صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

تغذيه/ چه بخوريم تا پير نشويم؟

برخي مواد غذايي آنتي اکسيدان بيشتري نسبت به بقيه غذاها دارند که تأثيري بيشتري در جوان ماندن بدن دارند. در برابر پيري بدن انسان، مواد غذايي مانند گياهان، ادويه جات و ميوه هايي با خواص آنتي اکسيداني زياد وجود دارند که در صورت رعايت رژيم غذايي مفيد هستند.

کد خبر: 475

برخي مواد غذايي آنتي اکسيدان بيشتري نسبت به بقيه غذاها دارند که تأثيري بيشتري در جوان ماندن بدن دارند.
در برابر پيري بدن انسان، مواد غذايي مانند گياهان، ادويه جات و ميوه هايي با خواص آنتي اکسيداني زياد وجود دارند که در صورت رعايت رژيم غذايي مفيد هستند.
برخي مواد غذايي سرشار از آنتي اکسيدان هستند که بهتر است آنها را بشناسيم تا بدني جوان داشته باشيم؛ اين مواد غذايي به غير از خاصيت مقابله با پيري براي سلامت بدن نيز مفيد هستند.
آنتي اکسيدان ها موادي هستند که با راديکال هاي آزاد در سلول ها مبارزه مي کنند و نفش مهمي در سلامت انسان و حتي پيشگيري از سرطان دارند.

کدام مواد غذايي آنتي اکسيدان بيشتري دارند؟
مهم ترين آنها چاي و زنجبيل است و بقيه اين مواد غذايي مانند آلو، کشمش، توت سياه ، توت فرنگي، گيلاس، کيوي، گريپ فروت ، سير، کلم بروکلي ، کلم بروکسل ، چغندر، فلفل قرمز، پياز، ترشي جات، جوز و وانيل سرشار از آنتي اکسيدان هستند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر