات مختلفی در صداوسیما برگزار شد.

کد خبر: 2759

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برای توسعه گردشگری و مطرح کردن توانمندی‌ها در سازمان میراث فرهنگی و صداوسیما، به دنبال ابزار و روش‌های متفاوت و امکان رسانه‌ای بوده‌ایم.

 

زمان به نقل ایسنا، مسعود سلطانی‌فر امروز (یکشنبه 14 دی) با حضور در دانشکده خبر، نظر دانشجویان را درباره توانمندی و استفاده از ابزارها و روش‌های متفاوت برای توسعه گردشگری جویا شد.

 

وی در این دیدار گفت: بسیاری از گردشگران خارجی که در کشورهای غربی زندگی و به ایران سفر می‌کنند، ذهنیت کاملا اشتباهی درباره حکومت ایران، محدودیت‌ها و مشکلات دارند و هنگامی که به کشور خودشان بازمی‌گردند و با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند، از آرامش،‌ امنیت، مهمان‌نوازی و جاذبه‌های خوب تاریخی و گردشگری صحبت می‌کنند که این موضوع برای ما ارزشمند است.

 

او اظهار کرد: هنگامی که ما رسانه‌ها را رصد می‌کنیم، متوجه می‌شویم بخش عمده نگرش گردشگران خارجی تغییر کرده است؛ به همین دلیل برای توسعه گردشگری و مطرح کردن توانمندی‌ها در سازمان میراث فرهنگی و صداوسیما دنبال ابزار و روش‌های متفاوت و امکان رسانه‌ای بوده‌ایم.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برای اینکه گردشگری داخلی را در مملکت توسعه دهیم و ابزاری داشته باشیم که گردشگران خارجی را جذب کنیم، پیشنهادهای متفاوتی شده و جلسات مختلفی در صداوسیما برگزار شد.

 

سلطانی‌فر با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده در این زمینه گفت: به عنوان مثال قرار شد شبکه 23 را به ما بدهند تا تبدیل به شبکه گردشگری شود. پیشنهاد دیگر تبدیل شبکه شما به شبکه گردشگری بود. جلساتی هم با شبکه خبر داشتیم تا بخش‌هایی از شبکه یک، سه و شش که پرمخاطب هستند را در زمینه گردشگری فعال کنیم. البته این جلسات مربوط به زمانی است که آقای ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما بود.

 

او اظهار کرد: البته برخی نیز معتقد بودند که از شبکه‌های ماهواره‌ای برای توسعه گردشگری استفاده کنیم، زیرا شاید شبکه‌های داخلی در جذب گردشگر چندان مناسب نباشند و باید این موضوع را در شبکه‌های خارجی مانند یورونیوز مطرح کنیم، اما در این رابطه به عنوان مسئول تشکیلات به نقطه نظر مشترکی نرسیدیم. برخی هم معتقدند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه بولتن ویژه‌ای در این زمینه با تیراژ 400 نسخه‌ای برای حساس کردن این مقوله چاپ می‌شود، افزود: از دانشجویان دانشکده خبر می‌خواهم که نظرات‌شان را درباره مطرح کردن گردشگری در رسانه‌ها که یک گنج ناشناخته است و ظرفیت بالایی هم دارد، بگویند.

 

سلطانی‌فر ادامه داد: البته برای مطرح کردن این حوزه نیاز به همگرایی همه دستگاه‌های مختلف داریم. باید در بخش گردشگری 28 دستگاه هماهنگ باشند تا گردشگر خارجی به ایران بیاید. گرچه دولت آقای روحانی نیز دیدگاه مثبتی در این زمینه دارند و در بیشتر سخنرانی‌هایشان به این موضوع اشاره کردند و این برای ما پشت گرمی خوبی است.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره مجموعه هتل‌هایی که بخشی از آن متعلق به سازمان میراث فرهنگی بوده، بیان کرد: 73 درصد سهام مجموعه هتل‌های لاله در قالب شرکت توسعه گردشگری و یک هتل کندوان متعلق به سازمان میراث فرهنگی بوده که در سال 91 در قالب خصوصی‌سازی عرضه و برنده می‌شود و مبلغ محدودی به عنوان پیش پرداخت مطرح می‌کنند و بعد از مدتی متوجه می‌شود ارزیابی انجام شده در این زمینه دقیق نبوده است.

 

وی اضافه کرد: روال خصوصی‌سازی این است که اگر در برنامه مشکلی بوجود بیاید، یک کمیته داوری متشکل از چند نماینده وزارتخانه‌ها و سازمان خصوصی‌سازی بررسی جدیدی درباره قیمت‌گذاری آن انجام دهند.

 

او ادامه داد: در حال حاضر این قضیه در حال پیگیری است تا ببینیم ارزیابی اولیه دقیق بوده یا نه، زیرا سازمان میراث فرهنگی معتقد است این ارزیابی دقیق نبوده است و اگر اعضای کمیته داوری رأی به فسخ قرارداد دهند، دوباره درباره خصوصی‌سازی قیمت‌گذاری می‌شود و امیدواریم هیأت داوری به ادعای میراث رأی مثبت بدهد.

 

مجموعه‌ی هتل‌های لاله شامل چهار هتل در تهران، یزد، چابهار، سرعین اردبیل و کندوان تبریز سال 87 و در زمان ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی یک مزایده به قیمتی در حدود 102 میلیارد تومان به سرمایه‌گذار خصوصی فروخته شد؛ اما بعدها مسؤولا‌ن سازمان میراث فرهنگی و شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی (سهامدار این هتل‌ها) اعتراف کردند با آن سرمایه‌گذار به توافق نرسیدند و این هتل‌ها همچنان در اختیار بخش دولتی هستند.

 

در واقع مساله‌ی هتل لاله این است که عرصه ملک آن از سال 1349 برای 99 ساله در اجاره است، برای همین واگذاری صد در صد آن با مکشل مواجه است.

نظرات بینندگان

ارسال نظر