صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

تناسب اندام/ اگر قصد کم کردن وزن داريد، دسر را قبل از غذاي اصلي ميل کنيد

کد خبر: 464

محققان انگليسي مي گويند، خوردن دسر قبل از غذاي اصلي در کنترل اشتها موثر است. به نقل از سايت «MSN»، نتايج بررسي ها نشان مي دهد قند موجود در شيريني منبع اصلي انرژي مغز است. پروتئين مغز ميزان گلوکز را که مصرف مي شود کنترل مي کند. درصورت پايين بودن اين ماده، مغز از بدن مي خواهد مواد غذايي قندي و نشاسته اي بيشتري پيدا کند. به گفته محققان، در بدن افرادي که تمايل بيشتري به مصرف شيريني دارند، نسبت به ديگران پروتئين بيشتري توليد مي شود. به همين دليل است که برخي از ما نمي توانيم از خوردن مواد شيرين خودداري کنيم. اين يافته مي تواند منجر به توليد داروهاي جديد رژيمي و ارائه شيوه هاي ساده براي کاهش وزن شود. با خوردن دسر قبل از غذاي اصلي، مغز به سرعت تشخيص مي دهد که گلوکز به اندازه کافي مصرف شده است و به سيستم هاي طبيعي بدن که کالري محاسبه مي کنند اجازه عمل مي دهد؛ اين روند جلوي پرخوري را مي گيرد. در مقابل با خوردن مواد حاوي قند بعد از غذا، مغز ديرتر مي تواند اندازه دريافتي گلوکز را محاسبه کند و در نتيجه روند فعال سازي سيستم شمارش کالري به تاخير مي افتد و فرد در معرض خطر پرخوري قرار مي گيرد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر