صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

غذاي اصلي/ ميگو با پلو «مديترانه»

کد خبر: 830

ساناز و سانيا/ چي لازم دارم؟
برنج 4 پيمانه (640 گرم)
سير (کوبيده شده) 2 حبه
جوز هندي (پودرشده) يک دوم قاشق چاي خوري
سويا سس يک سوم پيمانه (در دو مرحله)
زنجبيل (پودرشده) 1 قاشق چاي خوري
نمک و فلفل سياه (پودرشده) به مقدار لازم
ميگو (پاک شده) 400 گرم
هويج (1 عدد ) خرد و بلانچ شده
کره يا روغن جامد يک دوم پيمانه
قارچ (خرد شده) 4 عدد (80 گرم)
آب ليموترش 1 قاشق چاي خوري
کنسرو ذرت (بدون آب) يک چهارم پيمانه
ساقه پيازچه (خرد شده) 4 ساقه (48 گرم)
فلفل دلمه اي قرمز (خرد شده) 1 عدد (100 گرم)
چه طوري بپزم؟

1.برنج را با هشت پيمانه آب و مقداري نمک به مدت شش تا هشت ساعت خيس کنيد؛
2.سير، جوزهندي، نيمي از سويا سس، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده، ميگوها در سس قرار دهيد تا مزه دار شود؛
3.در قابلمه اي آب ريخته، روي حرارت زياد قرار دهيد. زماني که به جوش آمد، آب برنج خيس شده را خالي کرده، داخل آن بريزيد؛
4.هويج را با نيمي از کره تفت داده، پس از آن قارچ و آب ليمو را به آن اضافـه کرده و مجدداً تفت دهيد؛
5.پس از اين‌که برنج آماده شد، در آبکش بريزيد و به همراه ذرت به مواد بالا اضافه و تفت دهيد، سپس ساقه هاي پيازچه را به آن اضافه و مجدداً تفت دهيد؛
6.نيم ديگر سويا سس، زنجبيل، نمک و فلفل را به مخلوط برنج بيفزاييد و پس از يـک دقيقـه از روي حرارت برداريد و در ظـرف بکشيـد؛
7.فلفل دلمه اي را به همراه ميگوها به صورت يک در ميان به سيخ چوبي بکشيد؛
8.باقيمانده کره را در تابه اي نچسب ريخته، روي حرارت ملايم قرار دهيد تا داغ شود. سپس ميگوها را به مدت يک تا دو دقيقه از هر طرف در آن سرخ کنيد و به همراه برنج سرو کنيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر