صفحه نخست >> آشپزی تعداد نظرات: 0

خورشت ميگوي رژيمي

کد خبر: 202


 

 
آشپزي هاي مامانم/ چي لازم دارم:
ميگو تميز شده : حدود 400 گرم
گوجه فرنگي بزرگ : 2 عدد بزرگ
پياز :يک عدد بزرگ
سير:2 حبه
جعفري و مرزه خرد شده:4 ال 5 ق غ(از سبزي خشک هم ميشه استفاده کرد)
رب :2 ق غ
آب :به ميزان لازم

چطوري درست کنم:
گوجه و پياز و سير رو رنده و يا چرخ مي کنيم
و ميذاريم روي حرارت تا کمي بجوشه(چند قل کافيه) .بعد ميگو رو به همراه ادويه و زردچوبه اضافه ميکنيم و در ظرف رو ميذاريم تا دوباره قل بخوره .
تا اونجايي که ميشه کف ميگوها رو ميگيريم وبعد حدود 1 ليوان آب اضافه ميکنيم و 1 ساعت ونيم روي حرارت ملايم ميذاريم تا ميگو خوب پخته بشه .
توي اين مدت مرتب به غذا سر بزنيد تا اگر آب خورشت خورده شد کمي آب بهش اضافه کنيد.در 15 دقيقه آخر پخت سبزيهاي خرد شده ونمک رو اضافه کنيد
با توجه به رژيمي بودنش طعم خوبي داره البته منکر اين نيستم که روش غير رژيمي ش خوشمزه تره ولي وقتي مجبور باشيم رژيم بگيريم ديگه راه ديگه اي باقي نميمونه.به خاطر وجود ميگو نسبت به ساير غذاهاي رژيمي خيلي مقوي تره.

نظرات بینندگان

ارسال نظر