صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

شيريني ها/ کيک گردو و عدس صبحانه اي مقوي سرشار از پروتئين

کد خبر: 2663

آريا/ براي 8 نفر چي لازم دارم:
• 1.5 پيمانه گردوي بوداده
• يک پيمانهعدس سبز يا قهوه‌اي
• دو پيمانه آب سبزيجات
• يک قاشق غذاخوري روغن زيتون
• دو پيمانه پياز سفيد خرد شده
• يک پيمانه کرفس خرد شده
• نصف پيمانه هويج خرد شده
• 3 حبه سير رنده شده
• يک قاشق چايخوري آويشن خشک
• نصف قاشق چايخوري مريم‌گلي
• يک قاشق چايخوري رزماري خشک و خرد شده
• نصف قاشق چايخوري نمک
• فلفل سياه
• 1 ¼ پيمانه خرده نان
• 1 ¼ پيمانه رب گوجه‌فرنگي
• يک قاشق غذاخوري تخم کتان خوراکي + دو قاشق غذاخوري آب‌گرم
• ¼ پيمانه کچاپ

چطوري درست کنم:
1. درون غذاساز، گردوهاي بوداده را آسياب کنيد و کنار بگذاريد.
2. عدس‌ها را پاک کنيد و بشوييد. درون قابلمه بريزيد و آب سبزيجات را به آن اضافه کنيد. اجازه دهيد روي حرارت ملايم آب بجوشد. سپس شعله را کم کنيد تا در حالت نيم‌جوش، آب عدس به طور کامل کشيده و عدس‌ها کاملا نرم شوند. در صورت نياز، آب سبزيجات بيشتري اضافه کنيد. عدس‌هاي پخته شده را کنار بگذاريد.
3. روغن زيتون را درون تابه بزرگي روي حرارت ملايم گرم کنيد. پياز، کرفس و هويج را اضافه کنيد و حدود 6 تا 8 دقيقه تفت دهيد تا سبزيجات نرم شوند. سير را اضافه کنيد و 2 دقيقه ديگر تفت دهيد. عدس پخته شده، آويشن، مريم‌گلي، رزماري و نمک را بيفزاييد. نمک و فلفل مخلوط را بچشيد و در صورت نياز، نمک يا فلفل اضافه کنيد.
4. در يک کاسه بزرگ، خرده‌هاي نان تست، گردو و مخلوط عدس را با يکديگر مخلوط کنيد. رب گوجه‌فرنگي و تخم کتان را بيفزاييد و هم بزنيد. با دست آنها را ورز دهيد تا کاملا يکدست شوند.
5. مخلوط را درون قالب مستطيلي بريزيد و فشار دهيد تا کاملا فرم قالب را به خود بگيرند. روي سطح آن، سس کچاپ بماليد.
6. قالب را به مدت 40 دقيقه در فر بگذاريد تا سطح آن کاملا طلايي و برشته شود. پس از پخت، 15 دقيقه کنار بگذاريد تا کمي خنک شود و سپس آن را برش دهيد تا نان از هم نپاشد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر