صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

تغذيه/ چه زماني «روغن زيتون»، سمي مي شود؟

روغن زيتون همچنين منبع طبيعي ويتامين E و حاوي اسيدهاي چرب اشباع نشده است؛ با اين حال، به علت توليد مواد شيميايي که در روند حرارت ديدن آن رخ مي‌ دهد، کارشناسان تغذيه توصيه مي‌ کنند گزينه سالم تري مثل روغن «کلزا» را که در فرانسه بيشتر استفاده مي‌ شود، براي پخت غذ،ا جايگزين روغن زيتون کنيد.

کد خبر: 2283

شبکه خبر/ روغن زيتون، ماده مغذي و منبع غني از اسيدهاي چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است که سطح کلسترول خون را کاهش داده و به سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز، کمک مي‌کند.
روغن زيتون همچنين منبع طبيعي ويتامين E و حاوي اسيدهاي چرب اشباع نشده است؛ با اين حال، به علت توليد مواد شيميايي که در روند حرارت ديدن آن رخ مي‌ دهد، کارشناسان تغذيه توصيه مي‌ کنند گزينه سالم تري مثل روغن «کلزا» را که در فرانسه بيشتر استفاده مي‌ شود، براي پخت غذ،ا جايگزين روغن زيتون کنيد.

اين روغن براي سرخ کردن ‌هاي ملايم، از جمله براي سيب‌ زميني و سبزي ها، گزينه خوبي است و جايگزيني مناسب براي کره در غذاهاست.
اين روغن، در ماهي تابه به خوبي گرم مي‌ شود و براي سلامت، خطري ندارد.
کارشناسان براي تهيه غذاهاي متفاوت، روغن‌هاي مختلفي را پيشنهاد مي‌ کنند؛ از جمله براي «غذاهايي که زياد سرخ مي‌شوند»، روغن نارگيل؛ براي «سالاد»، روغن زيتون؛ براي «پخت و پز با حرارت ملايم»، روغن کانولا؛ براي «سالاد و انواع چاشني‌ها»، روغن کدو و روغن آووکادو را توصيه مي‌ کنند.

نظرات بینندگان

ارسال نظر