صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

مواد غذايي که سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهند

اين مواد غذايي رو به رژيم غذاييتون اضافه کنين تا از بدنتون سم زدايي کنن و سوخت و سازش رو افزايش بدن.

کد خبر: 2986

نوين زي/ اين مواد غذايي رو به رژيم غذاييتون اضافه کنين تا از بدنتون سم زدايي کنن و سوخت و سازش رو افزايش بدن.

زنجبيل: اين ادويه تند سوخت و ساز بدن رو توسط دفع سموم بهبود ميده. اون حاوي gingerols است با سرعت بخشيدن به حرکات غذا در روده به هضم و سم زدايي کمک ميکنه. زنجبيل رو به چاي صبح اضافه کنين تا هم خوشمزه اش کنه و هم اگه گلودرد دارين اون رو درمان کنه.

چغندر: اين ريشه خوشرنگ منبع خوبي از بتاسيانين (betacyanin) و مواد معدني مثل آهن، زينک، منيزيم و کلسيمه و سرشار از ويتامين B3 ، B6 و C و بتا کاروتن (beta-carotene) بوده و براي کبد و کيسه صفرا خيلي خوبه.

سير: يه عامل سم زداي قوي که از بدن شما در برابر سرماخوردگي هاي شايع و ديگر عفونت هاي ويروسي محافظت ميکنه. جدا از اينکه يه عامل ضدعفوني کننده قوي هم هست.

کلم بروکلي: شايد زياد ازش خوشتون نياد، اما بروکلي يکي از سالم ترين مواد غذايي است که ميتونين مصرف کنين. ميتونين توي ماکاراني و پاستا اضافه اش کنين تا به مرور وارد رژيم غذاييتون بشه.

کلم پيچ: سرشار از گوگرده (sulphur)، که يه عامل پاکسازيه و به بدن کمک ميکنه تا از سموم خلاص بشين. اين سبزي مقدار زيادي آب داره که مثل يه ادرار آور طبيعي عمل کرده و مايعات اضافي رو از بدن خارج ميکنه.

دارچين: اين ادويه حاوي مقادير خوبي از منيزيم است که نه تنها به کنترل علائم پيش از قاعدگي کمک ميکنه بلکه يه عامل سم زدايي موثره. اون به فرايند اسيدهاي چرب در بدن کمک کرده و سطح قند خون رو ثابت نگه ميداره.

نظرات بینندگان

ارسال نظر