صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

برنامه غذايي وزن تان را ثابت نگه مي دارد

در اين بخش در زمينه دانسته هاي مفيدي در مورد درست کردن برنامه غذايي خواهيم پرداخت. زمانيکه برنامه غذايي درست و اصولي باشد مي توانيد از زياد خوردن جلوگيري کرده و بدين شيوه، به آساني وزن را پايين آورده و لاغر شويد

کد خبر: 295

سيمرغ/ در اين بخش در زمينه دانسته هاي مفيدي در مورد درست کردن برنامه غذايي خواهيم پرداخت. زمانيکه برنامه غذايي درست و اصولي باشد مي توانيد از زياد خوردن جلوگيري کرده و بدين شيوه، به آساني وزن را پايين آورده و لاغر شويد

1 - مواد غذايي کم کالري و مغذي تهيه کنيد.

2 - مواد غذايي طبيعي و تازه را خريداري نماييد.

3 - غذاهاي پرکالري را در دسترس خود نگذاريد.

4 - تا حد امکان از شکر يا چربي ها در تهيه غذاها استفاده نکنيد.

5 - غذا را در ميزان کمي آماده سازيد تا بدين شکل، از پرخوري کردن ممانعت به عمل آوريد.

6 - مکان غذاخوردن خود را مشخص نماييد تا فقط در آن مکان خاص غذا ميل کنيد.

7 - غذا را در بشقاب کوچک بريزيد.

8 - از رفتن به انواع رستوران ها و فست فودها خودداري کرده و به جاي آن به رستوران هايي که غذاهاي سبک و سالم تهيه مي کنند، برويد.

9 - در زمان گرسنگي خريد نکنيد و هميشه يک ليست تهيه کرده و طبق آن خريد خود را انجام دهيد.

10 - حتما انواع ميان وعده هاي سبک و کم کالري را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.

11 - تمامي غذاهاي خود را از اول روز تا آخر شب مدنظر بگيريد و هميشه حواستان به غذاي خود و ميزان مصرف آن باشد.

12 - از غذاهاي فراوري شده کمتر استفاده نماييد.

13 - سعي کنيد اطلاعات خود را در مورد انواع غذاهاي پرکالري و کم کالري افزايش دهيد تا با آگاهي غذا ميل کنيد.

14 - هميشه غذا را به آرامي بجويد و آهسته غذا بخوريد.

15 - در هنگام غذا خوردن با ديگران صحبت کنيد تا بدين ترتيب آهسته تر و کمتر غذا بخوريد.

16 - غذا را به قطعات کوچک تقسيم کنيد تا بدين طريق آرام آرام آن را ميل نماييد.

17 - قبل از حس سيري کامل، دست از غذا خوردن بکشيد.

18 - ساعات غذاي خود را مشخص کرده و فقط در ساعات معيني، غذا بخوريد.

19 - سعي نماييد با آرامش غذا خورده و از شتاب کردن در اين امر بپرهيزيد.

20 - در هنگام غذا خوردن به انجام کارهايي مانند تماشاي تلويزيون نپردازيد زيرا اينگونه کارها حواس شما را پرت کرده و امکان پرخوري وجود دارد.

21 - کالري مصرفي روزانه خود را محاسبه کرده و آن را در تمام غذاهاي مصرفي خود به ميزان صحيح تقسيم کنيد.

22 - کاهش وزن را الويت خود قرار داده و قبل از غذا خوردن، به اين امر مهم خوب فکر نماييد.

23 - هميشه براي کاهش وزن، انگيزه کافي و مناسب داشته باشيد و براي ادامه برنامه، به خود پاداش دهيد.

24 - يادداشتي را جهت انگيزه و يادآوري برنامه غذايي خود بر روي درب يخچال نصب کنيد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر