صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

بهترين ساعات براي غذا خوردن

بررسي‌ها نشان غذامي‌دهند، مصرف وعده‌ي شام بعد از ساعت هفت مي‌تواند خطري جدي براي سلامت افراد باشد، زيرا افراد در طول شب به دليل کم‌تحرکي کالري کمتري مي‌سوزانند که سبب چاقي، اضافه وزن و به تبع آن ابتلا به انواع بيماري‌ها در درازمدت در آنها مي‌شود. پزشکان اين نتايج را با بررسي بر روي داوطلبان و تحت نظر داشتن رژيم غذايي آنها و پيگيري وضعيت سلامت آنها در درازمدت بدست آورده‌اند.

کد خبر: 2534

چاشنيک/ پزشکان تأکيد مي‌کنند بين وعده‌ي شام و زمان خواب افراد بايد حداقل سه ساعت فاصله زماني وجود داشته باشد. سرانجام بهترين ساعت و حتي دقيقه‌ آن براي مصرف غذا در طول شبانه‌روز توسط متخصصان کشف شد. پزشکان بهترين ساعت‌هاي شبانه‌روز براي خوردن وعده‌هاي غذايي مختلف را به تازگي شناسايي کرده‌اند.
گفتني است، کارشناسان زمان مناسب براي خوردن وعده‌ي صبحانه را هفت و يازده دقيقه صبح،‌ ناهار دوازده و سي و هشت دقيقه ظهر و بهترين ساعت براي مصرف شام را شش و چهارده دقيقه عصر معرفي کرده‌اند.
بررسي‌ها نشان غذامي‌دهند، مصرف وعده‌ي شام بعد از ساعت هفت مي‌تواند خطري جدي براي سلامت افراد باشد، زيرا افراد در طول شب به دليل کم‌تحرکي کالري کمتري مي‌سوزانند که سبب چاقي، اضافه وزن و به تبع آن ابتلا به انواع بيماري‌ها در درازمدت در آنها مي‌شود.
پزشکان اين نتايج را با بررسي بر روي داوطلبان و تحت نظر داشتن رژيم غذايي آنها و پيگيري وضعيت سلامت آنها در درازمدت بدست آورده‌اند.
اکثر افرادي که وعده‌هاي غذايي خود را در حوالي ساعات ياد شده مصرف کرده‌اند از سلامت جسمي بسيار خوبي برخوردار هستند و بيشتر کالري دريافتي روزانه خود را مي‌سوزانند.
پزشکان مهم‌ترين وعده‌ي غذايي را وعده‌ي صبحانه معرفي کرده‌اند که مي‌تواند انرژي کل روز فرد را تأمين نمايد. وعده‌ي غذايي شام در صورت صرف ديروقت مي‌تواند سبب ذخيره‌ي چربي در بدن و افزايش قند خون شود. پزشکان توصيه مي‌کنند بين وعده‌ي شام و زمان خواب افراد بايد حداقل سه ساعت فاصله زماني وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان

ارسال نظر