صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

تغذيه/ چه نوع ماهي هايي را مصرف کنيم؟

در شرايط فعلي کشور ما که سرانه مصرف ماهي پايين است و ذائقه بسياري از خانواده ها با غذاهاي دريايي هم خواني ندارد، ورود ماهي تيلاپيا اتفاق خوبي به حساب مي آيد. با اينکه ماهي تنها منبع يد به حساب مي آيد بسياري از خانواده ها بر اساس آيين هاي سنتي به جز شب يلدا و شب عيد، گوشت ماهي را در برنامه غذايي شان نمي گنجانند و خودشان را درگير بوي عجيب تيغ هاي آزاردهنده اش نمي کنند اما با وجود سهولت مصرف اين نوع ماهي، دکتر رحماني، متخصص تغذيه توصيه مي کند که اين ماهي را به طور مداوم مصرف نکنيد و..

کد خبر: 586

مجله سيب سبز/ در شرايط فعلي کشور ما که سرانه مصرف ماهي پايين است و ذائقه بسياري از خانواده ها با غذاهاي دريايي هم خواني ندارد، ورود ماهي تيلاپيا اتفاق خوبي به حساب مي آيد. با اينکه ماهي تنها منبع يد به حساب مي آيد بسياري از خانواده ها بر اساس آيين هاي سنتي به جز شب يلدا و شب عيد، گوشت ماهي را در برنامه غذايي شان نمي گنجانند و خودشان را درگير بوي عجيب تيغ هاي آزاردهنده اش نمي کنند اما با وجود سهولت مصرف اين نوع ماهي، دکتر رحماني، متخصص تغذيه توصيه مي کند که اين ماهي را به طور مداوم مصرف نکنيد و در گروه غذايي دريايي تان تنوع و گوناگوني به وجود بياوريد و خانم هاي باردار، شيرده و کودکان از مصرف زياد اين ماهي خودداري کنند. ميزان مصرف ماهي يک فرد بالغ به طور متوسط يک يا دو بار در هفته است و اين دفعات را ميان ماهي هاي مختلف مثل ماهي قزل آلا، سفيد، سالمون و تن تقسيم کنيد. در مصرف ماهي تيلاپيا احتياط لازم به خرج دهيد چرا که مصرف بيش از اندازه امگا 6 باعث بيماري هاي قلبي و عروقي، بيماري هاي التهابي مثل آرتريت، آسم و آلرژي، بيماري هاي خود ايمني مثل لوپوس مي شود. اين بيماري ها طيف گسترده اي دارند و بايد در مصرف اين نوع از اسيد چرب جانب احتياط را در نظر بگيريد.


 

نظرات بینندگان

ارسال نظر